Poza tym grooming to nawiązywanie kontaktu z dzieckiem, tutaj mamy prawie dojrzałą kobietę, a mi konkretnie chodziło o sytuację, w której dalszy rozwój znajomości nastąpiłby dopiero po osiągnięciu pełnoletności przez tę pannę.
Piszę to z własnej perspektywy, faceta 40-letniego - jeśli ktoś z moich rówieśników bierze się choćby i za 20-latkę, to w najłagodniejszym przypadku powinien udać się do psychologa i przepracować swoje kompleksy, traumy i poczucie młodzieńczego niespełnienia. Dla mnie to są tak różne światy, że praktycznie nie ma punktów styku, to jest karmienie się cudzą młodością kompensowane jakąś formą sponsoringu. Co innego układ choćby i 50 i 30, tu już każdy ma swój podstawowy bagaż doświadczeń.
pomijając, że znowu ograniczasz swoje oceny do przypadku starszego mężczyzny bez zrównania z przypadkiem starszej kobiety
O perspektywie kobiety starszej od partnera nic nie wiem, nigdy nią nie byłem, nie znam się.
Co do kontaktów 40-latka z 18-latką, to kiedyś takie związki były normalne, mężczyzna dorabiał się, a następnie brał młodą żonę i płodził dzieci (i dlatego brał młodą).
Po pierwsze - panna zostawała jego żoną i nabywała prawa do jego majątku oraz wyższą rangę w rodzinie i społeczności. A potem się poznawali.
Po drugie - panna zazwyczaj była już drugą żoną wdowca (bo starokawalerstwo było synonimem nieudacznictwa) i nie przyjmował jej do domu dla zaspokojenia żądz, tylko do opieki nad małoletnimi dziećmi i ogarnięcia gospodarstwa. To był wybór pragmatyczny.
Po trzecie - nie decydowała o tym sama panna, tylko głównie jej rodzice (np. w takim Kodeksie Napoleona dla panny zgoda rodziców wymagana była do 21 lat, a dla kawalera do 25 lat).
Po czwarte - ówcześni 17-latkowie byli bardziej psychicznie dojrzali i życiowo ogarnięci niż dzisiejsi 30-latkowie.
Po piąte - minęło od tego czasu ze 150 lat. Nic już nie jest takie samo.