Autor Wątek: Jednolita cena książki  (Przeczytany 14910 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline amsterdream

Odp: Jednolita cena książki
« Odpowiedź #150 dnia: So, 15 Listopad 2025, 21:25:53 »
z 700 do 500 metrów

niesamowita zmiana ::) ::) ::)
Czas nas zmienił, chłopaki...

Offline Kadet

« Odpowiedź #151 dnia: So, 15 Listopad 2025, 21:26:38 »
Nie mieszajmy może wiatraków do tej dyskusji, bo nam się zrobi off-top; ja w każdym razie nic do nich nie mam, wiecznie przecież nie będziemy na tym węglu jechać.

Jeśli chodzi o projekt ustawy, to według tego, co piszą na booklips, chyba czymś się różni od wcześniejszych: wprowadza jakiś limit rabatu dla hurtowników i dystrybutorów, więc im też może przytrzeć rogów. Nie znam się jednak na tyle na biznesie wydawniczym, by stwierdzić, czy to jest realna zmiana, czy może jakiś listek figowy. Przydałby się ktoś z branży, kto mógłby powiedzieć, czy to coś zmienia w całym tym pomyśle.
Bardzo Was proszę o wsparcie i/albo udostępnienie zbiórki dla dziewczynki walczącej z rakiem: https://www.siepomaga.pl/walka-agatki.

Dziękuję z całego serca!

Offline jahred666

« Odpowiedź #152 dnia: So, 15 Listopad 2025, 21:45:45 »
Jeśli ta ustawa przejdzie w takim kształcie, to stworzy się kolejna patologia - nowości będą na rynku, ale liczba ich odbiorców drastycznie spadnie. Książki może jeszcze tak bardzo tego nie odczują, natomiast rynek komiksowy dostanie mocno po dupie. Nowe komiksy przez rok czasu będą zalegać w magazynach. Wielu czytelników (w tym ja) na pewno bardzo mocno ograniczą zakupy premier. Oczywiście tak będzie w przypadku, gdy utrzymają się obecne okładkowe ceny (albo nie daj bóg wzrosną). Jeśli natomiast rynek zostanie prawidłowo doszacowany i okładówki pójdą chociaż te kilkanaście procent w dół, wtedy może czarny scenariusz okaże się tylko chorą fantazją i rynek jakoś sam się poprawnie ustabilizuje w czasie.

Offline Koalar

« Odpowiedź #153 dnia: So, 15 Listopad 2025, 21:51:40 »