Najgorzej kurde... akurat w urodziny syna.Zrób synowi prezent i go zabierz.
Rozumiem, że prześmiewczo podali ten termin, żeby nie było, że znowu wszystko na ostatnią chwilę planują.Myślę, że za tydzień podadzą nazwiska pierwszych gości 😀.
Będzie, że narzekam. Ale zastanawia mnie, co podanie terminu tak szybko może oznaczać w kontekście zapraszania twórców z pierwszej ligi. Albo organizatorzy już mają wszystko dogadane na przyszły rok - i w takim razie szacunek - albo wiążą sobie ręce w negocjacjach - już ogłosili termin festiwalu i jak taki, dajmy na to, Hermann albo inny Stan Sakai im powie "7 października nie mogę. We wrześniu bym mógł, ale październik mam zajęty", to nie za bardzo mają co zrobić.
Czy ktoś wie, jak się uzgadnia twórców? Czy na tym etapie możliwe jest, że ludzie od MFKiG mają już kogoś uzgodnionego na 2023?
Myślę, że zagraniczni twórcy są mniej istotni dla daty przyszłorocznego festiwalu niż sprawa otwarcia Centrum Narracji Interaktywnej i Komiksu. Pod to wszystko jest ustawiane.
Piździernik... o Panie.
Mam wrażenie że ktoś tu chce po cichu zmorzyć mrozem kolejkon.
Pewnie dopasowali do grafiku dyżurów pewnego ochroniarza.
Czyli zmiana miejsca potwierdzona ???
Raczej niekoniecznie. Akurat w trakcie festiwalu ma być oficjalne otwarcie Centrum Narracji, ale sam festiwal by się chyba tam nie pomieścił. Nie sądzę, że da się tam upchnąć calą strefę handlową, ogarnąć spotkania, warsztaty, autografy. To chyba nie są aż takie przestrzenie.
Byłem kilka razy. Tam są duże przestrzenie, duże sale, ale rzeczywiście strefa targowa nie wiem, czy by się sensownie zmieściła, chyba, że w innej części EC 1.
WITAJCIE... jeszcze przed wakacjami!
Tak się złożyło, że zapomniane i nierozstrzygnięte, Złote Kurczaki 9, nagrody za rok '21 jednak się odbędą. Tym razem nasza impreza będzie gościła podczas MFKiG w Łodzi. Więcej informacji na ten temat za kilkanaście dni, ale już dzisiaj dajemy znak wszystkim tym, którzy chcieliby zgłosić swoje komiksy, ziny itd do konkursu. Poszperajcie w swoich szufladach i bądźcie w pogotowiu. Niebawem wrzucimy informacje odnośnie tego jak zgłaszać swoje dzieła oraz udostępnimy regulamin.
NA TROPIE PIERWSZEJ WYSTAWY FESTIWALOWEJ 🕵️♂️(https://i.postimg.cc/NQPmVcdN/aa.jpg)
A może tak komiksowa wystawa skierowana do najmłodszych? Pełna zwierzątek, pięknych kolorów i humoru? 😆 Z tajemnicami i zagadkami do rozwikłania? 34. MFKiG będzie towarzyszyła ekspozycja prezentująca komiksowy dorobek Piotr Nowacki - komiksy i ilustracje. Na pewno nie zabraknie na niej Misia Zbysia, Piotrusia i Dylana, a pewnie zamelduje się i Om. Wystawę będzie można oglądać w przestrzeni wystaw czasowych Centrum Nauki i Techniki EC1. Wernisaż 6 października!
THOMAS OTT to autor komiksów i ilustrator ze Szwajcarii. Studiował sztuki wizualne (grafikę i film) w Zurychu. Komiksy prasowe publikował m.in w ramach współpracy z „Libération”, „Vogue”, „LAPIN” i (w dalszym ciągu aktualne) w „Strapazin”. W 1989 roku zadebiutował autorskim albumem „Tales of Error”, następnie ukazały się: „Greetings from Helville” (1995), „Dead End” (1996), „t.o.t.t.” (2002) oraz „Cinema Panopticum” (2005). Ott korzysta z mrocznych poetyk i rozmaitych tradycji literakich – od E.A. Poe po kryminały noir Raymonda Chandlera. W swoich ilustracjach rozgrywa opozycje czerni i bieli, z czego dominuje zazwyczaj ta pierwsza. Komiksy, które tworzy, są przeważnie pozbawione słów – tym samym eksplorują wizualne możliwości i wyjątkową specyfikę medium komiksowego.
Ott działa także na polu muzycznym. Jako wokalista przez kilka lat był liderem The Playboys, a obecnie przewodzi grającemu rockabilly zespołowi Beelzebub.
Na 34. MFKiG Thomas Ott będzie gościem wspólnym festiwalu i wydawnictwa Kultura Gniewu.
Heh, parę lat wyposzczenia i już nawet drugo- i trzeciorzędni artyści (z wyjątkiem Otta) wywołują wielką ekscytację. Słuszną linię miały władze festiwalu ;)
@Teli
No przecież właśnie o tym piszę, że poprzednie edycje były słabawe ("wyposzczenie").
Wiem, że Thorgal, ale sam przyznasz, że przy takich nazwiskach jak np. Toppi, Sfar, Andreas czy Marini to te przedstawione to jest raptem drugi i trzeci garnitur? To już bym wolał np. takiego Bruno od Tylera Crossa czy Tzee, kogoś z autorskim, ciekawym stylem, a nie gości od generycznych frankofonów czy ciągniętej na siłę (oczywiście kasa) serii co już kilka razy zjadła swój ogon. Do tego przy prostym stylu taki Bruno by natrzaskał wrysów ;)
Heh, parę lat wyposzczenia i już nawet drugo- i trzeciorzędni artyści (z wyjątkiem Otta) wywołują wielką ekscytację. Słuszną linię miały władze festiwalu ;)
Recht dał Thorgalowi kolejne życie, na ten moment to chyba mój numer jeden z tej (jeszcze) skromnej listy.Prawie spadłem z krzesła. Jakie kolejne życie? Przecież to jest one-shot, nawet nie z głównej serii. Jakieś "What if....". Bez przesady. Jakby dostał serię poboczną (nie mówię, że główną) to bym może się zgodził że tchnął życie w te truchło wikinga z kosmosu, a tak to nie.
