Autor Wątek: Róbmy dobrze  (Przeczytany 48059 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ukaszm84

  • Gość
Odp: Róbmy dobrze
« Odpowiedź #120 dnia: Nd, 21 Maj 2023, 20:44:17 »
Chcąc być nadal w duchu logiki, którą przywołałeś, nie ma czegoś takiego jak tygodnie robocze, tydzień jest od poniedziałku do niedzieli. https://pl.wikipedia.org/wiki/Tydzie%C5%84

Zwróć uwagę na cudzysłów, którego użyłem przy tym określeniu.

Offline Róbmy Dobrze

Odp: Róbmy dobrze
« Odpowiedź #121 dnia: Śr, 31 Maj 2023, 18:24:58 »
Dobra, to zabieram się za odpowiedź, bo widzę, że ładną bajeczkę tu naopowiadał. Dajcie mi dłuższą chwilę.
Róbmy Dobrze to internetowy sklep z komiksami, fanpejdż na Fejsie i kanał na YouTube, na którym rozmawiam z twórcami i wydawcami komiksowymi.

Offline Alexandrus888

Odp: Róbmy dobrze
« Odpowiedź #122 dnia: Śr, 31 Maj 2023, 19:23:14 »
@RóbmyDobrze, to ja jeszcze wyskoczę z pytaniem o premierę 2DK Zvyrke. Niby była w tamtym roku, a u ciebie wisi preorder i mi blokuje wysyłkę >:(

Offline Róbmy Dobrze

Odp: Róbmy dobrze
« Odpowiedź #123 dnia: Śr, 31 Maj 2023, 19:30:02 »
Zacznę od tego, że nie mam zamiaru tu opowiadać o tym, że jestem idealny, bo jak każdy człowiek nie jestem. Jak dotąd zrealizowałem 6100+ zamówień, więc oczywiście, że nie uniknąłem błędów – nawet największe sieci robią błędy, sam wielokrotnie tego doświadczyłem. (Błędów nie popełnia tylko ten, który nic nie robi.) Błędy te są jednak kroplą w morzu tych zamówień, które przebiegły elegancko. I muszę to podkreślić, że przypadek „Hansiora” nie jest przykładem błędu po mojej stronie nawet w najmniejszym stopniu!

19 kwietnia 2023 o 08:00 wpadło jego pierwsze zamówienie na trzy tomy, które były dostępne ze statusem „Dostępne od ręki”, z wysyłką w ciągu 1-2 dni roboczych.

Tego samego dnia o 16:35 w ramach tzw. „Dokładki” wpadło drugie zamówienie na jeden tom, który również miał status „Dostępne od ręki”, z wysyłką w ciągu 1-2 dni roboczych.

Tego samego dnia o 17:42 w ramach kolejnej dokładki dołożony został jeden tom, który również miał status „Dostępne od ręki”, z wysyłką w ciągu 1-2 dni roboczych.

Tego samego dnia o 19:17 klient złożył zamówienie na dwa kolejne tomy, również w ramach usługi „Dokładka”, ale płatność zakończyła się ze statusem „Nieudane”. Zawsze kiedy jest taki status, jako sklep czekam troszkę, żeby zobaczyć, czy status się nie zmieni. W większości przypadków się zmienia (czasami dzieje się tak w wyniku błędu, czasami klient ponawia płatność i status aktualizuje się na opłacone).

(Przypomnę, że usługi „Dokładka” i „Zaklepane” oznacza, że przesyłka została opłacona tylko raz i całe zamówienie może wyjść dopiero, jak wszelkie wątpliwości są rozwiązane, wszelkie zwroty zrealizowane i wszystkie produkty już dostępne u mnie w sklepie. Nie mówimy o zamówieniach, z których każde ma opłaconą przesyłkę i może wyjść osobno.)

20 kwietnia 2023 klient anulował jeden z członów zamówienia, prosząc o zwrot pieniędzy. To zawsze oznacza wydłużenie realizacji. Równocześnie klient poinformował, żebym się wstrzymał z wysyłką zamówienia, bo „następna Dokładka będzie najdalej we wtorek” (wtorek to 25 kwietnia).

