Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - radef

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 75
31
Dział ogólny / Odp: Egmont 2024
« dnia: So, 20 Styczeń 2024, 13:19:19 »
Kolega się napracował, za co trzeba go pochwalić, ale niepotrzebnie. Ponieważ ten materiał to powtórka sprzed 1,5 tygodnia z wydarzenia poświęconego książkom i komiksom "Star Wars".
Fanowskie strony o SW już zrobiły odpowiednie graficzki ze wszystkimi zapowiedziami na ten rok:

https://www.facebook.com/photo?fbid=856595706475219&set=a.527777302690396

32
Komiksy amerykańskie / Odp: Komiksy Disneya (Kaczor Donald, Kaczogród)
« dnia: Pt, 19 Styczeń 2024, 08:51:12 »
Gdyby jeszcze przez magazyn "Topolino"...
Tom rocznicowy prawdopodobnie będzie układany przez któryś oddział Egmontu - niemiecki lub duński, a to oznacza całkowitą loterię. Od tomów fantastycznych po przepłacone drogie wydania.
Tak w ramach ciekawostki - niemiecki Egmont parę lat temu ubił kurę znoszącą złote jaja. Najpierw wydali kilka bardzo ciekawych tomów w twardej oprawie, jak np. tom o Donaldzie (bodajże na poprzednią rocznicę), tom o Kaczej Rodzinie, ale później zaczęli masowo produkować tego typu wydania, ich jakość stawała się coraz gorsza, a fani kompletnie stracili zainteresowanie.
Efekt - niemiecki Egmont poza kończącą się właśnie kolekcją Rosy obecnie już praktycznie nie wydaje tomów z kaczkami w twardej oprawie.

33
Komiksy amerykańskie / Odp: Komiksy Disneya (Kaczor Donald, Kaczogród)
« dnia: Cz, 18 Styczeń 2024, 18:53:01 »
Z tego co kojarzę to kolekcja Cavazzano tez jest na podstawie włoskiej wersji.
We Włoszech rocznie wychodzą setki wydań - jedne lepsze, inne gorsze. Jedne pasujące do polskiego rynku, inne mniej. Trzeba wiedzieć, co wybrać.
Swoją drogą miałem ostatnio okazję poprzeglądać oryginalne Topolino z różnych okresów i te nasz giganty kiepsko przy tym wyglądają. Normalne okładki, lepszy papier. Sporo cieńsze ale też wychodzą z większą częstotliwością.
Chciałoby się coś takiego u nas.
Mam "Topolino" sprzed paru lat i jest to wydawane gorzej niż nasze "Giganty". Okładka cieńsza, bardziej gazetowa, sam papier będący takim najgorszym papierem nabłyszczanym, który czasem jest obecny w polskich tygodnikach opinii.

34
Dział ogólny / Odp: Egmont 2023
« dnia: So, 30 Grudzień 2023, 18:54:47 »
Takie 20 czy więcej lat temu jak się wybierało do kina na Blade'a, X-Men czy nawet Daredevila to miałeś w kinie plakat, zwiastun przed innym filmem tudzież reklamę w telewizji i tyle wiedziałeś o produkcji i cię jarało to, że w końcu obejrzysz oczekiwane kalesony na dużym ekranie. Teraz znana jest cała fabuła przed emisją filmu, bo w sieci jest za dużo informacji.
"Dawniej to było, teraz to nie ma". Np. fabuły prequeli "Gwiezdnych wojen" były doskonale znane przed premierami, bo praktycznie wszystko było w sieci lub w gazetach, a jak nie, to w adaptacjach książkowych i komiksowych, które często wychodziły równo z premierą filmu w USA. I oczywiście, problemem dzisiejszej rzeczywistości jest to, że dzień po premierze wszędzie śmigają po sieci spoilery, ale to nie jest tak, że kiedyś było tak wspaniale.
A skoro zostały wspomniane przykłady Blade'a, X-Men czy Daredevila, to tylko przypomnę, jak wówczas superhero było niszą w Polsce. Na "Blade'a" sprzedano 102 tysiące biletów, na "X-Menów" 162 tysiące (i to był hit!), a na "Daredevila" 34 tysiące.
W porównaniu z dzisiejszymi liczbami to nic, "Ant-Man" - 469 tysięcy, "Strażnicy galaktyki" - 770 tysięcy, "Shazam 2" - 221 tysięcy, "Flash" - 188 tysięcy, "Marvels" - 221 tysięcy.
Tak, to nie są już tak dobre wyniki jak jakiś czas temu, i cała reszta wypowiedzi jest dość trafną diagnozą, ale naprawdę nie idźmy w stronę "dawniej to było, teraz to nie ma". I to nie jest tak, że dziś już wszystko wiadomo, a dwie dekady nic nie było wiadomo.

