Autor Wątek: Gildia.pl  (Przeczytany 125412 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ukaszm84

  • Gość
Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #600 dnia: Wt, 25 Październik 2022, 22:17:47 »
Ja nawet kiedyś zapytałem o to, jak zamówiłem przy premierze w jednym zamówieniu pierwszy tom Muminków i Kingdom Come. I KC został przeniesiony o miesiąc, a widziałem, że Muminki zaczyna wywiewać szybko. Otrzymałem odpowiedź (cytuję):

Cytuj
Dzień dobry,

pozostałe dostępne tytuły są dla Pana zarezerwowane i odłożone.

Offline plast

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #601 dnia: Wt, 25 Październik 2022, 23:19:51 »
To chyba po prostu miałem pecha, szkoda że 3 razy na 30 zamówień, bo to 10% :)

Natomiast pakowanie oczywiście zawsze tip top.

Offline GoNzO

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #602 dnia: Śr, 26 Październik 2022, 11:32:46 »
Miałem okazję przetestować nowy mechanizm reklamacji w Gildii. Początkowo wysyłali kuriera, ale na takie zadupie gdzie mieszkam kurier Fedex się nie zjawił (2 razy). W końcu wysłałem paczkę pocztą, zwrot kasy za przesyłkę doszedł natychmiastowo. Dzisiaj otrzymałem egzemplarz bez wad i zapakowany pancernie. Szkoda, że zawsze tak nie pakują  ;D.

Offline death_bird

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #603 dnia: Pt, 11 Listopad 2022, 00:09:27 »
Mam głupie pytanie Sknerusa McKwacza: czy istnieje na Gildii możliwość "zarezerwowania" komiksu?
Bo jak rozumiem sam fakt wrzucenia czegoś do koszyka nie oznacza, że komiks jest do danego konta "przywiązany" i w efekcie jeżeli nie wykupi się go na czas to może z tego koszyka zniknąć gdy ktoś inny nabędzie ostatni egzemplarz.
"Właśnie załatwiliśmy Avengers i to bez kiwnięcia palcem".

Online misiokles

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #604 dnia: Pt, 11 Listopad 2022, 00:31:46 »
Jak napiszesz maila do Gildii, to oni potrafią czekać na płatność nawet i 30 dni od złożenia zamówienia - można to traktować częściowo jako 'zaklepanie'.

Offline OokamiG

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #605 dnia: Pt, 11 Listopad 2022, 00:57:16 »
Z regulaminu gildii:
Cytuj
W przypadku wyboru płatności przelewem i nieopłacenia przesyłki w terminie 2 miesięcy od daty złożenia zamówienia Księgarni przysługuje prawo do anulowania zamówienia.

Offline plast

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #606 dnia: Pt, 11 Listopad 2022, 01:00:12 »
Tyle, że samo złożenie zamówienia niczego nie gwarantuje, nawet gdy jest opłacone.

Ale oczywiście zwiększa szansę.

Offline OokamiG

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #607 dnia: Pt, 11 Listopad 2022, 01:40:16 »
Pierdzielisz Panie głupoty. Kiedyś Nie miałem opłaconego zamówienia i tytuł z niego zniknął więc napisałem do gildii:
Cytuj
Witam mam pytanie w związku z  zamówieniem . Chciałem je opłacić, ale zobaczyłem, że jeden z tytułów jest już niedostępny do zamówienia. Czy w takim razie konieczna jest zmiana wcześniejszego zamówienia, czy jednak jeśli opłacę zamówienie to otrzymam także tytuł, który widnieje jako już niedostępny?
Odpisali:
Cytuj
2 dostępne tytuły są dla Pana zarezerwowane, reszta to tytuły w przedsprzedaży.

Offline Koora

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #608 dnia: Pt, 11 Listopad 2022, 12:09:23 »
Samo dodanie do koszyka nic nie da, ale jak złożysz zamówienie to już masz zaklepane. Wiele razy robiłem zamówienie, a płaciłem nawet i po 3 tygodniach, bo jakieś tytuły czekały na premierę. Dodawałem też coś do zamówienia w tym czasie. I nigdy mi się nie zdarzyło żeby czegoś nie wysłali. A w zamówieniach bywały na przykład limitki od Studia Lain, które zdążyły się rozejść.