Ja, jak od lat, nocuje w Tobaco Hotel, ktos jeszcze?
No i to są goście na których warto było tyle czekać. To co Midar widzimy się w czwartek piątego października? ;)
Powiem wam tyle: przyjadę w piątek, a i tak uważam to za bardzo wczesny przyjazd i z roku na rok coraz mniej mi się chce wystawać po wrysy po nocach. Coraz gorzej znoszę ekspozycję na zimno i wilgoć, a tego pod Areną o odpowiedniej godzinie jest pod dostatkiem :( Gdyby nie to że wynagradza mi to zacne towarzystwo i pogaduchy z pozytywnie zakręconymi ludźmi pewnie przyjeżdżałbym w sobotę ok. 13.
Ford Roller Team KRONOS - wynajem kampera
350 zł za dobę
GRZEGORZ ROSIŃSKI urodzony w 1941 r. w Stalowej Woli. Rysownik komiksowy, tworzący dla wydawców belgijskich, zaliczany do czołówki komiksu europejskiego. Absolwent warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, autor ilustracji książkowych, pocztówek i rysunków satyrycznych. Twórca komiksów z serii Kapitan Żbik, Pilot śmigłowca i Legendarna historia Polski. Redaktor graficzny magazynu „Relax”.W 1975 r. nawiązał współpracę z wydawcami belgijskim, dla których stworzył serie Hans (scen. André-Paul Dûchateau), Fantastyczna podróż (scen. Mythic) i Thorgal (scen. Jean Van Hamme). W 1982 r. na stałe osiedlił się w Belgii, gdzie kontynuował rysowanie serii Thorgal, która osiągnęła międzynarodowy sukces. Oprócz tego stworzył też miniserie Skarga Utraconych Ziem (scen. Jean Dufaux), Zemsta hrabiego Skarbka (scen. Yves Sente) oraz komiksy Szninkiel i Western (scen. Jean Van Hamme). Mieszka w Szwajcarii.
DIDIER ALCANTE to z wykształcenia ekonom, a scenarzysta komiksowy z pasji. Jest autorem kilku serii wydawanych przez Dupuis (w tym jego autorską „Pandora Box„) oraz Glenat, w tym „Ars Magna” i „Lao Wai”. Wspólnie z Jeanem Van Hamme napisał serię „Rani„, a także jeden z odcinków „XIII Mystery” z Francois Boucqiem. Jego wizyta w Hiroshimie w wieku jedenastu lat na zawsze odcisnęła na nim piętno, a po zgromadzeniu ogromnej dokumentacji na ten temat, zainicjował projekt stworzenia powieści graficznej „Bomba” wspólnie z L.F. Bollee i Denisem Rodierem. Album ukazał się u nas w tym roku nakładem wydawnictwa Kultura Gniewu.
EMILIANO TANZILLO swoją przygodę z komiksem rozpoczął w Scuola Romana dei fumetti, gdzie wykłada od 12 lat. Jest ilustratorem i artystą konceptualnym, a jako rysownik komiksowy od 2013 rysuje przygody Dylan Doga. Na tegorocznym festiwalu premierę będzie miał jego „Smoczy rycerz” (wyd. Timof Comics) do scenariusza Emanuele Arioli – będzie to pierwszy komiks tego autora wydany w języku polskim. Wśród jego pozostałych komiksów wymienić można też „Carambollę” (Editions Soleil), „Psychotherapies” (Glenat), „Samuel Stern” (Bugs Comics).
Obecnie pracuje nad kolejnym tomem Smoczego rycerza oraz Dylan Dogiem.
Ciężko mi brać ten konkurs na poważnie, kiedy w 2020 r. wygrywa taki słaby komiks jak "Koniec lipca", podczas gdy w stawce był o parę klas lepszy "Niezwyciężony". Potem ktoś kupuje coś takiego jako najlepszy polski komiks i dochodzi do wniosku, że szkoda pieniędzy na polskie komiksy.
Potem ktoś kupuje coś takiego jako najlepszy polski komiks i dochodzi do wniosku, że szkoda pieniędzy na polskie komiksyCoś w tym jest. Coś co ma służyć promocji danego tytułu powoduje niechęć do całości.
To ja stawiam tu moją kontrteorię, że jeszcze więcej ludzi się przekonało do polskiego komiksu po przeczytaniu "Końca lipca", bo nie spodziewali się tego typu historii i wrażliwości odnaleźć właśnie w komiksie.Wątpliwa teoria, o czym mogą świadczyć wyniki sprzedaży obu komiksów. Koniec Lipca przy cenie 50zł nie może się wyprzedać mimo tytułu komiksu roku i docenienia w Angouleme (co mnie osobiście skłoniło do zakupu i przeczytania), a Niezwyciężony już miał dwa dodruki. Ludzie sobie przekazują co im się podobało.
Ja to się zastanawiam czy Niezwyciężony odniósłby taki sukces jakby nie był na podstawie prozy Lema. Bo jednak daje mu to na starcie spory bonus do popularności, nie mający nic z tym, że jest to komiks.
Rozumiem, że konkursu na komiks w Angouleme też nie możesz traktować poważnie, skoro tam francuskie wydanie "Końca lipca" było nominowane do nagrody? Wiadomo, co tam ci Francuzi mogą wiedzieć o komiksach?