35
Dział ogólny / Odp: Egmont 2023
« dnia: So, 30 Grudzień 2023, 11:44:02 »
Wybacz, ale większość sh nie kosztuje 200 zł za komiks. Większość to w granicach 60-100 zł, a żadnego tytuły z tego zakresu nie ma, za to są Czarodziejki W.I.T.C.H. - Nowe historie. Serce przyjaźni., które jest w tej cenie. Co pokazuje też to o czym Kołodziejczak mówi, kończy się moda na superbohaterów, co już widać w ilości serii jakie wychodzą w egmoncie.
I są "Niezwykłe losy Sknerusa McKwacza", które kosztowały 90 zł.
Ale trzeba przyznać, że z cen okładkowych powyżej 60 zł są tylko "Niezwykłe losy Sknerusa McKwacza" i finałowy, 6. tom "Złotej kolekcji". Co biorąc pod uwagę, że chyba w tym roku nie było żadnego takiego superhiper sprzedającego się komiksu superhero, brak w tej topce jakiegokolwiek tytułu z tego gatunku nie dziwi. A SW zawsze w Polsce było popularne niż superhero.

I jeszcze jedna rzecz
Pewnie na dalszych miejscach robi się bardziej interesująco. Co ciekawe niedawno ruszyli z mangą a już dwie pozycje w topce.
Albo jestem ślepy, albo chodzi o pozycję, o której myślę. Czy ten "Mandalorianin" to manga, czy komiks? B Egmont wydał dwa albumy o tym samym tytule w tym roku. Kierując się tytułem z Egmont.pl, to manga, ale nie byłbym aż taki pewny.

36
Dział ogólny / Odp: Kończące się nakłady komiksów
« dnia: Pn, 18 Grudzień 2023, 11:41:59 »
Święta. Magazyn Egmontu nie nadążą z zaopatrywaniem hurtowni, tak zawsze jest w ostatnim tygodniu przed Świętami.
Co nie oznacza, że część tych tytułów nie powróci, ale większość tak.

37
Dział ogólny / Odp: Egmont 2024
« dnia: Pt, 15 Grudzień 2023, 09:44:30 »
To jak mówię - każdy tom będzie zaskakiwał.
2. tom to był okres, w którym Herge chwilowo wpadł na pomysł, czym ma być seria, aż potem przyszła WOJNA.
Wojna spowodowała to, że "Tintin" stał się paskiem gazetowym i pojawił się Kapitan Baryłka, a seria musiała się trochę przemodelować.
Po wojnie Herge założył magazyn "Tintin" i utrwaliła się główna piątka bohaterów: Tintin, Kapitan Baryłka, Lakmus i Tajniak i Jawniak.

38
Dział ogólny / Odp: Egmont 2024
« dnia: Pt, 15 Grudzień 2023, 08:27:45 »
Będę się jeszcze bił z myślami o Tintinie. Czyta mi się z przyjemnością ale takie trochę na jedno kopyto się robi.
Mówisz o tomach 1 i 2?
Ta seria miała jeszcze tyle zmian, że to co było na początku, to nie ma nic wspólnego z tym, czym ta seria się stała na koniec. Wg mnie w tomach 3 i 4 są dopiero albumy, które ostatecznie definiują serię. W 3. debiutuje kapitan Baryłka, a w 4. profesor Lakmus.

39
Dział ogólny / Odp: Wydawnictwo Lost In Time
« dnia: Cz, 14 Grudzień 2023, 09:22:01 »
UUUUUUU!
Trent w końcu w Polsce!
Bardzo fajnie, że w A4 i cena nawet przystępna jak na obecne czasy. Egmont by pewnie wydał to w ramach 2 tomów po 120 zł okł., co uwzględniając różnicę w wysokości rabatów, wyszłoby na to samo.

