Autor Wątek: Multiversum.pl - opinie o sklepie  (Przeczytany 312713 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Gazza

Odp: Multiversum.pl - opinie o sklepie
« Odpowiedź #420 dnia: Wt, 07 Maj 2019, 14:54:02 »
A wszystko to dziwi tym bardziej, że w rozmowie w cztery oczy - właściciel to sympatyczny człowiek....

Online xanar

Odp: Multiversum.pl - opinie o sklepie
« Odpowiedź #421 dnia: Wt, 21 Maj 2019, 13:51:06 »
Coraz drożej po tej rewolucji  :)

Obecnie stosowane są następujące przeliczniki:

podstawowy A: 1 USD = 3,1 PLN

podstawowy B: 1 USD = 3,4 PLN

podstawowy C: 1 USD = 3,6 PLN
Twój komiks jest lepszy niż mój

Offline Lou

Odp: Multiversum.pl - opinie o sklepie
« Odpowiedź #422 dnia: Wt, 21 Maj 2019, 15:33:15 »
Pod wpływem impulsu, po raz pierwszy od x-lat, chciałam od niego kupić dwa artbooki bo w BD drogo. Ale jak sprawdziłam na Amazonie, to nówki z dostawą wychodzą taniej niż w MVM. Więc właściciel musi zacząć mniej kasować i bardziej się postarać, bo konkurencja z Zachodu nie śpi ;)
Never trust the friendly ones.
Yuri Daily

Online xanar

Odp: Multiversum.pl - opinie o sklepie
« Odpowiedź #423 dnia: Wt, 21 Maj 2019, 15:38:36 »
Szczególnie, że on chciał na Europę sprzedawać, jakby się obraził na Polskę.
Twój komiks jest lepszy niż mój

Offline radef

Odp: Multiversum.pl - opinie o sklepie
« Odpowiedź #424 dnia: Wt, 21 Maj 2019, 15:48:51 »
Polujących na okazje polecam szczególnie na Amazon UK zerkać. Czasem (szczególnie jakieś końcówki nakładów, mniej popularne tytuły) są rewelacyjne przeceny, których żadne Multiversum nigdy nie pobije.
Np. ostatnio kupiłem "Walt Disney's Comics Vault", 280-stronicowy HC-ek wydany na grubym offsecie za ok. 55-60 zł z przesyłką. Cena okładkowa - 35 dolarów. Tu pstryknąłem parę zdjęć - https://www.instagram.com/p/Bxm9Wm0C9wd/
Oczywiście obecnie cena jest wyższa, ale fanom komiksów Disneya mogę np. polecić w tej chwili "Disney Masters Collector's Box Set" zbierający dwa HC-ki z komiksami Scarpy i Bottaro (bardzo dobrymi), okładkowa - 60 dolców, z przesyłką z Amazonu UK wychodzi ok. 140 zł. Multiversum (porównywalny pakiet z tej samej serii) - 204 zł + przesyłka.
Kacza Agencja Informacyjna - newsy, recenzje, artykuły nie tylko o komiksach Disneya

Offline Antari

Odp: Multiversum.pl - opinie o sklepie
« Odpowiedź #425 dnia: Pt, 24 Maj 2019, 09:40:59 »
Polityka Multiversum to dla mnie czasami zagadka. Już tłumaczę o co chodzi. Dziś otrzymałem małe zamówienie od nich. W zasadzie 1 tom OHC i parę zeszytówek. I wszystko pięknie ALE zabawne jest to, że mam u nich zamówiony 1 omnibus, który leży im na stanie od ładnych paru miesięcy (premiera była w grudniu 2018). A dlaczego leży? Bo wraz z nim zamówiłem inną pozycję, która premierę będzie miała w czerwcu. W myśl polityki właściciela, wysyłane są tylko skompletowane zamówienia.

I tym sposobem otrzymałem już 2 zamówienia i NIE DAŁO SIĘ dołożyć tego 1 zalegającego od 5 miesięcy omnibusa. Koszt dostawy nie zwiększyłby się w żadnym stopniu ani przez wagę, ani gabaryt. To tylko i wyłącznie "chciejstwo" właściciela, który przez swoje idee naraża się na wyższe koszty magazynowania, a klient czeka miesiącami na towar, który dawno już zalega w Poznaniu.