Po drugie umówmy się, to są jakieś dziwne teorie (a już nie pierwszy raz widzę na tym forum formułowane tego typu obawy), że jakiś hipotetyczny czytelnik chce zobaczyć co tam w polskim komiksie piszczy, robi więc risercz i sprawdza któż to tam ostatnio wygrał nagrodę w Łodzi. Po czym kupuje np. "Koniec lipca" i myśli "o rety, a co to ma być? To Polacy nie robią komiksów o Kaczorze Donaldzie, tylko o jakichś zwykłych ludziach mieszkających na wsi? Hatfu! Nigdy więcej polskiego komiksu!" To ja stawiam tu moją kontrteorię, że jeszcze więcej ludzi się przekonało do polskiego komiksu po przeczytaniu "Końca lipca", bo nie spodziewali się tego typu historii i wrażliwości odnaleźć właśnie w komiksie.
Chciałem zobaczyć jak wygląda najlepszy polski komiks i niestety jestem załamany. Jeżeli to mają być najlepsze rysunki, a pozostałe polskie komiksy mają gorsze rysunki od tego tu komiksu to mogę tylko powiedzieć że polski komiks się stacza.
Oczywiście masz jak najbardziej prawo nie traktować tego konkursu poważnie. Ostatecznie to jest tylko zabawa, wypadkowa gustów kilku osób i każdy może się z tymi wyborami zgadzać lub nie. Dla nominowanych twórców to jest miłe poklepanie po plecach, ale życia to nikomu nie zmienia.
Z każdymi nominacjami jest tak, że dane dzieło musi się zgłosić do preselekcji. Jak się nie zgłasza, to nikt nie bierze go pod uwagę. Tak jest do Fryderyków (nagród muzycznych), Paszportów Polityki i wielu innych. To jest przewaga ukazania się dzieła w wydawnictwie, że ono dba o takie rzeczy. W selpublishingu trzeba samemu o tym myśleć.
Pod głosowanie jury (a do 2014 roku – także festiwalowej publiczności) poddawane są albumy komiksowe nominowane przez organizatorów MFKiG, wydane między ostatnim a bieżącym festiwalem.
Istotne jest, by prezentował poziom w warstwie wizualno - fabularnej.I nominowane komiksy takie właśnie są.
A jakie były nakłady Niezwyciężonego i Końca lipca? Dla kolegi pytam.Naklad Niezywciezonego znam i byl naprawde konkretny, watpie by Koniec Lipca mial wiekszy, nie mowiac o dodrukach.
I nominowane komiksy takie właśnie są.
Poza tym "Niezwyciężony" w 10 nominowanych komiksach. Ale może już nakład był wyczerpany i biedulki z jury nie zdążyły przeczytać.
A może przeczytali i stwierdzili, że fajny komiks, świetna adaptacja, kapitalny technicznie ale nie niesie ze sobą żadnych uniwersalnych wartości, które zostałyby zrozumiałe poza bańką miłośników fantastyki?
Część wizualnie przecież prezentuje się kiepsko.Masz na myśli Festiwal Jacka Świdzińskiego? Parząc jak wyglądały jego wcześniejsze komiksy to widać spory upgrade. Zresztą akurat te rysunki idealnie pasują to historii, którą opowiadają. Myślę, że realna kreska nie pasowałby do absurdów jakie są ukazane w komiksie.
(https://i.imgur.com/Q5g01cX.jpeg)
Chyba logiczne jest że jak ktoś pisze forumowicze to ma na myśli i forumowiczów i forumowiczki czy teraz trzeba ten sam wyraz w obu wersjach pisać żeby ktoś nie odczuwał pokusy bycia świętszym od papieża?W zasadzie to w trzech, bo jeszcze może się trafić dotknięte forumowiszcze.
W zasadzie to w trzech, bo jeszcze może się trafić dotknięte forumowiszcze.
Co, do konkursu, to się nie wypowiadam o jakości tych komiksów, bo mnie tu zjedzą. Nie mogę się tylko nadziwić, że wpada na listę nominowanych taki Brom, gdzie każdy kolejny tom jest gorszy, a całość, … ech szkoda gadać.
