Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - radef

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 63
31
Dział ogólny / Odp: Egmont 2022
« dnia: So, 02 Lipiec 2022, 09:24:15 »
Dla mnie jednym z największych przewinień  było to że odmówili wydania BATMAN: Narodziny demona w 2010 roku, gdzie na MFKIG pojawił się Norm Breyfogle, a po wcześniejszych deklaracjach że go nie wydadzą wydali go w 2015 i jeszcze kilka grzeszków by się znalazło.
Egmont w 2010 roku był w gigantycznym dołku, zresztą wiele podobnych grzeszków w tamtym okresie znalazłoby się. Np. brak wydania czegokolwiek Dona Rosy z okazji jego wizyty w Polsce.

32
Dział ogólny / Odp: Egmont 2022
« dnia: Śr, 29 Czerwiec 2022, 22:44:17 »
To nie do końca wina Egmontu. Jak praktycznie wszystko w realu - produkt o parametrach x,y,z wygląda inaczej od różnych producentów.
To jest akurat wina Egmontu. "Widełki" w przypadku rozmiarów książek to jest bodajże 2 mm i tego typu różnice są dostrzegalne na półkach, jak akurat obok siebie położy się książkę z górnej części "widełek" i z dolnej. Normalnie jednak nie jest to widoczne. Czasem np. też są różnice wynikające z trochę innych miar stosowanych w Polsce i na świecie, i przez to Asteriksy drukowane poza Polską są minimalnie niższe (ale to też są te 2-3 mm).
Natomiast w przypadku komiksów A4 Egmont w którymś momencie kilka lat temu z przyczyn oszczędnościowych obniżył format o 5 mm. W przypadku wszystkich droższych serii - HC-ków i droższych SC zachowano stary format, i tak np. "W poszukiwaniu ptaka czasu" cały czas jest w równym formacie na półce. Natomiast najtańsze SC i wszystkie nowe serie są wydawane już w niższym formacie, co np. widać doskonale po takich "Smerfach".

33
Dział ogólny / Odp: Egmont 2022
« dnia: Śr, 29 Czerwiec 2022, 21:36:42 »
Co do jakości komiksów Egmontu - trzeba powiedzieć, że TK nie powiedział całej prawdy i jednak czasami pewne kombinacje ze strony wydawnictwa były.  Np. swego czasu nagle obniżyli albumy najtańszych serii (Asteriksa, Kajka i Kokosza, Smerfów) o 5 mm. Oczywiście, w tym momencie warto podkreślić, że każda droższa seria zachowała swój format, więc nadal argument o kolekcjonerskim aspekcie komiksów Egmontu da się obronić.

Natomiast z papierem w komiksach Egmontu jest bardziej skomplikowana sprawa, szczególnie że obecnie są drukowane w paru różnych drukarniach. Czasami także różnice pomiędzy poszczególnymi gramaturami papieru są mało dostrzegalne, a czasem po prostu jakość zależy od producenta, czy może nawet od pory roku. Np. parę lat temu zdarzały się takie sytuacje, że w miesiącu X komiksy były na papierze o ciut niższej gramaturze papieru, a w miesiącach wcześniejszych i późniejszych był niewiele, ale jednak ciut lepszy papier. I zawsze mnie to zastanawiało, czy ma sens, żeby była to planowa akcja Egmontu. Tym bardziej że tego typu falowanie zdarzało się parę razy. Bardziej bym obstawiał, że po prostu drukarnia musi się zmieścić w pewnych "widełkach" i dlatego czasem zdarzają się te drobne różnice.

