1.
Indyjska włóczęga - Myślę że to jeden z najlepszych komiksów ostatnich lat w ogóle - majstersztyk. Rysunki, które od razu rzucają się w oczy to jedno, ale fabuła jeszcze lepsza. Skonstruowana po mistrzowsku. I to dzięki niej nie miałem większych wątpliwości, który komiks musi wygrać, choć najnowszy Corto naciskał. Jeśli masz przeczytać w tym roku tylko jeden komiks niech to będzie ten. Jeśli chcesz kogoś przekonać do komiksu to podsuń mu Włóczęgę. W tym roku we wszystkich mediach było dosłownie kilka rzeczy, które mogą moim zdaniem fabularnie konkurować z Włóczęgą: Parasite, The Last of Us 2, Cyberpunk 2077 i właśnie najnowszy Corto, który jest na drugim. To taka moja piątka tego roku.
Więcej:
https://forum.komikspec.pl/komiksy-europejskie/blacksad/msg99164/#msg991642.
Corto Maltese - Głównie za Pod słońcem północy, samo MU tak wysoko by nie było, bo jest nieco słabsze niż wcześniejsze tomy choć nadal bdb, ale to scenarzysta, który przejął serię pokazał klasę, nie wiem czy kojarzę inną serię gdzie kontynuator od razu wrzucił tak wysoki bieg. Więcej:
https://forum.komikspec.pl/komiksy-europejskie/corto-maltese/msg98059/#msg980593.
Twardziel - Lemire w swoich autorskich komiksach jest numerem jeden w kategorii obyczajówka. Hrabstwo Essex, Podwodny spawacz, Łasuch, Twardziel to poziom nieosiągalny dla bardzo wielu. Każdy autor chciałby choć raz stworzyć DZIEŁO, a taki Lemire to robi co chwilę. Ależ obyczajową perełkę wydała Mucha. Jak nie z ich katalogu.
4.
Jim Cutlass - Blueberry Girauda je grzybki, spotyka Moebiusa i jadą na bagna Missisipi. Czyta się jednym tchem. Od czasu Red Dead Redemption 2 nie widziałem takich pięknych bagien. Więcej:
1)
https://forum.komikspec.pl/dzial-ogolny/egmont-2020/msg104838/#msg1048382)
https://forum.komikspec.pl/dzial-ogolny/egmont-2020/msg105162/#msg1051623)
https://forum.komikspec.pl/dzial-ogolny/egmont-2020/msg105549/#msg1055495.
Mieszko: Braterstwo - Uwielbiam rysunki, od historii nie mogłem się oderwać, tutaj dowód do jakiego stopnia mnie wciągnął:
https://forum.komikspec.pl/komiksy-polskie/mieszko-mieszko/msg108983/#msg1089836.
Katanga - Specjalnie nie czytałem aż wyszedł ostatni tom i walnąłem całość na jeden raz. Przez to się płynie. Jeden z najlepszych frankofonów ostatnich lat i najlepszy komiks Nury'ego jaki czytałem. Hollywood w najlepszym wydaniu.
7.
Descender - Piękne farbki, znakomicie zaplanowana historia i przemyślane, satysfakcjonujące zakończenie. Kolejne Dzieło Lemire. Warstwa graficzna dorównała fabule.
8.
Judasz - Rebelka na swoim normalnym poziomie, do którego większość rysowników i kolorystów może co najwyżej wzdychać. I Rebelka, który w końcu dostał do narysowania zajebisty scenariusz. Więcej:
https://forum.komikspec.pl/dzial-ogolny/kultura-gniewu/msg66182/#msg661829.
Thorgal: Selkie - O takiego Thorgala walczyłem. Co prawda w internecie, ale zawsze to walka.
Więcej:
https://forum.komikspec.pl/komiksy-europejskie/thorgal/msg106473/#msg10647310.
Sezon polowań - O taki mało miasteczkowy kryminał nic nie robiłem. Fajnie, że czasem wyjdzie jakiś komiks, o którego istnieniu nie miałem pojęcia a potem mnie wciąga. Więcej:
https://forum.komikspec.pl/dzial-ogolny/timof-comics/msg80494/#msg80494Wiadomo, że jeszcze nie czytałem Władców Chmielu, którzy zawsze byli w moim topie komiksów. Na półce czekają też np. Donżon oraz Płaszcz i szpony. I inne. No ale gram w Cyberpunka i muszą zaczekać.