Autor Wątek: Gildia.pl  (Przeczytany 308618 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Koalar

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1470 dnia: Wt, 29 Kwiecień 2025, 20:56:50 »
Mnie to zastanawia taka kwestia, że jeśli sklep chce przyciągać klientów możliwością edytowania zamówień, to czemu nie wprowadzi tego do systemu z pozycji kupującego, tzn. żeby on sobie sam dodawał i odejmował pozycje. To by przecież usprawniło pracę - większość roboty zrobiłby klient (może nawet byłoby to szybsze niż pisanie maili), a tak muszą się z tym bawić pracownicy. Chyba że generalnie sklep robi te podmianki, ale raczej jest to dla niego nie na rękę, więc robi to, ale nie chce, żeby więcej kupujących gmerało w zamówieniu (więc nie ma takiej opcji samodzielnej edycji zamówienia).
pehowo.blogspot.com - blog z moimi komiksami: Buzz, Fungi, PEH.

Offline misiokles

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1471 dnia: Wt, 29 Kwiecień 2025, 22:25:15 »
Nie wiem, ale wiem, że właściwie w żadnym sklepie internetowym nie ma możliwości edycji zamówień przez klienta, jeśli już to jedynie przez mail/telefon. Znaczy, że musi być coś na rzeczy, co uniemożliwia wprowadzenie takiej funkcjonalności. Fakturowanie? Ksiegowanie? Brak płynności wymiany informacji między biurem a magazynem? Just loud thinking.

Offline WolfSazen

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1472 dnia: Wt, 29 Kwiecień 2025, 22:45:25 »
Chyba elastyczność BOK się zmniejszyła przy nowym systemie. Chciałem zmodyfikować opłacone zamówienie czekające na premierę - dorzucić i dopłacić - niestety nie można.

Czy mogę nowe zamówienie i poprosić o wysyłkę razem? Nie chce mi się sprawdzać. Poszło zamówienie na Allegro i dostanę przed/w trakcie weekendu.

Taką samą odpowiedź dostałem, nic nie można dodawać do opłaconego zamówienia nawet jeśli będzie dopiero realizowane za kilka tygodni. Co więcej, odpisano mi, że jeśli chcę coś dodawać na przyszłość to mogę jedynie do nieopłaconych zamówień. Problem tylko w tym, że skoro skrócił się czas na opłacenie zamówień to właściwie opcja dodania czegoś jest mocno ograniczona w czasie. Widać nie tylko wygląd i funkcjonalność strony się zmieniły :/

Offline starcek

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1473 dnia: Wt, 29 Kwiecień 2025, 22:50:32 »
To pewnie wynik tego, że z gotowym sklepem dostali gotowe rozwiązania księgowe i teraz nie będą się bawić w korygowanie faktur przy zmienianych zamówieniach.
Za każdym razem, gdy ktoś napisze: 80-ych, 70-tych, 60.tych, '50tych - pies sra na chodniku w Tychach.

Offline Gustavus_tG

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1474 dnia: Wt, 29 Kwiecień 2025, 23:16:07 »
I była to duża przewaga gildii nad konkurencyjnymi sklepami. Sam z tego rozwiązania korzystałem, choć będąc właścicielem takiego sklepu, doprowadzało by mnie to pewnie do szewskiej pasji. Z jednej strony zrozumiały krok ze strony sklepu, że chce się rozwijać, rozszerzać asortyment i tym samym docierać do większej liczby odbiorców. Pewne straty komiksowych klientów zapewne zostały wkalkulowane i sklep z nawiązką to sobie odrobi sprzedając przysłowiowe mydło i powidło. A to że przy tym utracił swój unikalny charakter i duszę to już trudno. Biznes jest biznes.

Offline Leyek

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1475 dnia: Wt, 29 Kwiecień 2025, 23:42:01 »
Pewne straty komiksowych klientów zapewne zostały wkalkulowane i sklep z nawiązką to sobie odrobi sprzedając przysłowiowe mydło i powidło. A to że przy tym utracił swój unikalny charakter i duszę to już trudno. Biznes jest biznes.

Ciekawe jak nadrobi, jak nie ma czym konkurować. Dla komiksiarzy był ok, bo miał najszerszy asortyment, limitowane wydania itp. Do tego część osób nie znała innych sklepów poza Gildią. Dla reszty jest jednym z wielu, ale przegrywa na starcie słabymi rabatami, nie mając nic co przyciągnie "niedzielnego" klienta.

Offline wojtast

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1476 dnia: Wt, 29 Kwiecień 2025, 23:45:31 »
To pewnie wynik tego, że z gotowym sklepem dostali gotowe rozwiązania księgowe i teraz nie będą się bawić w korygowanie faktur przy zmienianych zamówieniach.

