To, że kod zaskoczy u stałego klienta to raczej wina dziurawego algorytmu, który nie wiąże kodu z adresem, na jaki został wysłany.
[...]
Nie wiem, osobiście jakoś miałbym opory przed użyciem akurat tak zdobytego kodu rabatowego.
Ja nie mam żadnych oporów w tej kwestii, bo te dziury w algorytmie działają też w drugą stronę i kilkukrotnie nie naliczyło mi zamówień do programu lojalnościowego gdzie według regulaminu powinno.
Na podobnej zasadzie, jeśli w jakimś zamówieniu była reklamowana tylko jakaś jedna, mała pozycja, to całe zamówienie, choćby było i na ponad 1000zł, było uznawane jak "anulowane" i wykluczone z programu lojalnościowego, co również było ewidentną "dziurą" w algorytmie (Program lojalnościowy oznacza zrzeczenie się praw konsumenckich?), o której sami pracownicy w BOKu nie zdawali sobie sprawy.
Po skontaktowaniu się z BOKiem usłysałem odpowiedź:
"Aktualnie nie ma żadnego programu lojalnościowego oprócz wysyłanych co jakiś czas
e-maili i smsów z promocjami i kodami rabatowymi dla zarejestrowanych klientów, którzy wyrazili zgodę na e-maile i smsy."
Na pytanie co ma oznaczać w takim razie ten link:
https://www.taniaksiazka.pl/program-lojalnosciowy-a-341.htmldostałem w odpowiedzi print screen starego programu lojalnościowego ważnego do 2019r i ponowne potwierdzenie, że nie ma obecnie żadnego programu lojalnościowego (co oczywiście jest nieprawdą)
EDIT:
nie mówiąc już o tym, że niektórzy dostają te kody jak grzyby po deszczu, a niektórzy prawie w ogóle. segregacja klientów?
A działanie na szkodę sklepu raczej nikomu na dobre nie wyjdzie...
Z tym się w pełni zgadzam.
Podtrzymuję w tej kwestii swoje stanowisko odnośnie hurtowego klikania przez linki afiliacyjne. Uważam, że kod rabatowy, czy to wykorzystany przez nowego, czy stałego klienta oznacza marginalną różnicę dla sklepu.
Natomiast, jeśli ktoś klika dziesiątki razy przez linki ceneo, a praktykuje jedynie "window-shopping", to to jest realna, niepotrzebna strata finansowa sklepu.
A niepotrzebna strata sklepu w pewnym sensie odbije się na konsumencie w którymś momencie.
https://biznes.ceneo.pl/cennik-ceneo"Za każde przejście z Ceneo na stronę Sklepu naliczana jest stała opłata. Koszt takiego przejścia wynosi od 39 gr do 1,03 zł"Także jeśli dziesiątki osób klikną w takie linki dziesiątki razy żeby sobie z ciekawości tylko sprawdzać "czy cena się zmienia" to trochę to sklep będzie kosztować.