34
Dział ogólny / Odp: Egmont 2022
« dnia: Pn, 27 Czerwiec 2022, 21:38:32 »
Moim zdaniem @radef uległ propagandzie Pana Tomasza z Egmontu.
Mówicie o Tomaszu Kołodziejczaku, moim największym wrogu od 15 lat?
Po prostu patrzę na to co widzę i tłumaczę dlaczego dzieje się tak, a nie inaczej. Oczywiście poza papierem (naprawdę, każdy wydawca komiksów/książek w Polsce narzeka na ceny papieru i brak dostępności) dochodzą m.in. do tego koszty związane z opracowaniem komiksu, na cenę wpływa też jaki ostatecznie nakład ma dane wydanie. Co np. widać po komiksach DC, które drożeją z dwóch powodów od półtora roku: spadających nakładów i ogólnych podwyżek cen, gdy np. ceny Marvela są ciut bardziej stabilne (szczególnie najlepiej sprzedających się cienkich tomów).
Podejrzewam też, że częściowo macie rację odnośnie tego, że większe podwyżki cen niektórych wydań mogą finansować mniejsze podwyżki cen innych wydań. Ale tu chodzi o max. jakąś dychę lub dwie. Może gdyby tak dokładnie policzyć, to ten Epic powinien faktycznie zdrożeć do 180 czy 190 zł. Ale pewnie Egmont ma badania, z których wynika, że klient kupujący komiksy po 40-80 zł jest bardziej wrażliwy na cenę niż ten kupujący tomiszcza po 150 zł. Trzeba niestety zrozumieć, że hardcore'owi fani superhero to nie jest główna grupa docelowa klientów Egmontu. Ale na pewno nie jest tak, że Egmont wydaje jakieś komiksy dziecięce po kosztach, a łupi tylko fanów superhero. Frankofońskie komiksy dziecięce też podrożyły o 40% w ciągu roku (z 25 do 35 zł).
Poza tym mam cały czas wrażenie, że my nie do końca znamy całej sytuacji, ponieważ choć komiksy są wydawane w tych samych terminach, to zlecenia na nie są składane w różnych drukarniach w różnych terminach. I np. przez to czasem zdarza się obok siebie komiks w "starej" cenie i "nowej".
Czyli grubsze jednak wychodzą taniej.
A co ja pisałem?
Cytuj
Nadal grubsze komiksy są tańsze na stronę niż cieńsze, ale już nie aż tak.

35
Dział ogólny / Odp: Egmont 2022
« dnia: Nd, 26 Czerwiec 2022, 21:56:07 »
Jeżeli tańszy jest druk cieńszego komiksu to może niech Egmont dzieli te opasłe tomy na 3 i drukuje równolegle a potem wrzuca do sprzedaży od razu w łączonym packu?
Nie zrozumiałeś kompletnie. Ze względu na wzrost cen papieru ceny komiksu stały się bardziej proporcjonalne do ilości stron. Tak jak do poprzedniego roku mogliśmy obserwować, że wraz z większą liczbą stron cena wzrasta nieznacznie, np. 300-stronicowy komiks kosztował 90 zł, a 600-stronicowy 150 zł, to w tym roku, w związku z tym, że najbardziej zdrożał papier, cena stała się bardziej proporcjonalna do grubości komiksu, przez co najbardziej zdrożały te najgrubsze. Czyli np. 300-stronicowy komiks kosztuje 130 zł, a 600-stronicowy 230 zł. Nadal grubsze komiksy są tańsze na stronę niż cieńsze, ale już nie aż tak.

36
Dział ogólny / Odp: Egmont 2022
« dnia: Nd, 26 Czerwiec 2022, 13:58:50 »
Odnosnie filmiku, w ktorym Egmont tlumaczy sie z podwyzek zabraklo usprawiedliwienia czemu grube komiksy zdrozaly proporcjonalnie bardziej a w szczegolnosci Epic czy Hellblazer zdrozaly o 54% podczas gdy wiele cienszych komiksow podrozalo relatywnie duzo mniej, wszystko w przeliczeniu na strone. Obawiam sie, ze nie bylo to poruszone bo wytlumaczenie brzmialoby "bo Epic to produkt dla whales pod czterdziestke".
Przecież było powiedziane, że podwyżki wynikają z bardzo wielu powodów, ale największe szaleństwo jest na cenach papieru.
Oczywiście Kołodziejczak nie wytłumaczył jak krowie na rowie, ale co już tu przytaczałem wiele razy, na najgrubsze amerykańskie komiksy zużywano najwięcej papieru względem ceny okładkowej.