dziwi mnie obecność 24- stronicowej Beletrystyki Humorzastej, może i to jest zajebiste, ale wydaje mi się że ukazało się więcej albumów komiksowych zasługujących na nominację a to mi bardziej pod zina podchodziprzecież to jest seria zeszytowa, taka sama jak Wydział 7, którego normalny zeszyt ma tylko kilka stron więcej, może startowało to z poziomu zinu, ale dawno przestało już nim być wg mnie
@Rodrigues, to kiedy tradycyjna rozpiska autorów? ??? ;D
| Gość | Dzieła do nabycia | Krótko o Gościu lub prezentacja twórczości |
| Gou Tanabe | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/gou-tanabe (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/gou-tanabe) | |
| Paweł Paradowski | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/pawel-paradowski (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/pawel-paradowski) | |
| Falauke | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/falauke (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/falauke) | https://kultura.com.pl/436-falauke (https://kultura.com.pl/436-falauke) |
| Karol Mularczyk | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/karol-mularczyk (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/karol-mularczyk) | https://kultura.com.pl/422-mularczyk-karol (https://kultura.com.pl/422-mularczyk-karol) |
| Thomas Kast | ""Bablah"" | |
| Mariusz Moroz | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/mariusz-moroz (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/mariusz-moroz) | https://paradoks.net.pl/read/35430-mam-w-glowie-sporo-roznych-pomyslow-wywiad-z-mariuszem-morozem (https://paradoks.net.pl/read/35430-mam-w-glowie-sporo-roznych-pomyslow-wywiad-z-mariuszem-morozem) |
| Luko Czakowski | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/luko-czakowski (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/luko-czakowski) | https://paradoks.net.pl/read/41987-komiksowe-prace-luko-czakowskiego (https://paradoks.net.pl/read/41987-komiksowe-prace-luko-czakowskiego) |
| Andrzej O. Nowakowski | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/andrzej-o-nowakowski (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/andrzej-o-nowakowski) https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/andrzej-nowakowski (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/andrzej-nowakowski) | https://desa.pl/pl/artysci/andrzej-olaf-nowakowski/ (https://desa.pl/pl/artysci/andrzej-olaf-nowakowski/) |
| Didier Alcante | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/alcante (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/alcante) | https://kultura.com.pl/427-alcante (https://kultura.com.pl/427-alcante) |
| Marek Lachowicz | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/marek-lachowicz (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/marek-lachowicz) | https://kultura.com.pl/287-lachowicz-marek (https://kultura.com.pl/287-lachowicz-marek) |
| Tobiasz Piątkowski | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/tobiasz-piatkowski (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/tobiasz-piatkowski) | https://ksiazki.wp.pl/tobiasz-piatkowski-6150187019032705c (https://ksiazki.wp.pl/tobiasz-piatkowski-6150187019032705c) |
| Marek Oleksicki | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/marek-oleksicki (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/marek-oleksicki) | https://pl.wikipedia.org/wiki/Marek_Oleksicki (https://pl.wikipedia.org/wiki/Marek_Oleksicki) |
| Jacek Świdziński | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/jacek-swidzinski (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/jacek-swidzinski) | https://culture.pl/pl/tworca/jacek-swidzinski (https://culture.pl/pl/tworca/jacek-swidzinski) |
| Michał Śledziński | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/michal-sledzinski (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/michal-sledzinski) | https://kultura.com.pl/352-sledzinski-michal-sledziu (https://kultura.com.pl/352-sledzinski-michal-sledziu) |
| Artur Ruducha | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/artur-ruducha (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/artur-ruducha) | https://pl.wikipedia.org/wiki/Artur_Ruducha (https://pl.wikipedia.org/wiki/Artur_Ruducha) |
| Piotr Nowacki | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/piotr-nowacki (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/piotr-nowacki) | https://pl.wikipedia.org/wiki/Piotr_Nowacki (https://pl.wikipedia.org/wiki/Piotr_Nowacki) |
| Maciej Jasiński | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/maciej-jasinski (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/maciej-jasinski) | https://pl.wikipedia.org/wiki/Maciej_Jasiński_(scenarzysta_komiksów) (https://pl.wikipedia.org/wiki/Maciej_Jasiński_(scenarzysta_komiksów)) |
| Tomasz Leśniak | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/tomasz-lew-lesniak (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/tomasz-lew-lesniak) | https://culture.pl/pl/tworca/tomasz-lew-lesniak (https://culture.pl/pl/tworca/tomasz-lew-lesniak) |
| Rafał Skarżycki | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/rafal-skarzycki (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/rafal-skarzycki) | https://pl.wikipedia.org/wiki/Rafał_Skarżycki (https://pl.wikipedia.org/wiki/Rafał_Skarżycki) |
| Rafał Spórna | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/rafal-sporna (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/rafal-sporna) | https://www.rafalspornakomiksy.pl/o-mnie (https://www.rafalspornakomiksy.pl/o-mnie) |
| Igor Barańko | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/igor-baranko (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/igor-baranko) | |
| Frédéric Vignaux | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/frederic-vignaux (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/frederic-vignaux) | |
| Robin Recht | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/robin-recht (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/robin-recht) | |
| Adam Święcki | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/adam-swiecki (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/adam-swiecki) | https://wydawnictwo-tadam.pl/autorzy/adam-swiecki/ (https://wydawnictwo-tadam.pl/autorzy/adam-swiecki/) |
| Unka Odya | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/unka-odya (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/unka-odya) | https://pl.wikipedia.org/wiki/Unka_Odya (https://pl.wikipedia.org/wiki/Unka_Odya) |
| Bartosz Minkiewicz | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/bartosz-minkiewicz (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/bartosz-minkiewicz) | https://pl.wikipedia.org/wiki/Bartosz_Minkiewicz (https://pl.wikipedia.org/wiki/Bartosz_Minkiewicz) |
| Thomas Ott | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/thomas-ott (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/thomas-ott) | https://kultura.com.pl/317-ott-thomas (https://kultura.com.pl/317-ott-thomas) |
| Robert Sienicki | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/robert-sienicki (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/robert-sienicki) | https://pl.wikipedia.org/wiki/Robert_Sienicki (https://pl.wikipedia.org/wiki/Robert_Sienicki) |