22 kwietnia wpadła kolejna dokładka, klient zamówił trzy tomy, z czego dwa były dostępne ze statusem „Dostępne od ręki”, z wysyłką w ciągu 1-2 dni roboczych, a jeden ze statusem „Na zamówienie; wysyłka w ciągu 2-14 dni roboczych”. 22 kwietnia to była sobota, w weekendy mój sklep jest nieczynny. Czas realizacji zaczął być więc liczony w pierwszy dzień roboczy, czyli 24 kwietnia. Według informacji na stronie miałem czas realizacji maksymalnie do 11 maja.

1 maja 2023 klient dołożył kolejną dokładkę, po raz kolejny przedłużając realizację zamówienia, bo chociaż jeden z komiksów był dostępny ze statusem „Dostępne od ręki”, z wysyłką w ciągu 1-2 dni roboczych, to drugi był dostępny ze statusem „Na zamówienie; wysyłka w ciągu 2-14 dni roboczych”. Maksymalny czas realizacji przesunęło to do 18 maja.

(Przypomnę, że przy Dokładkach i Zaklepywaniu wysyłka jest opłacona tylko raz; całe zamówienie jest realizowane dopiero jak wszystko będzie. Gdyby klientowi zależało na szybkości wysyłki, wystarczyłoby, że opłaciłby wysyłkę więcej, niż raz, żebym wysłał coś wcześniej.)

7 maja klient wysłał mejla, że jednak rezygnuje z kolejnego z komiksów i prosi o zwrot pieniędzy. To zawsze oznacza wydłużenie realizacji.

9 maja napisałem klientowi, że z jego zamówienia brakuje jeszcze tylko jednego tytułu (mimo, że według informacji na sklepie widocznej przy przycisku „Dodaj do koszyka”, miałem jeszcze sporo dni na realizację) i, że jeśli zależy mu na czasie, mogę zwrócić mu kasę za brakujący tytuł i resztę wysłać, albo wysłać to co jest od razu, a brakujący tytuł dołożyć do przyszłego zamówienia. Klient odpisał, że woli poczekać.

11 maja klient wysłał mejla, że rezygnuje z kolejnego z komiksów i prosi o zwrot pieniędzy. To zawsze oznacza wydłużenie realizacji.

12 maja o 16:08 klient wysłał mejla, że rezygnuje z kolejnego z komiksów i prosi o zwrot pieniędzy. To zawsze oznacza wydłużenie realizacji.

12 maja o 16:10 klient zrobił kolejną Dokładkę, po raz kolejny przedłużając czas realizacji zamówienia, bo wybrał produkt ze statusem „Na zamówienie; wysyłka w ciągu 2-14 dni roboczych”. Maksymalny czas realizacji przesunął się na 1 czerwca.

23 maja klient wysłał mejla, że rezygnuje z kolejnego z komiksów i prosi o zwrot pieniędzy.

Potem klient zadzwonił, żeby anulować to, czego jeszcze nie ma i resztę wysłać. I to właśnie zrobiłem. Chwilę po jego telefonie.

W każdym momencie realizowania tego zamówienia wszystko odbywało się w ramach jasno określonych zasad, podanych przy produktach, w dziale Pomoc, a także podsumowaniu zamówień przed ich opłaceniem. Klient był informowany przez status produktów, podsumowanie koszyka i mejle, które przychodziły z potwierdzeniem. Doskonale wiedział, że ma opłaconą tylko jedną wysyłkę, więc każde kolejne dokładki będą przesuwać realizację zamówienia. Pretensje może mieć wyłącznie do siebie.
« Ostatnia zmiana: Śr, 31 Maj 2023, 19:34:14 wysłana przez Róbmy Dobrze »
Róbmy Dobrze to internetowy sklep z komiksami, fanpejdż na Fejsie i kanał na YouTube, na którym rozmawiam z twórcami i wydawcami komiksowymi.