Offline Logan

Odp: Multiversum.pl - opinie o sklepie
« Odpowiedź #426 dnia: Pt, 24 Maj 2019, 10:26:39 »
Polityka Multiversum to dla mnie czasami zagadka. Już tłumaczę o co chodzi. Dziś otrzymałem małe zamówienie od nich. W zasadzie 1 tom OHC i parę zeszytówek. I wszystko pięknie ALE zabawne jest to, że mam u nich zamówiony 1 omnibus, który leży im na stanie od ładnych paru miesięcy (premiera była w grudniu 2018). A dlaczego leży? Bo wraz z nim zamówiłem inną pozycję, która premierę będzie miała w czerwcu. W myśl polityki właściciela, wysyłane są tylko skompletowane zamówienia.

I tym sposobem otrzymałem już 2 zamówienia i NIE DAŁO SIĘ dołożyć tego 1 zalegającego od 5 miesięcy omnibusa. Koszt dostawy nie zwiększyłby się w żadnym stopniu ani przez wagę, ani gabaryt. To tylko i wyłącznie "chciejstwo" właściciela, który przez swoje idee naraża się na wyższe koszty magazynowania, a klient czeka miesiącami na towar, który dawno już zalega w Poznaniu.

Dokładnie to samo, a na pytanie "dlaczego" właściciel odpowiedział "bo się nie da". Natomiast u tej przeklętej i dojącej mnie z kasy konkurencji robiliśmy takie zmiany, zamiany, wysyłki i dosyłki akrobatyczne, że nikt nie powiedział "bo się nie da" a spokojnie by mogli i bym zrozumiał. No, ale trzeba chcieć.

Offline OokamiG

Odp: Multiversum.pl - opinie o sklepie
« Odpowiedź #427 dnia: Pt, 24 Maj 2019, 11:25:57 »
Mi zamówienie czeka w Atomie w stacjonarnym sklepie już dwa miesiące kiedy pojawię się w Krakowie by je odebrać. Nikt mnie nie pogania, nie robi problemów, że za długo. Napisali, żebym odebrał kiedy będę mógł. To pokazuje różnicę w podejściu obu sklepów do klienta.

Online xanar

Odp: Multiversum.pl - opinie o sklepie
« Odpowiedź #428 dnia: Pt, 24 Maj 2019, 13:10:20 »
Jeżeli chodzi o podejście do klienta to myślę, że Multiversum jest unikatem na skalę światową  :)
Twój komiks jest lepszy niż mój

Offline Neofita

Odp: Multiversum.pl - opinie o sklepie
« Odpowiedź #429 dnia: Pt, 24 Maj 2019, 21:51:50 »
Polityka Multiversum to dla mnie czasami zagadka. Już tłumaczę o co chodzi. Dziś otrzymałem małe zamówienie od nich. W zasadzie 1 tom OHC i parę zeszytówek. I wszystko pięknie ALE zabawne jest to, że mam u nich zamówiony 1 omnibus, który leży im na stanie od ładnych paru miesięcy (premiera była w grudniu 2018). A dlaczego leży? Bo wraz z nim zamówiłem inną pozycję, która premierę będzie miała w czerwcu. W myśl polityki właściciela, wysyłane są tylko skompletowane zamówienia.

I tym sposobem otrzymałem już 2 zamówienia i NIE DAŁO SIĘ dołożyć tego 1 zalegającego od 5 miesięcy omnibusa. Koszt dostawy nie zwiększyłby się w żadnym stopniu ani przez wagę, ani gabaryt. To tylko i wyłącznie "chciejstwo" właściciela, który przez swoje idee naraża się na wyższe koszty magazynowania, a klient czeka miesiącami na towar, który dawno już zalega w Poznaniu.

Antari - czy pytales Rafala o powod nie dolaczenia omnibusa? Pytam, bo akurat mam kilka zamowien zlozonych w roznym czasie w MVM z pre-orderami i nie tylko i jak ostatnio wysylal paczuche, to dolozyl z bodaj dwoch z nich to, co juz bylo na stanie. I to sam z siebie, bez mojej inicjatywy.

Wiem, ze MVM nie ma ostatnio dobrego PR-u, i nie chce robic za adwokata diabla, ale w moim przypadku nie widze tego problemu, o ktorym piszesz.

Moze zapomnial, albo mial jakis inny (nie od czapy) powod? Ja moge poswiadczyc, ze jesli chodzi o MVM to standardy okolo-wysylkowe sa dosc zacne. I to od paru lat. O PR w wykonaniu MVM nie bede tutaj pisac, bo chyba wszystko juz zostalo wczesniej wytkniete, i trudno sie nie zgodzic z wiekszoscia zarzutow.