| Marcin Rustecki | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/marcin-rustecki (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/marcin-rustecki) | https://artkomiks.pl/autor/marcin-rustecki/ (https://artkomiks.pl/autor/marcin-rustecki/) |
| Dominik Szcześniak | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/dominik-szczesniak (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/dominik-szczesniak) | https://pl.wikipedia.org/wiki/Dominik_Szcześniak (https://pl.wikipedia.org/wiki/Dominik_Szcześniak) |
| Grzegorz Pawlak | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/grzegorz-pawlak-ii (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/grzegorz-pawlak-ii) | https://gip-bw.blogspot.com/ (https://gip-bw.blogspot.com/) |
| Rafał Trejnis | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/rafal-trejnis (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/rafal-trejnis) | |
| Ronan Toulhoat | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/ronan-toulhoat (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/ronan-toulhoat) | |
| Ottoich | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/ottoich (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/ottoich) | http://ottoich.art/index.php/about/ (http://ottoich.art/index.php/about/) |
| Maciej Kur | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/maciej-kur (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/maciej-kur) | https://pl.wikipedia.org/wiki/Maciej_Kur (https://pl.wikipedia.org/wiki/Maciej_Kur) |
| Magdalena "Meago" Kania | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/magdalena-kania (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/magdalena-kania) | https://dollicious.com.pl/pl/autorzy/ (https://dollicious.com.pl/pl/autorzy/) |
| Berenika Kołomycka | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/berenika-kolomycka (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/berenika-kolomycka) | https://pl.wikipedia.org/wiki/Berenika_Kołomycka (https://pl.wikipedia.org/wiki/Berenika_Kołomycka) |
| Łukasz Godlewski | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/lukasz-godlewski (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/lukasz-godlewski) | https://patronite.pl/godlewskiart (https://patronite.pl/godlewskiart) |
| Maciej Cholewiński | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/maciej-cholewinski (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/maciej-cholewinski) | |
| Piotr "Śmiechosław" Wojciechowski | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/piotr-wojciechowski (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/piotr-wojciechowski) | https://artinfo.pl/artysci/piotr-smiechoslaw-wojciechowski (https://artinfo.pl/artysci/piotr-smiechoslaw-wojciechowski) |
| Tomasz Kontny | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/tomasz-kontny (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/tomasz-kontny) | http://tomaszkontny.pl/o-mnie/ (http://tomaszkontny.pl/o-mnie/) |
| Marek Turek | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/marek-turek (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/marek-turek) | https://pl.wikipedia.org/wiki/Marek_Turek (https://pl.wikipedia.org/wiki/Marek_Turek) |
| Jacek Skrzydlewski | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/jacek-skrzydlewski (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/jacek-skrzydlewski) | https://nakanapie.pl/autorzy/jacek-skrzydlewski (https://nakanapie.pl/autorzy/jacek-skrzydlewski) |
| Anna Poszepczyńska | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/anna-poszepczynska (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/anna-poszepczynska) | https://www.artstation.com/flateel (https://www.artstation.com/flateel) |
| Jean-Pierre Dionnet | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/jean-pierre-dionnet (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/jean-pierre-dionnet) | http://www.kurc.com.pl/pl,21,artykul-autorzy-0-10-0.html (http://www.kurc.com.pl/pl,21,artykul-autorzy-0-10-0.html) |
| Emiliano Tanzillo | ""Smoczy rycerz"" (Timof Comics) | |
| Michał Arkusiński | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/michal-arkusinski (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/michal-arkusinski) | |
| Robert Popielecki | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/robert-popielecki (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/robert-popielecki) | Na stronie MFKIG cisza. Krótkie bio ode mnie: Pisarz, tłumacz, scenarzysta (czasami też rysownik) komiksowy. Lubi jeże. Lista publikacji z Alei Komiksu: https://alejakomiksu.com/autor/4581/-Robert-Popielecki/ |
| Marcin Pryt | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/marcin-pryt (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/marcin-pryt) | https://pl.wikipedia.org/wiki/Marcin_Pryt (https://pl.wikipedia.org/wiki/Marcin_Pryt) |
| Marcin ""Xulm"" Surma | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/marcin-surma (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/marcin-surma) https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/xulm (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/xulm) | https://kultura.com.pl/435-xulm (https://kultura.com.pl/435-xulm) |
| Grzegorz Rosiński | https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/grzegorz-rosinski (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/grzegorz-rosinski) | https://pl.wikipedia.org/wiki/Grzegorz_Rosiński (https://pl.wikipedia.org/wiki/Grzegorz_Rosiński) |
ja bym dołożył jeszcze ten link, bo gildia ma w bazie tego autora wpisanego na dwa sposoby
Andrzej O. Nowakowski https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/andrzej-o-nowakowski (https://www.gildia.pl/szukaj/osoba/andrzej-o-nowakowski) https://desa.pl/pl/artysci/andrzej-olaf-nowakowski/ (https://desa.pl/pl/artysci/andrzej-olaf-nowakowski/)
Generalnie mam tak, że jak zaangażuję się tu w jakąkolwiek dyskusję to za chwilę tego żałuję :)
Kpiną z rodzimego komiksu to jest nominowanie Festiwalu
Ja to się zastanawiam czy Niezwyciężony odniósłby taki sukces jakby nie był na podstawie prozy Lema. Bo jednak daje mu to na starcie spory bonus do popularności, nie mający nic z tym, że jest to komiks.
Odniósłby, bo to po prostu dobry komiks jest.Doceniam optymizm, ale nie, nie odniósłby. Obstawiam sprzedaż na poziomie 1K.
Chyba "jak zdublowałem"*
* wypowiedź bazylowana w celach humorystycznych
Zresztą duża artystów po 14 będzie (sobota i niedziela). Czy ktoś może mi potwierdzić że jest to program ostateczny czy ulegnie zmianie?
Regulamin Strefy Autografów 34. MFKiG 2023
1. W strefie autografów obowiązują numerki
2. Numerki będą wydawane osobom posiadającym bilet wstępu (opaskę na ręce, e-bilet lub zaproszenie) na festiwal. Numerki będą wydawane według kolejności zgłoszeń aż do ich wyczerpania (Uwaga! Nowa lokalizacja wydawania numerków: okienko na lewo od kas w Sport Arenie).
3. Obowiązują osobne numerki na każdy dzień festiwalowy, tzn. numerki na sobotę będą wydawane w sobotę, a na niedzielę w niedzielę.
4. Obowiązują osobne numerki do każdego autora.
5. Jedna osoba może otrzymać maksymalnie 2 numerki do artystów z zagranicy i 2 do artystów z Polski na jeden dzień.
6. Do wejścia na teren Strefy Autografów wymagane jest posiadanie, aktualnego na dany dzień, numerka do danego autora oraz albumu tego autora.