37
Komiksy europejskie / Odp: Blueberry
« dnia: Wt, 21 Czerwiec 2022, 01:51:05 »
Wg mnie można zacząć i od 0, i od 1, i od 2. Oczywiście, potem warto nadrobić te wcześniejsze, ale jak dla mnie każdy z tych tomów nadaje się na początek przygody z "Blueberrym".

38
Dział ogólny / Odp: Egmont 2022
« dnia: Cz, 09 Czerwiec 2022, 11:46:19 »
Ceny komiksów u wszystkich wydawnictw dramatycznie drożeją. Np. w takim Non Stop Comics w ciągu roku (czerwiec 2021 vs czerwiec 2022) "Deadly Class" zdrożało z 44 do 54,90 zł. 25% jak byk, a mówimy tu o cienkim tomiku, a nie o grubym tomiszczu.

39
Dział ogólny / Odp: Egmont 2022
« dnia: Cz, 09 Czerwiec 2022, 10:05:48 »
Narzekaliście, że inne komiksy za mało zdrożały? To drożeją.
Albumy europejskie? Np. Negalyod z 100 na 140 zł.
Komiksy familijne? Np. Muminki z 100 na 130 zł, a z tańszych Louca czy Magiczna 7 z 30 na 35 zł (choć de facto cena 30 zł to i tak była podwyżka wobec standardu 25 zł w poprzednim roku).

40
Dział ogólny / Odp: Egmont 2022
« dnia: Cz, 09 Czerwiec 2022, 02:05:36 »
ale sensowniejszym rozwiązaniem byłoby jakby wydali jakieś cienkie pisemko o tym Fortnite razem z tym kodem bo chociaż w dobie kryzysu by nie przepłacali Marvelowi za licencję
To jest transakcja wiązana. Kody Egmont może dołączyć tylko do tego komiksu, a nie do losowego pisma.

41
Dział ogólny / Odp: Egmont 2022
« dnia: Śr, 08 Czerwiec 2022, 00:29:21 »
Nie za bardzo się to sprawdza chyba przy Lucky Luke'u, bo inaczej ta seria byłaby szybciej wypuszczana niż dotychczas.
Lucky Luke nadal jest wydawany po 8 albumów rocznie. Czy znasz jakąkolwiek inną pojedynczą serię komiksową, nie czasopismo lub kolekcję wydawaną w kioskach, która jest wydawana tak często?

42
Komiksy europejskie / Odp: Blueberry
« dnia: Nd, 05 Czerwiec 2022, 21:54:23 »
Bywały słabsze to dobre stwierdzenie. Bo bywały też tak samo dobre. Reszehezada i Odyseja to jedne z moich ulubionych części Asteriksa. Te nowe innych twórców nawet obok nich nie leżały. :)
I o to chodziło w tym stwierdzeniu. Natomiast na Bedetheque wszystkie z nich mają wyraźnie słabsze oceny niż tomy Goscinny'ego. Dlatego ciężko wyrokować po ocenach na jakimkolwiek portalu nie znając kontekstu. Po prostu francuscy komiksiarze hejtowali Uderzo nie tylko za to, co robił źle, ale za wszystko.

43
Komiksy europejskie / Odp: Blueberry
« dnia: Nd, 05 Czerwiec 2022, 17:39:55 »
Ja tam Bedetheque do końca nie ufam. Totalne mistrzostwo świata (i nie jest to tylko moja opinia, wystarczy przeczytać kilka innych na forum gildii) czyli trzeci tom drugiego cyklu Bois-Maury ma tam ocenę 3.73.
https://m.bedetheque.com/BD-Tours-de-Bois-Maury-Tome-13-Dulle-Griet-57700.html
I podobnie szósty tom Pasażerów wiatru. Myśmy się rozpływali na forum nad tym arcydziełem, a na Bedetheque też ma ocenę poniżej 4.
https://m.bedetheque.com/BD-Passagers-du-vent-Tome-6-La-Petite-Fille-Bois-Caiman-Livre-1-93413.html
Oczywiście oceny pod 4 są wysokie, przecież max to 5.0.
Ale tam naprawdę taki pierwszy lepszy przeciętny komiks ma wcale nie tak rzadko ponad 4, więc paradoksalnie taka wysoka ocena jak powiedzmy 3.73 już daje do myślenia czy to nie jest coś przeciętnego. Zawsze trzeba ocenić samemu. :)
Mam wrażenie, że w obu sytuacjach zadziałało to samo, czyli francuscy czytelnicy czekali na premierę kolejnego albumu wiele lat (Wieże - 5, Pasażerowie - 25), więc ich oceny są zdecydowanie bardziej krytyczne niż polskich czytelników, którzy dostawali te albumy zaledwie parę miesięcy po premierze wcześniejszych.