40
Dział ogólny / Odp: Egmont 2023
« dnia: So, 09 Grudzień 2023, 22:19:39 »
A widzisz, to ja błędnie założyłem, że bankowo są gotowe wydania zbiorcze zawierające już dodatki i pozostaje tylko na takie wykupić licencje i przetłumaczyć. Jak to miało miejsce w przywołanych przeze mnie wcześniej komiksach Uderzo i Goscinnego czy choćby w zbiorczych "Yansach" czy "Valerianach".
Właśnie o to chodzi, że rynek francuski działa ciut inaczej od naszego czy amerykańskiego. Tam integrale najczęściej, bo są wyjątki, dostają średnio popularne serie, natomiast komiksy najbardziej popularne są wydawane tylko w albumach, ponieważ nadal wydawnictwa trzepią na tym ogromną kasę.
I na rynku francuskim nie znajdziecie integrali "Tintina", nie znajdziecie integrali "Asteriksa" (a edycja z dodatkami jest wydawana powoli i chyba dopiero gdzieś w połowie są), nie znajdziecie też integrali "Lucky Luke'a". Nie liczę tutaj wydań sprzed paru dekad, tylko współczesne edycje.

41
Komiksy amerykańskie / Odp: Komiksy Disneya (Kaczor Donald, Kaczogród)
« dnia: Wt, 28 Listopad 2023, 22:23:02 »
Zacznę od końca
No i jest jeszcze aspekt finansowy. Czytałeś, czemu Don Rosa wycofał się jako twórca? Disney ma dziwaczny system licencyjny. Jeśli coś dla nich stworzysz, to ten komiks może być przedrukowywany nieskończoną liczbę razy w rozmaitych krajach, promowany, sprzedawany, użyczany, a Ty i tak nic za to nie dostaniesz poza początkową opłatą. Disney przejmuje go w posiadanie i nie wypuszcza, podobnie jak wszystkie postaci, które stworzysz. To nie są zbyt zachęcające warunki dla twórcy.
Tak, ale nie do końca. System produkcji komiksów Disneya promuje autorów, którzy tworzą dużo. Ponieważ niezależnie czy komiks zostanie wydany 10 razy czy 100, i tak dostaną +/- tyle samo. Oczywiście to się zmienia, szczególnie we Włoszech, gdzie jest coraz więcej specjalnych komiksów, ale nadal jest to w miarę płaska stawka. Która jednak jest dość dobra, co zresztą doskonale wynika choćby z lektury kolekcji Rosy, gdzie był zaskoczony propozycją finansową Egmontu. Oczywiście, pewnie dzisiaj stawki nie są tak atrakcyjne jak w latach 90., ale nadal to dużo więcej niż może zarobić twórca pracując nad niezależnymi rzeczami. Więc wydaje mi się, że chętni by się znaleźli. Zresztą nawet parę lat temu, gdy Camboni pracował nad 3. czy 4. "Niezwykłą podróżą", w którymś wywiadzie powiedział, że tworzenie komiksów Disneya zajmuje mu 20% czasu, a ma z tego 80% pieniędzy.
Jak dla mnie to trochę dziwne, skoro rzeczywiście nie ma żadnych przeszkód prawnych/licencyjnych,  że nikt nie wpadł na pomysł, żeby w ten sposób promować naszych rodzimych twórców. Ok. Jest tych 8 Kaczorów Donaldów rocznie ale przecież jest jeszcze pełno takich Giganów, Extra Gigantów  itp. każdy po 500 stron. Myślę, że wrzucenie od czasu do czasu chociażby  jednej 10 stronicówki autorstwa polskich twórców  do takiego tomiszcza to nie byłby problem. Myślę, że chętni do tworzenia takich komiksów również by się znaleźli.
Właśnie problem polega na tym, że są dwie drogi tworzenia komiksów Disneya w Egmoncie:
a) za komiks płaci centrala Egmontu
b) za komiks płaci lokalny oddział
I zdarza się czasem, że duński, szwedzki, norweski czy niemiecki oddział Egmontu zamawiają "własne" komiksy. Jak to w dużej korporacji, tego typu projekt musi być zatwierdzony na wielu poziomach  i najpewniej są z góry wyznaczone "widełki", ile trzeba zapłacić twórcom takich komiksów, oraz jakie wymagania muszą spełniać. Więc z punktu widzenia polskiego Egmontu, szczególnie dzisiaj, gdy sprzedaż komiksów Disneya jest kilkunastokrotnie mniejsza niż u szczytu popularności, zlecenie własnego komiksu to byłyby tylko dodatkowe koszty, które w żaden sposób nie pokryłyby zyski z tego typu inicjatywy.

