Autor Wątek: Gildia.pl  (Przeczytany 309657 razy)

Gogo14, xanar i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline stab

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1755 dnia: Nd, 18 Maj 2025, 19:00:54 »
Brak informacji o wysokości rabatu i przeładowania strony jak usuwasz coś ze schowka to coś ci najbardziej mnie irytuje. I może jeszcze że tytuł który jest w schowku, nie jest „zaznaczony” serduszkiem. Jak bym mieszkał w Polsce, totalnie bym ich olał, ale niestety to jedyny sensowny sklep z wysyłką zagranicę.

Offline milos3

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1756 dnia: Nd, 18 Maj 2025, 20:00:00 »
pięknie. nie da się złożyć zamówienia z pozycji telefonu. zaś jakiś błąd. myślałem że już to ogarnęli...

Offline burberry

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1757 dnia: Pn, 19 Maj 2025, 09:41:19 »
Nie rozumiem, jak w 2025 można wyłączyć infinite scrolling  :D

Offline Death

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1758 dnia: Pn, 19 Maj 2025, 09:49:46 »
Nie rozumiem, jak w 2025 można wyłączyć infinite scrolling  :D
Tak wiele pytań, a tak mało odpowiedzi.

Offline Klima

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1759 dnia: Pn, 19 Maj 2025, 11:14:18 »
Miło by było jakby przy okazji pomocji była infomacja do kiedy one trwają chyba że jestem ślepy i dzieś widnieje info o tym.

Offline Pocztar

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1760 dnia: Pn, 19 Maj 2025, 18:12:41 »
Uporządkowałem rzeczy, które najbardziej mnie aktualnie bolą na "nowej" Gildii, nie wiem czy podzielacie?

- Widoczność produktów w schowku. Poprzednia wersja pokazywała z poziomu strony głównej, że produkt jest już w schowku. Obecna tego nie robi. To bardzo męczące i czasochłonne przy przeglądaniu nowości i przedsprzedaży, czy czegoś nie dodałem do schowka na przykład tydzień wcześniej. Szczególnie, że ponowne kliknięcie "dodaj do schowka" nie daje informacji "masz już produkt w schowku", tylko pozwala dodać go po raz kolejny i kolejny i kolejny. Bardzo męczy każdorazowe sprawdzanie na osobnej zakładce czy dany produkt jest już w schowku, przewijanie listy etc. Jeśli celem było złapanie klientów przez pomyłkę na zakup danego produktu x2 czy x3 to obawiam się, że to może być zgubne i zniechęcające.

- Przycisk "dodaj wszystko do koszyka" jest w punkcie centralnym schowka. Można go kliknąć z rozpędu, przez pomyłkę i przenieść do koszyka dziesiątki, czy setki produktów ze schowka, a nie ma możliwości odwrócenia tego procesu. W efekcie trzeba każdorazowo te dziesiątki czy setki produktów ręcznie dodawać do schowka na nowo i usuwać z koszyka, co trwa wieki. A można było chociażby dodać okienko "czy na pewno chcesz to zrobić?", jeśli nie da się przenieść tego buttona w inne miejsce.

- Dodawanie nowych produktów do listy przedsprzedaży. Brak możliwości sortowania po kolejności dodania od najnowszych. Wrzucanie na listę posortowaną datami premiery sprawia, że bardzo dużo pozycji można przegapić (np. nowości z premierą za 2 dni są dodawane na samym końcu listy, którą trzeba przeglądać w nieskończoność, żeby dojść do nich przebijając się przez wielokrotnie wcześniej oglądane i dodane do schowka produkty z datą premiery za 10-20-30-40 dni), a które zostały dodane po prostu wcześniej. Nowości z bliską datą premiery łatwo przegapić.

-Brak nowych produktów. Np. książki-marvelka "Pokonać mrok" o Jessice Jones, mimo daty premiery 7 maja, w ogóle nie ma w ofercie. Wcześniej się to nie zdarzało...

Offline Wintermute

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1761 dnia: Pn, 19 Maj 2025, 18:19:46 »
Nie rozumiem, jak w 2025 można wyłączyć infinite scrolling  :D
I pomyśl jakim trzeba być kompetentnym i profesjonalnym aby takie coś zatwierdzić i puścić do wdrożenia. Szefostwo raczej nie robi zakupów we własnym sklepie.
Minęło tyle czasu, to już tak zostanie.

Offline Castiglione

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1762 dnia: Pn, 19 Maj 2025, 18:32:53 »
Przecież na Gildii nigdy nie było infinite scrollingu.