Offline plast

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #609 dnia: Pt, 11 Listopad 2022, 12:12:20 »
No to fajnie, że miałeś. Bo ja wielokrotnie miałem tak:

Cytuj
z przykrością informujemy, że nie jesteśmy w stanie zrealizować zamówienia na następujące tytuły:

+ TYTUL
(niestety otrzymaliśmy wiadomość od wydawcy że nie posiadają już tego tytułu w swoim magazynie)    

W związku z zaistniałą sytuacją mamy kilka możliwości:
- możemy anulować zamówienie i zwrócić zapłaconą kwotę.
- możemy wysłać resztę produktów i rozliczyć się za niezrealizowane pozycje.
- możemy dokonać zamiany na inną pozycję o takiej samej cenie, wyższej lub niższej.
- możemy poczekać z realizacją zamówienia do 7-14 dni roboczych, być może wspomniane pozycje będą znowu dostępne.

albo tak

Cytuj
z przykrością informujemy, że nie jesteśmy w stanie zrealizować zamówienia na następujące tytuły:

+ TYTUL
(niestety egzemplarz dostępny u dostawcy okazał się wybrakowany. Na chwilę obecną nie posiadają innego na wymianę)   


W związku z zaistniałą sytuacją mamy kilka możliwości:
- możemy anulować zamówienie i zwrócić zapłaconą kwotę.
- możemy wysłać resztę produktów i rozliczyć się za niezrealizowane pozycje.
- możemy dokonać zamiany na inną pozycję o takiej samej cenie, wyższej lub niższej.
- możemy poczekać z realizacją zamówienia do 7-14 dni roboczych, być może wspomniane pozycje będą znowu dostępne.

że o zwykłych opóźnieniach, a to o 2 dni a to o 5 dnim nie wspomnę (bo trzeba dłużej czekać na ściągnięcie 1 z 10 tytułów).

NIGDY nie otrzymałem żadnego dodatkowego rabatu z tego tytułu ani nic więcej poza takim mailem "nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi". Zatem powtórzę to co napisałem wyżej - złożenie i nawet opłacenie zamówienia niczego nie gwarantuje, ale zwiększa szanse. Bardzo lubię Gildię za to jak podchodzą do pakowania i ogólnie za wiele rzeczy, zostawiłem u nich mnóstwo pieniędzy i będę dalej zostawiał. Ale z uwagami jak wyżej. Nie ma świętych krów.


Offline wojtast

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #610 dnia: Pt, 11 Listopad 2022, 20:45:18 »
(Nie)ciekawe doświadczenie, ale myślę, że to jednostkowy przypadek. Błędy w stanach magazynowych się zdarzają. Jak widać wszędzie gdzie pracują ludzie, nawet w Gildii.
Ja na wiele takich sytuacji, gdy ociągałem się z zapłatą za zamówienie w którym był tytuł wyprzedany z Gildii/Rynku też miałem 1 raz taki przypadek gdzie poinformowali mnie że nie mają tej 1 pozycji. Było to jednak 1 raz, a poza tym miałem wiele sytuacji jak koledzy powyżej, że pomimo długiej zwłoki w zapłacie, komiks wciąż był zaklepany dla mnie.
Nigdy natomiast nie miałem sytuacji, że usunęli mi jakąś pozycję z opłaconego zamówienia czekającego na pre-orderową pozycję.

Offline amsterdream

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #611 dnia: Cz, 17 Listopad 2022, 18:58:38 »
W tym roku Gildia nie uczestniczy w akcji dzień darmowej dostawy?

 https://www.dziendarmowejdostawy.pl/shops/categories/ksiazki-i-komiksy

Offline starcek

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #612 dnia: Pt, 18 Listopad 2022, 23:36:33 »
Z reguły płacę tuż przed upływem 2 miesięcy i zawsze mam coś o statusie "niedostępne" w chwili, gdy dokonuję płatności. Nigdy nie miałem maila o braku towaru. Ciekawe kiedy wyczerpię limit szczęścia.
Za każdym razem, gdy ktoś napisze: 80-ych, 70-tych, 60.tych, '50tych - pies sra na chodniku w Tychach.

Offline PB94

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #613 dnia: So, 26 Listopad 2022, 13:21:04 »
Ktoś wie kiedy mniej więcej na gildii pojawią się styczniowe zapowiedzi egmontu?

Offline Alfman

Odp: Gildia.pl
« Odpowiedź #614 dnia: Cz, 01 Grudzień 2022, 22:40:56 »
Z reguły płacę tuż przed upływem 2 miesięcy i zawsze mam coś o statusie "niedostępne" w chwili, gdy dokonuję płatności. Nigdy nie miałem maila o braku towaru. Ciekawe kiedy wyczerpię limit szczęścia.

I ja tak płacę.
Co więcej, często kiedy istnieje obawa, że komiks może "wyparować" z księgarni, składam zamówienie "prewencyjne"  :)
I zawsze jest, mimo że wielokrotnie produkt był już niedostępny.