7. Najważniejsza zasada Strefy Autografów: jeden numerek – jedna dedykacja/autograf (czyli do jednego autora można podejść tylko i wyłącznie z jednym albumem). Dopuszczalne jest otrzymanie dedykacji/autografu WYŁĄCZNIE W ALBUMIE danego artysty.
8. Autor nie ma obowiązku rozdać autografów wszystkim osobom, które posiadają numerek.
9. Autor nie ma też obowiązku rozdawać autografów dłużej, niż wynika to z rozpiski. Jednocześnie autor może opuścić strefę przed czasem.
10. Rysunki u niektórych autorów mogą być płatne (szczegóły u obsługi Strefy).
11. Dopuszcza się wejście na teren Strefy bez numerka, jeśli do danego autora nie ma już żadnej osoby z numerkiem.
12. Kwestie sporne rozstrzygają autorzy, ich opiekunowie lub obsługa Strefy.
13. Osobom zachowującym się w sposób niestosowny, nieprzestrzegającym ogólnie przyjętych norm społecznych zostanie odebrana możliwość wejścia na Strefę Autografów.
UWAGA:
- Gou Tanabe będzie miał dwie sesje w Strefie Autografów, w dniu 7 października 2023: o godz. 11.00 i 14.00. Podczas pobierania numerka do autora należy określić, na którą godzinę ma on być. W przeciwnym razie wydawane będą one losowo.
- Gou Tanabe będzie udzielał dedykacji wyłącznie w komiksach wydawnictwa Studio JG.
- Igor Barańko na festiwalu wrysy robi wyłącznie w komiksach wydawanych przez Timof Comics i w „Paneuropie” – w pozostałych komiksach składa tylko podpisy. Rysunki na zasadzie commision (oryginalny rysunek na osobnej kartce) możliwe do uzyskania za opłatą bezpośrednio u autora.
- Nowe zasady w ilości wydawanych numerków spowodowane są faktem, że osoby na dalszych miejscach kolejki praktycznie nie miały szansy na spotkanie z głównymi gwiazdami festiwalu. Mniejsza ilość wydawanych numerków sprawi, że więcej osób może być usatysfakcjonowanych z pobytu na festiwalu i zdobycia wrysów czy autografów.
Hmm, poza Rosińskim interesują mnie tylko zagraniczni, więc w sobotę dostanę 2 numerki do dwóch osób... Czyli w sumie im mniej gości na kolejnych festiwalach tym lepiej bo i tak nie dostanie się od nich wrysów...
Chodziło mi o to, że jak będzie duży wybór to szlag mnie trafi, że z powiedzmy z 10 artystów spotkam tylko 2.Ja tak przypomnę że autorów będzie też można spotkać na stoiskach wydawców (wiadomo, nie wszystkich, ale i tak większą część). Za to jak widać zaczyna być ograniczenie do tego którego wydawcy komiks można dać do wrysu. Przecież Baranko nie tylko był wydawany przez Timofa.
PROGRAM (https://komiksfestiwal.com/program/)
3. POZYTYW zmiany miejsca - zmieniono też godzinę wydawania numerków na 9.30: nareszcie na spokojnie będzie można wejść na AA i się rozejrzeć ^^
Wszystkich, którzy planują odwiedzić Strefę Komiksu Niezależnego podczas MFKiG w Łodzi, wszem i wobec informuję, że właśnie dropnął oficjalny katalog nowości i premier spod szyldu Polish Indie.
Katalog zaprojektował i przygotował Mateusz Michnowicz i znajdziecie tam praktycznie wszystkie informacje dot. naszych najnowszych komiksów.
To może by także dobry punkt odniesienia dla czytelników nie śledzących na codzień co w polskim niezalu piszczy. Mam nadzieję, że znajdziecie tam coś dla siebie!
GRZEGORZ ROSIŃSKI W KATALOGU 📖
Przy okazji wielkiej wystawy retrospektywnej «Grzegorz Rosiński w ilustracjach» wydajemy katalog - 160 (słownie: s t o s z e ś ć d z i e s i ą t) bogato ilustrowanych stron 🎀, gdzie znajduje się ekspercki wsad literacki Wojciecha Birka, znawcy twórczości Rosińskiego, ale też wstęp spod pióra Jeana Dufaux 🪶
No i taki piękny katalog będzie dostępny (już za 4 dni! aaaaaa! 🙀) w Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej oraz na stoisku EC1 na Festiwal Komiksu W Łodzi.
Dodatkowo można dostać katalog wysyłkowo - należy złożyć zamówienie mailowo na adres: informacja@ec1lodz.pl; pod tym mailem zdobędziecie też wszystkie informacje o wysyłce i płatności. Ważne! W premierowej promocji pierwsze 200 szt. katalogu kosztuje 77 zł (+ koszty wysyłki) 🔥 - i takie pieniądze płaci się z okazji święta komiksu - czyli do końca weekendu 7-8.10 - a potem cena staje się trzycyfrowa.
UWAGA! W sobotę 7 października katalogi będzie podpisywał sam mistrz (ukłonyukłony🙇♂):
🖋️ o 11:00 - w Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej EC1
🖋️ o 17:00 - na stoisku EC1 w Atlas Arenie
Pierwsze 30 osób, które odwiedzą stoisko 24 podczas Festiwal Komiksu W Łodzi i kupią "Beletrystykę Niezwyciężoną" otrzymają za darmo specjalną kartę Belego! A co z kartą Koko, pytacie? Zasada jest taka sama, ale trzeba zrobić zakupy u Konrad Koko Okoński Art!(https://i.imgur.com/t8xm0Sy.jpg)
Karty będzie można również nabyć drogą kupna w cenie 5zł za kartę. Stoisko Koko i Belego (24) zaprasza już w sobotę!
Szanowni!
