Autor Wątek: Gildia.pl  (Przeczytany 309599 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Online donT

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1785 dnia: Śr, 21 Maj 2025, 11:28:27 »
"Specjalnymi przypadkami jak wysylka za granice"... no niestety ja wlasnie tylko i wylacznie dlatego. Na marginesie, co jest k... takiego trudnego w wysylce za granice, ze jest to taka rzadkosc? Gildia korzysta z GLS i poczty polskiej. Pierwsza opcja jest drozsza, ale szybsza. Ja na ogol biore zwykla poczta, bo taniej i nie mam cisnienia. Jeszcze nigdy nic nie zaginelo, ani nie przyszlo jakos specjalnie poobijane, a do tego jest normalnie opcja sledzenia i zawsze wiem z wyprzedzeniem kiedy paczka przyjdzie. Zupelnie nie rozumiem, dlaczego inne ksiegarnie nie wysylaja. Co w tym trudnego? To zadna fizyka kwantowa, tylko w obecnych czasach - standard.
You know nothing. Hell is only a word. The reality is much, much worse.

Offline vision2001

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1786 dnia: Śr, 21 Maj 2025, 12:32:25 »
Poza specjalnymi przypadkami jak wysyłka za granicę czy przedsprzedaże Studia Lain, dlaczego zamawiacie dalej w gildii i pływacie w tym syfie?
U mnie "manga w jednym miejscu" z rabatami na akceptowalnym poziomie oraz rzeczy niszowe, o których dowiadywałem się wyłącznie poprzez kanał sprzedażowy jakim jest (była?) gildia.pl, bo w innych miejscach takich informacji nie uraczysz (szczególnie w sytuacji "przez przypadek", gdzie w gildii przeglądając listę nowości znajdowałem coś interesującego, o czym nikt nie słyszał ;) ) .

Myślałem, że w tym wątku o samej nowej funkcjonalności nowej gildii pisać nie będę. Posty czytałem, z wieloma się zgadzałem (funkcjonalność lub ich brak: info o rabatach, dacie wydania, cenie "okładkowej"; wyszukiwarka; wchodzenie w listę zakupów i brak hiperlinków pod danym tytułem - o okładkach nie wspominając, coż...), ale niektóre też wydawały mi się demonizacją.
Pewne braki, które udało im się "naprawić" (przywrócenie schowka i historii zakupów).

Ale sam w weekend "popełniłem" z ogromnym bólem dwa zamówienia - koszyk nieczytelny, rabaty niewiadome, dodawanie pozycji do schowka (który pojawia się na końcu wishlisty...), czy usuwanie ze schowka pozycji i "powrót" na górę listy (no - zrobiłem sobie schowek na jednej stronie, gdzie miałem ponad 400 pozycji, mało wygodna funkcja, w poprzedniej wersji zostawało się w tym miejscu, gdzie usuwało się pozycję). Oczywiście są pewne pozytywy: dodanie pozycji ze schowka do koszyka = usunięcie tej pozycji ze schowka. Tylko, że tych pozytywów jest bardzo mało, a nowe funkcjonalności i zmiana regulaminu (termin płatności) nie zachęcają u nich do zakupów. I jak raz, dwa razy w miesiącu składałem mniejsze lub większe zamówienia, a po kilka razy w tygodniu zaglądałem na ich stronę, by zapoznać się z nowościami (w szczególności mangowymi) to teraz nie mam na to nawet jakoś ochoty... Schowek sobie będę prowadził na bonito (które też kiedyś funkcjonalnie było znacznie przyjaźniejsze), a zakupy robił pewnie w smakliter.pl, gdzie już kilka razy zamawiałem i jestem bardzo zadowolony (również z obsługi moich reklamacji).

Offline Dracos

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1787 dnia: Śr, 21 Maj 2025, 13:59:02 »
Poza specjalnymi przypadkami jak wysyłka za granicę czy przedsprzedaże Studia Lain, dlaczego zamawiacie dalej w gildii i pływacie w tym syfie?