Offline Antari

Odp: Multiversum.pl - opinie o sklepie
« Odpowiedź #430 dnia: Pt, 24 Maj 2019, 23:03:14 »
W tym przypadku nie pytałem, bo co to zmieni. Po prostu dostałem informację na maila, że zamówienie zostało skompletowane, przygotowane do wysyłki i nie ma możliwości już jego zmiany (standardowy tekst).

Na początku gdy zachodziły największe "rewolucje" w przypadku form wysyłki trochę z nim pisałem na ten temat i nie doszliśmy do konsensusu. W skrajnych przypadkach było tak, że płaciłem po kilka razy za wysyłkę po czym wysyłał wszystko w jednej. To była początkowa faza zmian. Więc pytałem go za co tak naprawdę płacę skoro wysyła wszystko w jednej? Gdzie się podziewają te wszystkie opłaty za wysyłkę? Premia? Wcześniej było tak, że zbierałem sobie przez cały rok różne rzeczy, on wysyłał na maila listę skompletowanych tomów i sam decydowałem kiedy powiedzieć "OK proszę o wysyłkę". A do zamówień w toku dokładało się za free. Zawsze miałem 1 opłaconą wysyłkę. Po wysyłce w następnym zamówieniu opłacałem wysyłkę i miałem kolejny bufor do gromadzenia komiksów przez resztę roku. Później zmienił system, usunął możliwość dokładania i dodał konieczność opłacania wysyłki za każdym razem. I tak trwa to do dziś. Mnie nie robi łączonych wysyłek, no może raz się zdarzyło, że dodał 1 OHC z innego nieskompletowanego zamówienia. Ale generalnie wysyła tylko te zamówienia, które są w 100% pełne. Rozumiem, że gdyby to było jakieś bardzo duże zamówienie to mógłby się zastanowić czy dokładać kolejnego omniaka, który by podniósł wagę paczki. Ale tu był 1 OHC i 2 zeszyty. Nie ma szans, że przekroczył by gabaryt lub wagę. Takie wysyłanie to marnotrawstwo pieniędzy.

Można pójść o krok dalej i w ogóle walić wysyłkę za każdy przedmiot i wysyłać pojedynczo. Może ktoś mu podsunie taki ciekawy pomysł do przetestowania.

Ja tutaj nie widzę korzyści dla nikogo, chyba, że zarabia na wysyłce. Bo z punktu widzenia klienta po prostu wzrosły koszty za wysyłkę w ciągu roku. Wcześniej opłatę ponosiło się 2-3 razy w roku teraz 12 razy w roku (przy założeniu, że co miesiąc coś bierzesz z pre-ordera).
« Ostatnia zmiana: Pt, 24 Maj 2019, 23:09:42 wysłana przez Antari »

Offline Neofita

Odp: Multiversum.pl - opinie o sklepie
« Odpowiedź #431 dnia: So, 25 Maj 2019, 08:17:17 »
@Antari

Z tego co piszesz, to fucktycznie sie pogorszylo wysylkowo, i to znacznie.
Ale dla Ciebie - bo ja osobiscie az tak zlych doswiadczen z MVM nie mam.

Powtorze - zamawiam tam od 2016 i na ten aspekt nie mam prawa narzekac. No moze poza faktem, ze usunieto mozliwosc dokladania do przesylki i wprowadzono PPS, ktorego zasady zmieniaja sie jak w kalejdoskopie i chyba nawet sam tworca sie w tym gubi. Ale nigdy niczego mi nie "przetrzymywano" ani nie kazano placic za przesylke, ktorej nie bylo. Zakladam, ze MVM ustala takie zasady w danym momencie, zeby latwiej logistycznie (i pewnie z wiekszym zyskiem) ogarniac obsluge wysylki paczek klientow. Bywalo taniej, jest drozej, ale jeszcze nie tak drogo, zeby imo rezygnowac z ich oferty.

Nie bede sugerowac ponowienia tematu z MVM, bo wiem jak specyficznym rozmowca potrafi byc Rafal - zdarzylo mi sie wejsc z nim w delikatna polemike w jednej sytuacji oraz zglosic kilka prosb w innych. Jesli nie musze, to wole nie prosic Rafala o zadna nietypowa usluge spoza opisanych aktualnie na stronie, bo uprzejma opryskliwosc to jego najmilsza wersja, ktora sie dostaje w takiej sytuacji. Moja lepsza polowa miala tez kiedys epizod z zamowieniem w MVM prezentu dla mnie (how awesome is that) i podczas proby edycji zamowienia Rafal zareagowal w swoim stylu spelniajac w koncu prosbe, ale z komentarzem, ktory bardziej pasuje do urzedasa rodem z PRL-u.