Offline xanar

Odp: Róbmy dobrze
« Odpowiedź #124 dnia: Śr, 31 Maj 2023, 19:38:34 »
No to faktycznie pominął parę szczegółów ;D
Ciekawe czy się odniesie ;D
Twój komiks jest lepszy niż mój

Offline Enceladus

Odp: Róbmy dobrze
« Odpowiedź #125 dnia: Śr, 31 Maj 2023, 19:45:36 »
Zaczyna robić się ciekawie  ;)
He's A Jackass! Who Wrestles With Murderers Dressed Like Clowns And Throws Them In Prison, So They Can Break Out Of Prison And Then Murder More People!

Offline Piterrini

Odp: Róbmy dobrze
« Odpowiedź #126 dnia: Śr, 31 Maj 2023, 20:14:29 »
:o

Ja jestem prostym klientem, czasem poczekam na zakończenie pozostałych licytacji od jednego sprzedawcy, czasem rotuję produktami w koszyku... Wiem że te "dokładki" itp. to na wzór Gildii masz, ale nie wiedziałem że tak jest ten 'system' wykorzystywany, na tym przykładzie widać, że i kupujący i sprzedawca tracą z nim sporo czasu...

ukaszm84

  • Gość
Odp: Róbmy dobrze
« Odpowiedź #127 dnia: Śr, 31 Maj 2023, 20:16:36 »

Offline Róbmy Dobrze

Odp: Róbmy dobrze
« Odpowiedź #128 dnia: Śr, 31 Maj 2023, 20:21:53 »
Szczerze? Zaklepywanie i Dokładki działają bardzo dobrze dla tych klientów, którzy chcą sobie stopniowo budować zamówienie, rezerwować kolejne rzeczy (często niezależne, których nakład szybko się wyczerpuje), aż w końcu, w ramach jednej wysyłki to wszystko dostać do domu. Mam klientów, którzy kupują tylko tak i nasza współpraca przebiega złociutko. Nie sprawdza się to jednak w przypadku klientów, którzy tak naprawdę chcą błyskawicznej wysyłki, ale z jakichś powodów używają Dokładek/Zaklepywania, niezgodnie z ich założeniami.
Róbmy Dobrze to internetowy sklep z komiksami, fanpejdż na Fejsie i kanał na YouTube, na którym rozmawiam z twórcami i wydawcami komiksowymi.

Offline Róbmy Dobrze

Odp: Róbmy dobrze
« Odpowiedź #129 dnia: Śr, 31 Maj 2023, 20:23:04 »
Ja jestem prostym klientem, czasem poczekam na zakończenie pozostałych licytacji od jednego sprzedawcy, czasem rotuję produktami w koszyku... Wiem że te "dokładki" itp. to na wzór Gildii masz, ale nie wiedziałem że tak jest ten 'system' wykorzystywany, na tym przykładzie widać, że i kupujący i sprzedawca tracą z nim sporo czasu...

Taka sytuacja zdarza się raz na 3000 zamówień. Najczęściej to ma większy sens.
Róbmy Dobrze to internetowy sklep z komiksami, fanpejdż na Fejsie i kanał na YouTube, na którym rozmawiam z twórcami i wydawcami komiksowymi.

Online hansior

Odp: Róbmy dobrze
« Odpowiedź #130 dnia: Śr, 31 Maj 2023, 20:27:42 »
Szkoda, że Michał nie pisze jakich komiksów to dotyczyło.

Zawsze to dotyczyło 2,5 tygodnia. Zawsze pisałem, że to dni kalendarzowe. Jedyne, w czym nie byłem ścisły to określenie "trzy tygodnie".

22 kwietnia złożyłem zamówienie z opcją "2-14 dni roboczych", 1 maja złożyłem zamówienie na komiksy, z których jeden miał opcję "2-14 dni roboczych". i anulowałem właśnie ten. Po 2,5 tygodnia (na forum pisałem o trzech i to jest jedyne, co trochę naciągnąłem) czyli 12 dniach roboczych nie dostałem komiksów. 9, a potem 12 maja dodałem kolejny i po 2,5 tygodnia czyli znowu 12 dniach roboczych dniach nic nie dostałem. Więc zrezygnowałem.