No właśnie oprócz SL to jakoś nie widać powodu żeby tam wydawać plny. Nawet chciałem w weekend jakieś zaległości z Egmontu kupić plus jakieś Screamy, Kurce, ale okazało się to wydatnie nie przyjemną operacją. Jest jakaś promocja wchodzę w schowek i w zasadzie nie wiem na którą z moich pozycji jest faktycznie promka bo sam banerek okazja za dużo nie mówi (wiem wiem można liczyć % na piechotę ;) ) Do tego komiksy w przedsprzedaży, a przynajmniej ten który mnie interesował Antananarywa nie ma ceny detalicznej jest tylko cena obecna i cena z 30 dni, a okładkowej brak więc nawet nie bardzo jest co policzyć. Przeglądając wydawców nie widać co mamy już dodane do schowka też lipa. Skończyło się na zakupach w smaku liter :)

@vision2001 Ja bym polemizował czy funkcja usuwająca pozycję ze schowka po dodaniu do koszyka to taki pozytyw nie raz i nie dwa coś dodałem i później kombinowałem z zamówieniem teraz muszę mieć z tyłu głowy żeby ponownie dodać do schowka.

Offline OokamiG

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1788 dnia: Śr, 21 Maj 2025, 14:09:02 »
No ja chyba od czerwca robię zakupy w smaku liter:


Kompletuję sobie na czerwiec koszyk i różnica jest tak, ze w smaku nie dość ze taniej to jeszcze dodatkowa manga wpadła.

Offline starcek

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1789 dnia: Śr, 21 Maj 2025, 22:16:23 »
Ile jest teraz dni na odbiór osobisty?
Za każdym razem, gdy ktoś napisze: 80-ych, 70-tych, 60.tych, '50tych - pies sra na chodniku w Tychach.

Offline nori

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1790 dnia: Cz, 22 Maj 2025, 06:58:18 »
Jeden z wyników wyszukiwania "Komiks i My" jako wydawca:



;)

Offline kv

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1791 dnia: So, 24 Maj 2025, 13:21:59 »
OSTRZEŻENIE: uważajcie na błędy przy zamówieniu - pojawia się info, że "coś poszło nie tak, spróbuj ponownie"  a na koncie zamówienie jednak się pojawia. Wprawdzie mejl potwierdzający nie dociera (chyba, że wypluje to później jak system zacznie działać), ale kwas jakiś jest.

Ciekawostka...

Offline Alack

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1792 dnia: So, 24 Maj 2025, 13:22:34 »
Dlaczego komiks Manchette-Tardi Historie zebrane w przedsprzedaży ma cenę okładkową 149,99 zł? Inny komiks od Scream Comics, Celuloid, też przed datą premiery, cenę ma obniżoną ze 149,99 na 119,99 zł.

https://gildia.pl/manchette-tardi-historie-zebrane.html

https://gildia.pl/celuloid.html

Offline Crono

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1793 dnia: So, 24 Maj 2025, 14:03:03 »
OSTRZEŻENIE: uważajcie na błędy przy zamówieniu - pojawia się info, że "coś poszło nie tak, spróbuj ponownie"  a na koncie zamówienie jednak się pojawia. Wprawdzie mejl potwierdzający nie dociera (chyba, że wypluje to później jak system zacznie działać), ale kwas jakiś jest.

Ciekawostka...
Dopiero teraz przeczytałem. Zamówienie pojawiło mi się na koncie 7 razy i nie mogę go opłacić, cały czas błąd. Pomyślałem sobie że zamówię coś na gildii, pierwszy raz od dwóch/trzech miesięcy, ale się nie da. Te sklep zrobił się jakąś parodią. Trudno, kasa przelana do smaku liter...

Offline Death

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1794 dnia: So, 24 Maj 2025, 14:52:55 »
Dlaczego komiks Manchette-Tardi Historie zebrane w przedsprzedaży ma cenę okładkową 149,99 zł? Inny komiks od Scream Comics, Celuloid, też przed datą premiery, cenę ma obniżoną ze 149,99 na 119,99 zł.

https://gildia.pl/manchette-tardi-historie-zebrane.html

https://gildia.pl/celuloid.html

Bo podobno ma niski nakład około 400 egzemplarzy jakoś i nie będzie dostępny poza sklepami specjalistycznymi. Raczej nie spodziewaj się go w takim Tantisie.

Offline kostuch

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1795 dnia: So, 24 Maj 2025, 14:53:51 »
Dlaczego komiks Manchette-Tardi Historie zebrane w przedsprzedaży ma cenę okładkową 149,99 zł? Inny komiks od Scream Comics, Celuloid, też przed datą premiery, cenę ma obniżoną ze 149,99 na 119,99 zł.

https://gildia.pl/manchette-tardi-historie-zebrane.html

https://gildia.pl/celuloid.html

Tardi jest niskonakladowy i niskorabatowany. Ale jak masz zylke hazardzisty  to mozesz sprobowac poczekac az wskoczy do oferty jakiegos dyskontu ala matfel bo tam byc moze jakis rabat dostanie

Offline Alack

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1796 dnia: So, 24 Maj 2025, 15:01:52 »
Prawdę mówiąc czekałem trochę na Smak Liter, licząc na niższą cenę ale w tej sytuacji czekał nie będę już raczej, żeby nie obudzić się z ręką w nocniku. Dzięki za wyjaśnienia!