Mamy niestety złą informację. Niestety NIE będzie podczas MFKiG dostępny komiks "Alchenit"... Długie starania, poprawki itd i... dzisiaj taka wiadomość z drukarni. Gotowy nakład będzie za kilka dni. Dla wszystkich czekających na "Alchenita", w porozumieniu z autorem, Rafałem Spórną, mamy propozycję. Na stoisku będziemy mieć próbny wydruk, komiks będzie można obejrzeć, a dla wszystkich, którzy zdecydują się go zakupić w przedsprzedaży w kwocie 115 zł (razem z wysyłką) Rafał Spórna wykona rysunek z dedykacją.
Przepraszamy Autora i Was, czytelników.
Przywieziemy dwie premiery:
- Alvara Mayora t.2 - Carlosa Trillo i Enrique Brecci
- Historie środka - Michała Arkusińskiego.
Michał będzie u nas w sobotę (od ok.14.30 do 18) oraz w niedzielę (od ok. 13.30 do 16.30).
UWAGA! Podczas emefki będą możliwe preorderowe odbiory "Historii środka" wraz z drugim komiksem dodanym w ramach preorderów!
Artur Suchan zagości na naszym stoisku
w sobotę 7.10.2023 w godzinach 13:00-15:00
i w niedzielę 7.10.2023 w godzinach 12-13.
Szukajcie nas na stoisku 145!
📚🎮 Już w ten weekend (7-8 października) odbędzie się Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi, gdzie gościć będziemy autora „Wielkiej Kolekcji Lovecrafta” – Gou Tanabe! 🤩
✍️ Przypominamy, że w trakcie dyżurów autografowych możecie zdobyć podpis mistrza horroru, a podczas spotkania autorskiego zobaczyć Gou Tanabe na żywo i posłuchać, jak opowiada o pracy i procesie tworzenia swoich dzieł.
❓ Nie możecie pojawić się na Festiwalu w Łodzi?
Specjalnie dla osób, których nie będzie na MFKiG, przygotowaliśmy możliwość zdobycia autografów mistrza Gou Tanabe w Warszawie!
⭐ Yatta.pl, ul. Hoża 19 Warszawa
⭐ Poniedziałek, 9 października
⭐ w godzinach 17:00 – 18:30
Przypominamy, że autor będzie podpisywał się wyłącznie na mangach swojego autorstwa.
Widzimy się w Łodzi czy Warszawie? 😉
Jak wygląda sprawa kolejkonu na niedzielę? Kiedy startuje i gdzie? Bo numerki na niedzielę wydawane są w niedzielę?Niedziela zwykle była spokojniejsza. Lista zwykle tworzyła się w sobotę późniejszym popołudniem, ale ze względu na to, że Roś jest na Strefie tylko raz, kolejka może się ustawić trochę wcześniej.
Manekin 8)
Przesada. Sam w kolejce pojawię się za 24 godziny.Przesada. Pojawię się w kolejce za 128,5 godziny, przybiję piątki i pójdę spać. :)
.. więc przyjechałem w czwartek..
(https://i.imgur.com/ArMF3DI.jpeg)
Wszystko zależy od tego jak bardzo chcesz wrys od Rosińskiego.
Rosiu w niedzielę dopiero.
Jest klimat, są rozmowy. Czuć życie i zakręcenie!
1. Bilety kupione w necie mają jakieś inne/szybsze wejście i nie trzeba czekać do kasy, nie?
Dziękuję!
Czy jakaś dobra dusza może zerknąć czy na stoisku Centrali jest dostępny Rusty Brown ?
Jak komuś się nudzi i chciałby mi pomóc, to niech podskoczy na stoisko MVM i zobaczy jak wygląda ekskluzywny wariant do Transformers #1 i ile kosztuje. Info o nakładzie i autorze też jest mile widzianeW atomie brak 1 pozostałe są (https://i.postimg.cc/y3x8vmLB/IMG-20231007-141248406-HDR.jpg) (https://postimg.cc/y3x8vmLB)Dziękuję!
Koło 12 ma byćKtoś pytał w jakiej cenie na stoisku?
W atomie brak 1 pozostałe są (https://i.postimg.cc/y3x8vmLB/IMG-20231007-141248406-HDR.jpg) (https://postimg.cc/y3x8vmLB)Raczej chodzi o nowe Transformers #1 od Image Comics. :)
(https://i.postimg.cc/9RJfd8tJ/IMG-20231007-141315481-HDR.jpg) (https://postimg.cc/9RJfd8tJ)
Czy mógłby ktoś przebywający na festiwalu sprawdzić , ile kosztuje 2 tom zbiorczy Thorgala w wersji czarno-białej na stoisku Polishcomicart? Widziałem na jednym ze zdjęć, że jest na stoisku.260 zł
Akuma będzie wznawiać swoje hentaie, na pierwszy rzut idzie Hipnoza
1 nad ranem, poniedziałek 9 października 2023 roku, oficjalnie zamykamy z Rodriguesem ten festiwal, koloryzowane. :)
Co może być najgorsze dla twórcy podczas ogłoszenia wyników na gali na festiwalu?
Źle przeczytane nazwisko?
Źle podany wydawca?
Źle wymówiony tytuł nominowanego komiksu?
Hat trick w tym roku zgarnął Robert Sienicki.
Nie mówiąc już o zasadach bezpieczeństwa, które również nie.są zachowywane.
Zawsze mnie zastanawia jak swobodnie ewakuować się z takiego miejsca, żeby nie zostać stratowanym?
Głównym problemem są tradycyjnie ciągi komunikacyjne, ale przy większości takich „przewężeń”, w których właściwie cały czas tkwiło kilka-kilkanaście osób, były w odległości kilku metrów wyjścia ewakuacyjne.