Ale to wtedy również nie powinno być problemem myślę. U mnie najczęściej to wyglądało, że chcę połączyć zamówienia i po prostu wysłać razem. Więc nie jest to stricte edycja zamówienia sama w sobie, czy zamiany pozycji w zamówieniach i inne takie fikołki, tylko 2 oddzielne zamówienia, które nie mają być połączone w 1 zamówienie o 1 numerze, tylko po prostu mają zostać razem wysłane.
W takiej sytuacji, skoro zamówienia zostają niezmienione gdybyśmy bawili się w papierowe faktury mogliby wrzucić te 2 lub więcej faktur do jednej paczki. A jako że faktury biorę elektroniczne a nie papierowe, to nawet nie muszą wrzucać, a adres na fakturach też ten sam.
Nawet w Taniej Książce takie rzeczy przechodziły, więc mam nadzieję, że i tu będzie to dalej możliwe.

Jeśli mergery zamówień mają być dostępne tylko do nieopłaconych, to też jest to dziwne kryterium. Napisałem prośbę o połączenie. Nie dostałem wciąż żadnej odpowiedzi. Od tego czasu opłaciłem już jedno zamówienie i w międzyczasie zaksięgowali płatność. Czyli teraz zaraz się okaże, że to ja dałem dupy i powinienem był czekać kilka dni na ich odpowiedź nim cokolwiek opłacę? Pokraczne to.

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1477 dnia: Śr, 30 Kwiecień 2025, 00:38:47 »
Dzień (a może nawet godzina  ;) ) bez błędu na stronie, dniem straconym.
Tym razem wszystkie Daredevile są w cenie okładkowej - nie mają żadnego rabatu.
Chyba, że to jakaś ich specyficzna akcja marketingowa związana z serialem  ;D
PS.
Dobra, jak widzę chyba większość komiksów Egmontu i Muchu aktualnie nie ma żadnego rabatu i wiszą po cenie okładkowej
Ja pie***** jaki tam jest burdel   :o
« Ostatnia zmiana: Śr, 30 Kwiecień 2025, 00:40:37 wysłana przez wayne_collector »
Sociale:
https://www.instagram.com/wayne_collector
https://malopowaznyblog.blogspot.com/
Co jakiś czas, jako gość:
https://youtube.com/@comixxy?si=bq1ChjvybdESO-vD

Ten który nie załapał się na WKKM, bo był za mały 😉

Offline hansior

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1478 dnia: Śr, 30 Kwiecień 2025, 05:09:02 »
Wygląda na to, że Gildia odbudowała schowek. Byłem pewien, że gdy to zrobią, usuną nowy schowek. Na szczęście połączyli stary i nowy schowek.

Offline FDH

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1479 dnia: Śr, 30 Kwiecień 2025, 05:57:29 »
Mój  schowek dalej pusty >:(

Offline Lipa

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1480 dnia: Śr, 30 Kwiecień 2025, 06:00:26 »
Możliwość dodawania czegoś do zamówienia to był game charger

Ja odpadam w takim wypadku, bo niczym innym mnie nie przyciągną

Jedynie co mi u nich zostanie to SL, reszta gdzie indziej

Online kenji

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1481 dnia: Śr, 30 Kwiecień 2025, 07:46:51 »
a tu proszę - schowek uzupełniony.

ale to nie zmienia faktu że jeszcze trochę muszą naprawić

Offline Teli

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1482 dnia: Śr, 30 Kwiecień 2025, 07:48:49 »
Dobra, jak widzę chyba większość komiksów Egmontu i Muchu aktualnie nie ma żadnego rabatu i wiszą po cenie okładkowej
Ja pie***** jaki tam jest burdel   :o

Z okazji zmartwychwstania schowka rano dalej wisi promocja roku: "WSZYSTKIE KOMIKSY EGMONTU W CENIE OKŁADKOWEJ!"

Nowy baner sklepu już pewnie w drodze:


Offline Death

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1483 dnia: Śr, 30 Kwiecień 2025, 07:49:23 »
Chyba elastyczność BOK się zmniejszyła przy nowym systemie. Chciałem zmodyfikować opłacone zamówienie czekające na premierę - dorzucić i dopłacić - niestety nie można.
O kurde, tam już rzeczywiście nie ma czego szukać poza limitowanymi okładkami Lain (jeśli akurat będzie mi się któraś bardziej podobać niż zwykła). Zrobiło się na rynku miejsce na fajny sklep dla komiksiarzy, jeśli ktoś akurat ma tyle pieniędzy, żeby takowy otworzyć.

Offline Takesh

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #1484 dnia: Śr, 30 Kwiecień 2025, 08:00:15 »
Mam w koszyku Urma Szalonego. Jak nie będę mógł go połączyć z czymś innym, to kiepsko. Okładka standarowa, więc inne sklepy też mają. A teraz nie mam co dobrać do darmowej wysyłki.

Ech, problemy pierwszego świata...