Autor Wątek: Egmont 2022  (Przeczytany 603205 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

sum41

  • Gość
Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2175 dnia: Pn, 11 Lipiec 2022, 16:07:37 »
Ciekawe czy gdy bedzie drastycznie spadac popularnosc SH czy egmont wejdzie w jakas mange ? :)

Offline Kvothe

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2176 dnia: Pn, 11 Lipiec 2022, 16:29:44 »
TK się zarzekał, że nie wrócą do mang xD po za tym jest tylu wydawców na naszym rynku,że nie możemy narzekać na mangę w Polsce

Offline Szekak

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2177 dnia: Pn, 11 Lipiec 2022, 17:31:13 »
Wydawnictwo jest po to by wydawac i na tym zarabiac, wiec w sytuacji kryzysowej pewnie nawet libertago zacznie wydawac dragon balla w ekskluzywnym formacie. :p

Swoja droga ciekawa ewolucja rynku, w strone mang.
Piękno jest w oczach patrzącego.

Offline Kot Tip-Top

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2178 dnia: Pn, 11 Lipiec 2022, 17:40:29 »
TK się zarzekał, że nie wrócą do mang xD po za tym jest tylu wydawców na naszym rynku,że nie możemy narzekać na mangę w Polsce
Egmont nie musi mang. Niech się skupi na superhero i frankofonach, a zostawi mangą wydawnictwom które to kręci.


ukaszm84

  • Gość
Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2179 dnia: Pn, 11 Lipiec 2022, 17:41:50 »
Swoja droga ciekawa ewolucja rynku, w strone mang.

Ja też coraz więcej ich kupuję. Teraz przy takich wzrostach cen bardzo sobie cenię tego typu wydania - mały format, miękka oprawa, tanio.

Offline Castiglione

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2180 dnia: Pn, 11 Lipiec 2022, 17:49:39 »
Wg mnie też więcej ciekawego się wydaje.

Online radef

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2181 dnia: Pn, 11 Lipiec 2022, 20:19:18 »
Tak, rynek mangowy zrobił się w Polsce przez ostatnie lata naprawdę ciekawy. Tak jak bardzo długo narzekałem, że duża część rynku to są albo najpopularniejsze nowe shoneny lub rzeczy, które wydano pewnie tylko dlatego, że była tania licencja, tematyka z potencjałem i mała liczba tomów, to ostatnio bardzo dużo klasyki zaczęło wychodzić. Tak jak na rynku komiksowym od lat pojawia się wiele klasycznych tytułów, tego w mangach brakowało.

I tak jak parę lat temu myślałem, że Egmont mógłby wejść z powrotem do mangi, ale właśnie nastawiając się na klasykę i tytuły, które da się sprzedać już obecnym klientom, a takie, które niekoniecznie spodobają się przeciętnemu polskiemu czytelnikowi mang, to obecnie za bardzo nie potrafię wymienić tytułów mangowych, które raczej nikt u nas nie wyda, a sprawdziłyby się w ofercie Egmontu. No chyba że rzeczy typu "Pokemon Adventures" lub mangi na podstawie filmów Disneya, z uniwersum SW. Zresztą sam się dziwię, że z tego typu tytułami nie próbowali.

Jest też opcja B, czyli jeżeli ktoś w centrali Egmontu stwierdzi, że trzeba wydawać w Polsce mangi, to po prostu w Polsce pojawi się kilka tytułów, które zostaną kupione przy okazji wydawania w Niemczech. Zresztą dokładnie tak samo było 20 lat temu.
« Ostatnia zmiana: Pn, 11 Lipiec 2022, 20:27:55 wysłana przez radef »
Kacza Agencja Informacyjna - newsy, recenzje, artykuły nie tylko o komiksach Disneya

Offline Interloper

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2182 dnia: Pn, 11 Lipiec 2022, 20:24:45 »
Cytuj
Zresztą dokładnie tak samo było 20 lat.
Matko Bosko kochano, to już 20 lat minęło. O.O

Gdzie ten czas ucieka?

Offline Alexandrus888

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2183 dnia: Pn, 11 Lipiec 2022, 21:53:28 »
Oby opcja B nigdy nie nastąpiła - jakościowo ty było poniżej poziomu skanlacji :/ W ogóle bym nie chciał by wielki E wracał do japońszczyzny: może dobór tytułów mieli niezły, ale jak na 2 dekady wstecz. Wątpię by oddział polski odnalazł się samodzielnie we współczesnych realiach, a jak by się zdał na centrale... no właśnie, tłumaczenia pośrednie, praca na skanach niemieckich >_< Niech wolni tłumacze japoniści idą do wydawnictw kumających czaczę, a nie do laika.
Zresztą mieliby o tyle trudniej, że poziom zaufania po przerwaniu przez nich serii jest niski, zarówno u czytelników, jak i (zapewne) wydawnictw japońskich.