Na takich obiektach największym zagrożeniem jest ewakuacja trybun, które w przypadku tego festiwalu są praktycznie puste.
Z tymi ciągami to było mocno nieprzemyślane…Ja się tutaj odnoszę tylko i wyłącznie do kwestii bezpieczeństwa i potencjalnych możliwości ewakuacji.
Albo rotacyjnie dają :)
zwłaszcza że na tą imprezę idą publiczne pieniądze.To oni dostają w nagrodę jakieś pieniądze? :O
To oni dostają w nagrodę jakieś pieniądze? :O
Możesz podać źródło tych rewelacji?
Twoja głowa.A może by tak bez chamskich tekstów?
Czy też to jakaś postać z nowszych albumów, a której kompletnie nie kojarzę.
A może by tak bez chamskich tekstów?
Gówniarzerkę proszę sobie uprawiać u siebie na podwórku, a nie na forum publicznym.
Poproszę o źródło informacji w kwestii tych nagród.
Wystawa w EC1 zrobiła na mnie piorunujące wrażenie, do oglądania jest tyle że można spokojnie przyjść po śniadaniu, pooglądać raz, następnie udać się na kawę i deser, aby zaraz po tym obejrzeć ponownie :) Rewelacyjna robota wykonana przez organizatorów. Kto nie widział, to podsyłam kilkanaście fotek, @muaddib też dorzucił swoje, także pula do oglądania jest zacna. Moja relacja pojawi się na dniach :)
(https://i.imgur.com/ThAhjT4.jpg)(https://i.imgur.com/TQUkdfW.jpg)
Napisałem tylko tyle, że na festiwal idą publiczne pieniądze. Wszelkie informacje o rzekomych nagrodach finansowych powstały w twojej głowie.Cwaniaczku, co mają wspólnego pieniądze (i ich źródła) przeznaczone na organizację festiwalu, z przyznawaniem jakichkolwiek nagród?
Rosiński to, Rosiński tamto, a z wystawy @Jaszcza nikt już nie wrzuci fotek. Każdy się wstydzi, a na wernisażu (jak widziałem zdjęcia M. Jasińskiego) to same stare chłopy były :PA ilu znasz +/- 5 latków, którzy chodzą na wernisaże o 20:00? :P
A ilu znasz +/- 5 latków, którzy chodzą na wernisaże o 20:00? :P
Festiwal chciał wystawę tylko z materiałem dla dzieci :)
Pięciolatki nie czytają "Kapitana Minety".Przeciez to byla wystawa Jaszczu tylko z “dzieciecymi” pracami.
Rosiński to, Rosiński tamto, a z wystawy @Jaszcza nikt już nie wrzuci fotek. Każdy się wstydzi, a na wernisażu (jak widziałem zdjęcia M. Jasińskiego) to same stare chłopy były :PNie robiłem zdjęć, bo byłem zajęty zdobywaniem odznaki detektywa :) Wystawa Jaszcza jest pełna łamigłówek, a znalezienie wszystkich haseł z mapy skarbów było nie lada wyzwaniem. Bardzo dobrze się bawiłem, więc myślę, że dzieci będą w siódmym niebie.
Czy w tym roku był wydany katalog z konkursu? Bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji.Konkursu na krótką formę nie było, więc tego katalogu w tym roku też nie było.
(...). Mega zazdroszcze, do Ronana sie nie dopchałem, miałem nr grubo po 30tce :'(
Miałem 34 na drugiej sobotniej sesji, a jeszcze po mnie prawie godzinę rysowałByłem tylko w niedziele :( Zrobił 15 wrysów i koniec.
Byłem tylko w niedziele :( Zrobił 15 wrysów i koniec.to znaczy że miałem szczęście bo byłem 14:)
Otrzymałem także 2 wrysy od Igora Barańko, a po za tym od paru polskich autorów.
Dzięki temu moglibyśmy uniknąć sytuacji, że osoby z dalszymi numerkami naciskają na obsługę stefy:"niech autorzy przestaną już rysować i tylko podpisują bo dla nas zabraknie czasu".
Zarobiony jestem. Zacząłem pisać, ale czasu braknie. Może w sobotę/niedzielę da radę...Dawaj tego Smoka i Kaczkę co ci Marcin Medziński narysował, bo nie widziałem ostatecznej wersji.
Pochwal się tymi polskimi autorami. Dla niektórych najciekawsze spotkania i wrysy są właśnie z nimi i od nich.
Czwartek. Jest popołudnie.
Właśnie kończę się pakować...
Co i tak w porównaniu ze wstępem na Stadion Narodowy jest wysoką ceną. No ale raczej się przemogę. W Łodzi byłem już dawno temu i to tylko przejazdem. Oczywiście tylko jako zwiedzający słuchacz. Na autografy i wrysy łasy nie jestem.
Właśnie. Na Pyrkon też mógłbym pojechać, bo ŁKA tam dojeżdża.
W tym roku wstęp na Narodowy to było 15 zł. Niedużo było paneli, ale wywiad z Remigiuszem Mrozem był fajny, naprawdę dużo stoisk, można było dostać autograf od Kwaśniewskiego... Cena raczej rozsądna.
Lepiej było oczywiście przed pandemią. Bo byli wystawcy i panele na terenie całego obiektu. I było to warte swojej ceny. Teraz jak przenieśli się pod Pałac to dalej są panele, wystawcy tylko nic nie trzeba płacić i to jest najlepsze. A Pyrkon i MFGiK to daleko i trzeba płacić.
@UPZatem nic nie stoi na przeszkodzie abyś pojechał w przyszłym roku na KFK i MFK, albo na GiKa, tam wstęp jest darmowy.
Jak napisałem - podróż to dla mnie nie problem bo ŁKA dowiezie. Zniechęciła mnie cena wejściówek i do Poznania i do Łodzi.