Offline PJP

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1797 dnia: So, 24 Maj 2025, 15:19:13 »
Trochę się bałem, dlatego wcześniej pytałem o przesyłki zamówione w okresie "testów" ;) Małe zamówienie, zin, Oferma i Fafhrd. Na szczęście pakowanie nadal w porządku. Sporo bąbelków w kartonie.

Offline parsom

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1798 dnia: So, 24 Maj 2025, 15:30:49 »
Ech:
<div class="action-reorder">
        An error has happened during application run. See exception log for details.

Offline Piterrini

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1799 dnia: So, 24 Maj 2025, 15:42:27 »
Ostatnio mało się wypowiadam, czytam jednak te "afery" (SL, Gildia) i do dodania mam niewiele. Za to kilka obserwacji, jakie bez ww. afer nie byłyby tak oczywiste, a sprowadzają się w zasadzie do...
Co jest priorytetem w tym wszystkim (dla osób na forum): zakładam że komiksy, możliwość ich czytania/zbierania. Uogólniając - żeby przeczytać wydawca komiks musi wydać a sprzedawca sprzedać, ale wciąż sednem są komiksy, tymczasem w ww. aferach komiksy bywają tylko tłem, a najważniejszy staje się sklep lub wydawca. Jak widać np. wyżej @OokamiG zdroworozsądkowo wskazał na prawidłowość, która nie wiem czy dla wszystkich była oczywista - Gildia była/jest przecież jedną z najdroższych księgarni internetowych oferujących komiksy. Gdyby nie zepsuli sklepu to przyzwyczajeni kupujący nie szukaliby alternatyw - a do takiego szukania zachęcam, bo jak nie ten sklep to inny. Tak samo z wydawcami, ale to nie w tym wątku.

Myślę jeszcze o "lojalności" wobec wydawcy czy nawet sprzedawcy, bo takie odczucia widzę niektórzy mogą mieć - nie wiem czy powinniśmy tą lojalnością (lub jej brakiem) obarczać siebie (ani siebie nawzajem), jako klientów, ani obecnie, ani dawniej (kiedy faktycznie były rodzinne firmy itp.). Hipotetycznym przykładem rzemieślnik w małej mieścinie, szewc przypuśćmy, dopóki klienci mają potrzebę korzystania to szewc ma z czego żyć - nie twórzmy potrzeby z samej chęci pomocy rzemieślnikowi to raz, dwa że jeśli naprzeciw otworzy się drugi szewc z niższymi cenami, to ten nowy przedsiębiorca mógłby być oskarżony o nieetyczne działanie, nie klienci, którzy chcą aby usługa wykonana została taniej (i/lub lepiej, jeśli np. pierwszego szewca dotknie choroba upośledzająca jego umiejętności). Nie jest to analogia 1:1, bo ani sprzedaż komiksów nie jest lokalna, ani nie prowadzą jej (w większości) osoby jakoś w same komiksy zaangażowane. Zmierzałem raczej do tego, może się nie zgodzicie, że w relacji klienta ze sklepem czy wydawcą jeden drugiemu nie jest nic winny, niby z tej lojalności mogą być obopólne korzyści, ale nie jest ona niezbędna gdy istnieje potrzeba dostępu do danego dobra.

To taka myśl bardzo ogólna, a o samej Gildii obecnie - pewnie zmienili bo "przestarzały" system nie zachęcał nowych klientów, a to jak działa rynek nie sprzyja stabilizacji (tu np. mniej-więcej stała działalność ze stałą bazą klientów). Może też ta nowa platforma pozwala na łatwiejsze dołączenie tzw. mydła i powidła do oferty. A może, sugerując się innymi wnioskami - pracownicy sklepu się zmieniają i łatwiej te zmiany przyjmuje (zarówno system jak i nowe osoby) system bardziej aktualny/uniwersalny (może też z obsługą zewnętrzną, albo przygotowania do podziału na logistykę sprzedaży i działanie sklepu niezależnie...?)...