Offline komiks

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1763 dnia: Pn, 19 Maj 2025, 18:45:36 »
Nie wiem po tak się produkujecie. Przecież większość rzeczy które wymieniacie, to są podstawy i wystarczy UX junior żeby to wszystko wypunktować. Wydaje mi się, że najlepsze co teraz można zrobić, to ograniczyć zakupy w Gildii do minimum. Ja kupuję u nich tylko komiksy w przedsprzedaży, których nie ma gdzie indziej. Wątpię, żeby te porady z forum komikspec, docierały do osób decyzyjnych.
Xenozoic, Death Dealer, The Maxx, Thrud The Barbarian, Army of Darkness

Offline drop

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1764 dnia: Pn, 19 Maj 2025, 19:20:58 »
Nie wiem po tak się produkujecie. Przecież większość rzeczy które wymieniacie, to są podstawy i wystarczy UX junior żeby to wszystko wypunktować. Wydaje mi się, że najlepsze co teraz można zrobić, to ograniczyć zakupy w Gildii do minimum. Ja kupuję u nich tylko komiksy w przedsprzedaży, których nie ma gdzie indziej. Wątpię, żeby te porady z forum komikspec, docierały do osób decyzyjnych.

Osoby które prowadzą gildię, pewnie nie wiedzą co to jest UX. Tak samo zresztą jak domorośli "informatycy" którzy wdrażają ten cały "ulepszony" sklep.

Z czego w ogóle wynika ta zmiana layoutu? Z chęci promowania produktów w dziale z artykułami biurowymi? (jeśli tak to obecny silnik tego nie potrafi robić)

Offline andrzejj9

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1765 dnia: Pn, 19 Maj 2025, 19:28:35 »
Brak informacji o wysokości rabatu i przeładowania strony jak usuwasz coś ze schowka to coś ci najbardziej mnie irytuje. I może jeszcze że tytuł który jest w schowku, nie jest „zaznaczony” serduszkiem. Jak bym mieszkał w Polsce, totalnie bym ich olał, ale niestety to jedyny sensowny sklep z wysyłką zagranicę.

Wysokość rabatu mnie dzisiaj zniechęciła do zakupów. Nie chce mi się tego przeliczać.. (a widzę, że jest jakaś dodatkowa promocja, ale czy wynosi 35%, 40%, może jeszcze coś.. nie wiem i nie chce mi się tego samemu sprawdzać).

Offline misiokles

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1766 dnia: Pn, 19 Maj 2025, 19:47:27 »
Z czego w ogóle wynika ta zmiana layoutu? Z chęci promowania produktów w dziale z artykułami biurowymi? (jeśli tak to obecny silnik tego nie potrafi robić)
Można zgadywać, z dużym prawdopodobieństwem że nowy silnik jest bardziej bezpieczny na wyciek danych bądź kompatybilny z nowymi wersjami oprogramowań baz danych. Nie patrzy na stronę sklepu tylko przez pryzmat użytkownika.

Offline PawelC

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1767 dnia: Pn, 19 Maj 2025, 20:16:00 »
A ja dla odmiany pochwalę Gildię :). Zamówienie złożone wczoraj wieczorem a dziś, po niecałych 24 godzinach, już u mnie w łapach. Chyba było to najszybciej zrealizowane komiksowe zamówienie jakie mi się przytrafiło we wszystkich sklepach w których kiedykolwiek kupowałem.

Offline komiks

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1768 dnia: Pn, 19 Maj 2025, 20:24:10 »
Osoby które prowadzą gildię, pewnie nie wiedzą co to jest UX. Tak samo zresztą jak domorośli "informatycy" którzy wdrażają ten cały "ulepszony" sklep.
Jak im sprzedaż siądzie to się dowiedzą. Potrzeba matką wynalazku.

Z czego w ogóle wynika ta zmiana layoutu? Z chęci promowania produktów w dziale z artykułami biurowymi? (jeśli tak to obecny silnik tego nie potrafi robić)
Podejrzewam, że nowy sklep na który się przesiedli "z pudełka" wygląda właśnie tak, jak widzimy i dopiero będą go dostosowywać do własnych potrzeb. Może mieli jakiś sensowny plan, ale jak wyszło to wszyscy wiemy. Tylko, że mnie to za bardzo nie obchodzi, jak coś jest niewygodne to nie korzystam, o ile mam alternatywę.
Xenozoic, Death Dealer, The Maxx, Thrud The Barbarian, Army of Darkness

Offline misiokles

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1769 dnia: Pn, 19 Maj 2025, 21:25:05 »
Ogólnie mam wrażenie, że dostawcę nowego oprogramowania wybrali ludzie ze spółki-matki, czyli Prószyński. Ich strona wygląda podobnie
https://www.proszynski.pl/

Więc na bank nie pytali się Gildii o szczegóły techniczne co by chcieli, po prostu kupili nowy silnik sklepowy i kazali wszystkim swoim podmiotom go wdrażać. A teraz Gildia siedzi na telefonach tłumacząc informatykom z firmy dostarczającej oprogramowanie, co powinni jeszcze zrobić, by nowy sklep jak najwierniej przypominał stary. A firma outsourcingowa https://2sides.pl/ (?) jak to firma - nigdy nie miała do czynienia za sklepem starej Gildii, więc bardziej zgaduje jak stary sklep wyglądał.