Muszę przyznać, że ten rok naprawdę obfitował w wiele rewelacyjnych tytułów. Ostatnie pozycje z pierwszej 10-tki mogły być równie dobrze zamienione z tymi z końca drugiej "dychy", ciasno jak w peletonie na Polach Elizejskich. Część rzeczy z czołówki nadrabiałem w styczniu więc np. Życie i czasy Charliego Chana wyleciały kosztem Domu Paco Roci. Przejdźmy do podsumowania.
Lista – komiks 2021 - Top 10
1. Zakazany port (Mandioca)
Fantastyczna historia, która pomimo tego, że nie ma szczęśliwego zakończenia pozostawia w człowieku pozytywne odczucia. Graficznie, perełka ... ostatni raz wgapiałem się tak w Trzy cienie Pedrosy.
2. Shankar (Mandioca)
Wycieczka przez historię i wierzenia ludzkości, fascynująca podróż rzeką czasu.
3. Opowieść podręcznej (Jaguar)
Przypadkiem zgarnąłem w bibliotece, mocny obraz ustroju totalitarnego ... na czasie.
4. Płaszcz i szpony 2 (Timof)
Historia z gatunku płaszcza i szpady , awanturnicza przygodówka napisana przepięknie ... tłumacz musiał się fantastycznie "bawić" pracując przy tym tytule
5. Dom (KG)
Bardzo osobista historia , w której wiele osób może znaleźć własne wątki rodzinne ... ostatni raz podobnie czułem się po Portugalii
6. Walizka (Lost in Time)
Kolejna wizja dyktatury z przyszłości i ciekawie wpleciony w nią wątek fantastyczny. Duże zaskoczenie i preludium do zainteresowania sie ofertą wydawnictwa Lost in Time.
7. Jim Hawkins (Lost in Time)
Doskonale zilustrowana adaptacja klasyki Stevensona. Klasyczny zarywacz nocy , nie dało się przerwać lektury
8. Katedra otchłani (Lost in Time)
Pierwsza część historii "rycerza" zakonu, rewelacyjne rysunki i interesujące wprowadzenie w świat.
9. Raport Brodecka (Mandioca)
Profesjonalnie wydane kilkaset stron historii o mrocznej stronie człowieczeństwa w trakcie okupacji ... bolesna lektura.
10. Blacksad #06: Upadek cz.1 (Egmont)
Wielki powrót Guarnido i Canalesa , pozostawił duże oczekiwania w stosunku do kontynuacji.
Lista – wznowienia 2021 - Top 5
1. Donżon 1
2. Prosto z piekła
3. UW 1
4. Portugalia
5. Pinokio