Offline death_bird

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2184 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 00:04:00 »
Popularność mang wcale nie bierze się z miernoty fabularnej marvela/dc.

A z czego się bierze?
Pytam serio, bo moim okiem laika to właśnie wygląda na taki przepływ w ramach którego im bardziej Marvel/DC dołują z poziomem historii tym bardziej ludzie głosują nogami i portfelami szukając takich segmentów rynku, które uważają za niezepsute obecną tendencją panującą w jankeskim SH.
"Właśnie załatwiliśmy Avengers i to bez kiwnięcia palcem".

Offline sad_drone

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2185 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 00:41:02 »
@death_bird To w ogóle nie jest ta sama grupa społeczna, jeżeli jest jakiś przepływ to znikomy, i na pewno nie związany z żadnymi "tendencjami" superhero. Kultura japońska jest niesamowicie popularna aktualnie wśród młodzieży w usa, z anime k-popem i cała resztą dobrodziejstw, i to widać w wynikach sprzedaży mang i oglądalności anime. Zresztą w pl jest to samo, procent czytelników czytających jednocześnie komiksy i mangi jest znikomy, większość rynku mang robią młodzi czytelnicy shonenowych tasiemców i/lub czytelniczki "female-friendly" mang (np yaoi, czyli mangi o gejach), którzy w życiu nie mieli komiksu marvela w ręku. Poznałem osobiście parę osób zakręconych na punkcie mang i one kompletnie nie są zainteresowane superbohaterami (ani żadnym innym gatunkiem amerykańskim/europejskim), bo ich zainteresowanie sprowadza się do fascynacji kulturą japońską, a nie komiksami/mangami jako formą.

Aktualnie ryzykowałbym stwierdzenie że komiksy zachodnie zostały już kompletnie wyparte przez mangi wśród młodych czytelników, a sprzedaż superhero się kręci wyłacznie przez starszych ludzi którzy czytali komiksy marvela/dc w dzieciństwie (jak na specu gdzie większośc forumowiczów w dzieciństwie czytała semiki i stąd ich zainteresowanie trykotami).
« Ostatnia zmiana: Wt, 12 Lipiec 2022, 00:51:21 wysłana przez sad_drone »
If I Had More Time, I Would Have Written a Shorter Letter.

Offline death_bird

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2186 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 08:34:50 »
Ok.
A jest jakieś wytłumaczenie skąd obecnie bierze się ten (choćby tylko jankeski) boom na japońszczyznę? Bo to jednak na ogół nisza była i ci wszyscy ludzie jednak "skądś" się wzięli.
Zakładam, że sam mam zaburzony punkt widzenia, bo jednak (jak być może większość tutaj obecnych) ukształtowały mnie lata 90-te gdzie komiksy Marvela/DC wcale nie gryzły się z oglądaniem anime (albo produktu anime podobnego) w telewizji i stąd np dziwi mnie fakt, że dzisiaj te dwa zbiory są raczej wykluczające.
"Właśnie załatwiliśmy Avengers i to bez kiwnięcia palcem".

Offline misiokles

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2187 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 08:43:18 »
Znudzenie powszechną, zachodnią kulturą. Japońszyzna ma posmak egzotyczności.

Online radef

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2188 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 09:19:05 »
stąd np dziwi mnie fakt, że dzisiaj te dwa zbiory są raczej wykluczające.
To że fani mangi w dużej części nie czytają komiksów zachodnich, a fani komiksów zachodnich w dużej części nie czytają mangi, to jest akurat norma na całym świecie.
Ale chyba nigdzie to nie jest w takim stopniu jak w Polsce, co wynika m.in. z tego, że Polska jest chyba jedynym rynkiem komiksowym, który znam, gdzie nie ma żadnego wydawnictwa komiksowego wydającego regularnie zarówno komiksy zachodnie jak i mangę. W USA jest to chociażby Dark Horse, w Czechach Crew, w Niemczech Egmont, a w wielu innych krajach Panini.
Kacza Agencja Informacyjna - newsy, recenzje, artykuły nie tylko o komiksach Disneya

Offline overseer

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2189 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 09:36:04 »
Mangi mają również tę zaletę że generalnie są to zamknięte historie, w sensie takim że wiadomo gdzie historia się rozpoczyna, mamy jasno określony tom 1 i ostatni.
A jeśli seria nie jest zakończona to wiemy że prędzej czy później doczekamy się jakiegoś finału. Myślę że dla kogoś nowego, wchodzącego w świat komiksów to jest duży plus który ułatwia orientację - w amerykańskich superhero nie wiadomo od czego zacząć, łatwo się pogubić w różnych seriach, restartach i, być może, to zniechęca potencjalnych nowych czytelników.