42
Dział ogólny / Odp: Egmont 2023
« dnia: Nd, 26 Listopad 2023, 13:15:45 »
Wracając do tematu kolekcji Cavazzano, tak w skrócie, trzy główne problemy to:
a) jest za krótka - Egmont może mydlić oczy, ale składająca się z 6 tomów po 200 stron kolekcja o twórcy, który robi komiksy od kilkudziesięciu lat i często jego najlepsze historie mają po 50-60 stron, jeżeli nie więcej, to dużo za mało, i zakładając, że jest to 100% autorski wybór Cavazzano, to nawet gdyby dwoił się i troił, to na tylu stronach nie da się streścić pół wieku dorobku
b) jest wyrwana z kontekstu - dla włoskiego czytelnika to jedna z bardzo, bardzo wielu edycji poświęconych Cavazzano, i np. w tej serii nie ma "Casablanki", "Topo Maltese" i "La vera storia di Novecento" (choć o ostatnim z tych komiksów jest artykuł i są szkice) prawdopodobnie dlatego, że te historie w podobnym okresie zostały wydane w innych, bardziej ekskluzywnych wydaniach we Włoszech
c) nie jest to kolekcja najlepszych dzieł - choć niektórzy tak to mogli zrozumieć, to jest to jedynie przegląd po karierze Cavazzano prezentujący 50 dzieł (nie, komiksów, w to wliczają się okładki i ilustracje) z pięciu dekad jego kariery, z tego powodu poza wieloma fantastycznymi komiksami, jest tu też wiele historii o niższym poziomie, które prezentują mniej znane elementy kariery Cavazzano

Co chciałbym tu ponownie podkreślić - to nie jest seria zła, ale Cavazzano zasługuje na więcej. I co oczywiste, nikt nie chce wydawać w Polsce pełnej kolekcji dzieł Cavazzano, ale ta edycja w żaden sposób nie wyczerpuje tematu, lecz jedynie go mniej lub bardziej udolnie rozpoczyna.
I możecie myśleć, że ja tu specjalnie pastwię się nad tą serią, ale nawet włoscy czytelnicy narzekali na nią, że liczyli na coś lepszego, bardziej skupiającego się na najlepszych dziełach, a nie najbardziej różnorodnych. Papersera, największe forum i portal o kaczkach we Włoszech, oceniło tom 1 na 5, tomy 2-3 i 6 na 4, a tomy 4-5 na zaledwie 3. I wydaje mi się, że to jest ocena bardzo bliska prawdy.

43
Dział ogólny / Odp: Egmont 2023
« dnia: So, 25 Listopad 2023, 23:27:42 »
Faktycznie to Cavazzano sam wybierał komiksy do tej serii? Jeśli tak, to z automatu dużo bardziej mnie to wydanie przekonuje.
Nominalnie - tak.
Ale jakimś dziwnym trafem pominięto w tych tomach wszystkie komiksy, które wcześniej wydano w bardziej ekskluzywnych wydaniach we Włoszech.

44
Zakupy / Odp: Wyprzedaże i promocje - komentarze
« dnia: Pn, 20 Listopad 2023, 12:21:49 »
80% jest na wybrane 1. tomy serii.

45
Komiksy amerykańskie / Odp: Komiksy Disneya (Kaczor Donald, Kaczogród)
« dnia: Wt, 14 Listopad 2023, 20:58:48 »
We wszystkich przyszłorocznych - tak się akurat zdarzyło, że Magika występowała u Barksa tylko w tym okresie.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 75