Zrzucam to wszystko na karb deficytu ogolnie pojetych zdolnosci spolecznych. Jednoczesnie staram sie podchodzic do tego z wyrozumialoscia, bo miewam ten sam problem i wiem jak trudno to wykorzenic.

Reasumujac - obsluga zamowien MVM jest w moim przypadku szybka i rzetelna i nie jest uzalezniona od "chciejstwa" wlasciciela. Zasady i koszta sie zmieniaja, ale to w koncu jego biznes. Poki miesci sie to w granicach rozsadku, to nie bede psioczyc. Jestem za tym, zeby krytykowac za to, co zle, ale tez chwalic za to, co dobre. MVM stal sie ostatnio takim chlopcem do bicia za wszystko i sadze, ze forma tego przerasta chwilami realne przyczyny czy problem. Zeby byla jasnosc - nie neguje negatywnych doswiadczen innych klientow. Chce tylko pokazac swoje, ktore sa pozytywne, przynajmniej w tym zakresie.

Planuje tam dalej kupowac regularnie, ale jesli zdarzy sie jakis odpal w stylu wczesniej opisanych, to na pewno "pochwale" sie na forum.

Online xanar

Odp: Multiversum.pl - opinie o sklepie
« Odpowiedź #432 dnia: So, 25 Maj 2019, 11:09:22 »
Aktualnie jest zdecydowanie drożej niż było przed "rewolucją" jak były superceny, w moim przypadku jestem w stanie kupić omnibusy pięć-dych taniej albo i więcej z wysyłką, jak się doliczy Multiversalne koszty z transport to jeszcze taniej.

Teraz jest np. wyprzedaż omnibusów i za takiego "HULK WORLD WAR HULK OMNIBUS" wyszło mi 266,6 z transportem, w Multiversum cena 387,50 + do tego wysyłka. (i do tego dostanę go fabrycznie zapakowanego).

Ja chciałem zamawiać u nie go w tym PPeSie tylko omnibus w wariancie okładkowym - nie da się. Wyobrażacie sobie, że macie działalność gospodarczą, przychodzi do was klient, chce zostawić u was swoje pieniądze a wy mu mówicie, że nie, bo nie  ;D

"Zrzucam to wszystko na karb deficytu ogolnie pojetych zdolnosci spolecznych" myślę, że problem jest dużo głębszy.
Twój komiks jest lepszy niż mój

Offline Antari

Odp: Multiversum.pl - opinie o sklepie
« Odpowiedź #433 dnia: So, 25 Maj 2019, 11:21:20 »
Ceny cenami, rewolucja trwała krótko, a ceny wróciły do pułapu jak przed. Zawsze było taniej gdzie indziej, tu się nic nie zmieniło. A wyprzedaż omnibusów też nie będzie trwała w nieskończoność.

Wracając do sposobu wysyłki. Ja już kombinowałem z jeszcze innej strony ale to 100% spekulacja. Może zatrudnia żonę w roli pakowacza i w ten sposób odjął jej noszenia "ciężkich" przesyłek. Może żal mu jej było, że musi dźwigać paczki po 20 kilo lub więcej, więc zmienił system na taki jak jest czyli malutkie, miesięczne zamówienia. Fakt faktem, takie półroczne zamówienia jak w przeszłości potrafiły trochę ważyć. No i wiadomo, jeżeli zarabia choć kilka zł na każdej przesyłce (a z tego co widzę raczej tak) to dodatkowy zysk.

Online xanar

Odp: Multiversum.pl - opinie o sklepie
« Odpowiedź #434 dnia: So, 25 Maj 2019, 12:20:40 »
I kto to mówi, jak ty kupujesz tylko tam gdzie jest najtaniej  :)

Przed "rewolucją" był przelicznik 2,6 / 2,7 teraz masz chyba 3,1 (bo ze trzy są aktualnie)
bez wyprzedaży można spokojnie kupić cztery dych taniej niż jest w Mutliversum.

Może chłopak po prostu nie ma siły takich paczek nosić, widzisz na zdjęciach jak on wygląda  ;)  z 50 kg musi ważyć  ;), młodszy też się nie robi, poszedłby na jakąś siłkę czy coś  :)
Twój komiks jest lepszy niż mój