Spróbuj sobie wyobrazić, że masz taką firmę i co zrobisz w takiej sytuacji ?
W sumie to się nie zdziwię jak anulują. Z rok temu była taka sytuacja, że Marvel anulował HELLIONS vol.1 w ohc i później znowu się pojawiła, ale wtedy to zrobili z tego jedną książkę, także to był zupełnie inny produkt.
No tak, oczywiście "kasa musi się zgadzać", "to nie organizacja dobroczynna" - i wcale nie piszę tego sarkastycznie, takie są prawa rynku. Natomiast odpowiadając na twoje pytanie, to nie wiem co bym zrobił. Może upewniłbym się, że taki klient już NIGDY nie zakupi tego rodzaju produktu u konkurencji? I pewnie większości innych produktów też. Jeśli natomiast będzie anulacja, to spoko, nie będę zszokowany, ale chyba sobie odpuszczę preordery z omnibusami. Nie, że na zasadzie "strzelam focha", ale raczej z tego powodu, że zamówiłem coś (i opłaciłem) w marcu 2022, zamówienie wycofano/poproszono o dopłatę (w sumie na jedno wyjdzie), choć już od 2-3 miesięcy było wiadomo że premierę komiks będzie miał w kwietniu 2023. Czyli czekasz cierpliwie na coś czego w sumie nie dostaniesz. Poza tym istnieje prawdopodobieństwo, że teraz przez kolejne 4-5 miesięcy sytuacja będzie się powtarzać, miesiąc po miesiącu, szczególnie jeśli ktoś co preorder zamawia nowy omnibus. Z tym że te zamówienia są anulowywane, tylko wtedy gdy sklep ma być stratny, a nie w ogólności, gdy tytuł przeskakuje do innego preordera. Ryzyko przerzucane na klienta. Nie zdarza się też nigdy by klient dostał e-mail "słuchaj, ten komiks wyjdzie jednak pół roku póżniej, więc może chcesz anulowania zamówienia/zwrotu pieniążków", prawda?