Autor Wątek: Kultura Gniewu  (Przeczytany 723524 razy)

Offline Jaszczu

Odp: Kultura Gniewu
« Odpowiedź #3030 dnia: Pt, 12 Styczeń 2024, 11:47:02 »
I żeby nie było wiem, że tak jest na całym świecie i praktycznie w każdej dziedzinie, ale kto mi zabroni ponarzekać (szczególnie, że oprócz kasy idą za tym jeszcze zmarnowane zasoby, jak potem na półce stoi 3 czy 4 razy te same treści, a różnicą jest powiedzmy 10% zawartosci).

Polecam uczyć się z tym walczyć ;) Ja np. jako pschofan Śledzia miałem wszystkie wydania "Osiedla Swoboda", ale jak już zaczęło brakować miejsc na półkach to opchnąłem w internetach i zostawiłem jedno. Baranowskiego uwielbiam ale nie nabieram się na te wszystkie nowe wydania. Mam tylko te stare z Egmontu i tyle mi wystarczy. Gdybym ich nie miał, to kupiłbym te powiększone z Ongrysa czy KG i czytał z balkonu, tak jak Krzysztof, przepraszam Łukasz, napisał w swoim poście :)

Offline Takesh

« Odpowiedź #3031 dnia: Pt, 12 Styczeń 2024, 11:55:47 »
Nie znam się, ale się wypowiem.

Uwielbiam te wydania kolekcjonerskie. Większość. Mające wszystkie komiksy autora/serii/postaci, szkice, fragmenty scenariusza, wywiady, okładki i inne duperele. Jeśli jestem targetem, to z największą przyjemnością kupię. Co do formatu, to różnie. Ma on pozwolić jak najlepiej przeczytać i obejrzeć pracę twórcy. Tak jak on chce, aby to widział czytelnik. Lub w oryginalnym rozmiarze, jeśli jest taka opcja.

Ale też doskonale rozumiem argumenty przeciw temu. Ja też chcę normalne, budżetowe wydania do wyboru. Bo nie każdy eksluzywny kolekcjonerski limitowany album mam ochotę kupić. Wtedy chcę właśnie to normalne wydanie.

Ale to są oznaki normalnego rynku. My do niego jeszcze dążymy. Nie jest idealnie, ale może być lepiej. Ale też wydawcy nie zawsze mogą puścić dwóch wersji. Choć czasem jest to tylko bezpieczny sposób na biznes. Z drugiej strony kiedy widzę wszystko bardzo grube, powiększone i za mnóstwo pieniędzy, to też mnie czasem krew zalewa.