Nie mówiąc o tym, że dałem się wciągnąć w gównoburzę o tym, że trzy tygodnie czekania to niedużo, bo to nie są trzy tygodnie robocze. Po przekonywaniu do tego, że to absurd, odpuściłem. Pomijając, tą rzecz, to podstawowa sprawa.

Na początku pisałem, że wadą sklepu jest, że nie dostaję komiksu następnego góra po 2 dniach.
« Ostatnia zmiana: Śr, 31 Maj 2023, 20:42:34 wysłana przez hansior »

Offline Róbmy Dobrze

Odp: Róbmy dobrze
« Odpowiedź #131 dnia: Śr, 31 Maj 2023, 20:46:41 »
Nie mówiąc o tym, że dałem się wciągnąć w gównoburzę o tym, że trzy tygodnie czekania to niedużo, bo to nie są trzy tygodnie kalendarzowe.

Na początku pisałem, że wadą sklepu jest, że nie dostaję komiksu następnego góra po 2 dniach.

Oczywiście, że są produkty, które możesz dostać błyskawicznie. Co więcej, każdego dnia staram się, żeby było ich coraz więcej. Są wyraźnie oznaczone jako produkty, które są na stanie i są dostępne od ręki. Leżą u mnie na regałach i kiedy je kupisz, ja podchodzę do nich i pakuję je prawie zawsze tego samego dnia, kiedy złożyłeś zamówienie; najpóźniej następnego dnia rano.



Jeśli jednak precyzyjnie zamawiasz produkty, które są oznaczone jako aktualnie niedostępne, ale możliwe do sprowadzenia w ciągu 2-14 dni roboczych, to trzeba poczekać. Trzeba poczekać nawet więcej, jak co chwilę zmienia się coś w zamówieniu.

Róbmy Dobrze to internetowy sklep z komiksami, fanpejdż na Fejsie i kanał na YouTube, na którym rozmawiam z twórcami i wydawcami komiksowymi.

Online hansior

Odp: Róbmy dobrze
« Odpowiedź #132 dnia: Śr, 31 Maj 2023, 20:52:45 »
Nigdy nie zaprzeczałem, że nie ma oznaczenia. Nawet o nim pisałem. Że często je spotykam u Ciebie i ono wyjaśnia, czemu nie dostaję komiksu następnego dnia. I właśnie to zarzucałem - to, że często się z nim stykam u Ciebie podczas, gdy w innych sklepach prawie w ogóle, jeśli naprawdę kiedykolwiek, bo tam dostaję komiksy góra po dwóch dniach.
« Ostatnia zmiana: Śr, 31 Maj 2023, 20:54:33 wysłana przez hansior »

Offline Róbmy Dobrze

Odp: Róbmy dobrze
« Odpowiedź #133 dnia: Śr, 31 Maj 2023, 21:09:16 »
Dla mnie to wyczerpuje temat. Nienawidzę gównoburz; kiedy widzę spory, robię się nieszczęśliwy. Nie mogę jednak nie bronić mojego biznesu, bo włożyłem w niego zbyt wiele godzin i nadgodzin pracy. Dobrej nocy, ludzie.
Róbmy Dobrze to internetowy sklep z komiksami, fanpejdż na Fejsie i kanał na YouTube, na którym rozmawiam z twórcami i wydawcami komiksowymi.

Online hansior

Odp: Róbmy dobrze
« Odpowiedź #134 dnia: Śr, 31 Maj 2023, 21:12:03 »
Ja też ich nie lubię. Dlatego urwałem poprzednią i dlatego też nie chcę się wdawać w kolejną. Wyjaśniłem, jak miała się sytuacja odnośnie dat, które przedstawił Michał, powtórzyłem moje zarzuty i nie będę odpowiadał na kolejne pseudo-argumenty.