Podobnie jest trochę na Bedetheque z "Asteriksami" Uderzo, które są ocenione naprawdę nisko, co oczywiście częściowo wynika z tego, że bywały one słabsze niż te Goscinny'ego, ale nie sposób zauważyć, że trochę w tym też było narzekactwa typu "kiedyś to było". Co śmieszne - teraz trochę to się zmieniło i "Asteriksy" nowych twórców są lepiej oceniane niż to, co robił Uderzo w latach 80. czy 90.

44
Dział ogólny / Odp: Egmont 2022
« dnia: So, 04 Czerwiec 2022, 00:44:34 »
A w mangach to papier nie drożeje z innej planety biorą?
Mangi drożeją. Nie śledziłem aż tak sytuacji, ale z tego co widzę po Waneko czy JG cena przeciętnego tomiku w formacie zwykłym (czyli nawet nie A5) zdrożała z ok. 20 zł do ok. 25 zł.
Do frankofonów też jest papier z innej planety, także nie podrożą.
Tłumaczyłem to wyżej - podwyżki są, ale nie aż tak duże wynikają z innego rozkładu kosztów.

Po prostu podwyżki cen papieru spowodowały, że sam papier stał się tak istotną częścią kosztu druku i całej dystrybucji, że ceny komiksów amerykańskich, które zwykłe w Egmoncie działały tak, że im grubsze było wydanie, tym cena za stronę była niższa, stały się praktycznie proporcjonalne do grubości tomu. I z tego "wypłaszczenia" wynika, że komiksy chudsze zdrożały mniej (o 20-30%), a grubsze więcej (o te 50%).

Czy Egmont mógłby pokombinować z papierem? Oczywiście i ja nadal nie rozumiem, dlaczego Egmont usilnie trzyma się tej swojej kredy. Choć z drugiej strony - część frankofonów wydaje na papierze offsetowym, a ceny ich nie są wyraźnie niższe niż odpowiedników na kredzie.

45
Dział ogólny / Odp: Egmont 2022
« dnia: Pt, 03 Czerwiec 2022, 20:25:58 »
No i kwestia druga - widać, że niektóre komiksy zdrożały nieznacznie (segment dziecięcy) a inne (np. Vertigo, klasyka Marvela) o 50-60%. Największy wzrost cen nastąpił w segmencie skierowanym do dorosłego czytelnika i z boku wygląda to trochę tak, jakbyśmy to my, stare pryki, mieli "finansować" komiksy dla dzieci i ten ogromny wzrost cen niemal w całości wziąć na nasze barki.
To właśnie nie jest do końca prawda. Najbardziej zdrożały grube komiksy amerykańskie, natomiast np. komiksy europejskie niezależnie czy dla dorosłego czy dla młodego czytelnika praktycznie nie zdrożały (choćby "Troy" czy Armada"). Wg mnie to wynika z tego, że największym problemem jest obecnie papier i na 350-stronicowy komiks w formacie amerykańskim, który przed falą podwyżek kosztował ok. 100 zł zużywa się więcej papieru niż na 200-stronicowy komiks w formacie frankofońskim o takiej samej cenie. Co oznacza, że procentowy udział papieru w cenie komiksu amerykańskiego jest wyższy niż w przypadku komiksu europejskiego, a to tłumaczy różnice w podwyżkach.
Tak nawiasem mówiąc - Egmont wraz z początkiem roku podwyższył cenę komiksów europejskich dla młodego czytelnika w SC z 25 na 30 zł, więc 20% podwyżka była i tak. Natomiast komiksy z serii 5+ (dla najmłodszych czytelników) zdrożały z 35 na 40 zł.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 63