U mnie górą Kultura Gniewu - całe podium okupuje. Ale całościowo świetny rok rodzimego komiksu, wydaje mi się, że lepszy niż poprzedni. Kto nie czyta rodzimych komiksów ten trąba
NOWOŚCI:1. Zasada trójek - bezapelacyjny zwycięzca, komiks na absolutnie topowym światowym poziomie. Petarda. 11/10.
2. Incel - Mazur jak dla mnie pokazuje, jak powinno wyglądać Beverly, żeby było dobrym komiksem (czytałem oba mniej więcej w tym samym czasie, jakoś tam odległo są one powiązane tematycznie). Niech się amerykańce uczą
3. Detektyw Miś Zbyś na tropie - 8 - 20 000 powodów, żeby odnaleźć Mikołaja - dużo wyszło niezłych pozycji dla dzieciaków, coś trzeba na liście umieścić i Miś Zbyś najlepszy. Fabuła wiadomo prosta, ale rysunki Nowackiego z kolorami Kaczkowskiego to są małe dzieła sztuki. I ta wystrzałowa okładka.
4. Wilq 32 - Łowca jelenioidów - kolejny z rzędu numer ocierający się o najwyższe stany serii. Śmieszne, aktualne, celne i świetne graficznie (o ile się lubi prostą kreskę). Must have.
5. Beletrystyka Humorzasta - Historia wydania Rycerza Janka oraz sprzedaży go za granicę od kuchni. Ukazane trudności covidowe. Dla mnie pozycja znacznie lepsza niż sam Rycerz...
6. Skrawki - Złoto. Do gotowych rysunków autor dorobił jednostronicowe (4 kadry) „wstępy”. Jest czasami śmiesznie, czasami absurdalnie. Pozycja do wielokrotnego powracania.
7. Klops 5 - świetny zin. Śmieszny, różnorodny.
8. Pan Wiedźma - Trzy krótkie historyjki. Humor bardziej stonowany niż w Wilq, choć momentami równie abstrakcyjny co czyni tą pozycję idealnym minikiewiczowski komiksem na start
9. Sosy (Dem) - zbór pięciu historyjek. Prześwietne wydane już na początku roku samodzielnie Mięsko. Równie dobre, jak nawet nie lepsze Marzenie Zuzi. Niezła Kuchnia i Jedzetta. Tylko początek w postaci Ratatuj w wersji z Kucami tragiczny, zupełnie nieśmieszny.
10. Malarz - wciągająca historia. Lepsza, poważniejsza niż Brom (który nadrobiłem już po przeczytaniu Malarza).
=============================================
11. Niepamięć absolutna - takie średnio odkrywcze opowiadanko SF, ale dobrze zilustrowane, no i cieszy, że nasi twórcy idą w ten gatunek.
12. 827Dalej już bez kolejności:
-
Rzeźzin + Nekrozin-
9 milimetrów tom 2-
Pętla - może wyjść z tego coś bardzo dobrego, po początek daje podstawy
-
Kacper i spółka. Uroczysko SzyszymoryNie dałem jeszcze rady przeczytać z tych ważniejszych pozycji m.in.:
Rege, Mieszko, Wydział 7, Wilki historie prawdziwe, Przygody Stacha i Janka: Skarb Amazonki, Piraci z Wysp Szczęśliwych tom 1, Wolność albo Śmierć, Dwa gwoździe.WZNOWIENIA:1. Wilq 17-20 - świetne wydanie z bonusami i te kolory robią robotę
2. Ludziki zebrane - 4 historie, każda bardzo dobra
3. Miś Zbyś (dodruki) - ta seria musi być cały czas w sprzedaży
4. Niezwyciężony - ostatni raz, jak za rok znów będzie wznowienie, to już nie zamieszczam
5. Bezdomne wampiry o zmroku=======================
6. Kajko i Kokosz Złota kolekcja - dzięki temu wydaniu wreszcie przeczytam
7. Toshiro - jak wyżej