Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - raurer

Strony: [1] 2 3 4
1
1. Rusty Brown
2. Lekcje aktorstwa
3. Monica
4. Festiwal
5. Falowanie. Słabość do Tiny
6. IHS
7. Jason
8. Czary zjary. Kwarantanna
9. Tekkon kinkreet
10. Nadstaw ucha śliczna Marcio / Wszystko pod słońcem

2
Dział ogólny / Odp: Kultura Gniewu
« dnia: Pt, 21 Kwiecień 2023, 15:55:57 »
To ja tylko powiem, że bierzcie śmiało tego Drnaso i nie przejmujcie się ceną, zważywszy na objętość i tak nie jest ona specjalnie wygórowana. Jeden z najlepszych komiksów, które czytałem w ostatnich latach. Interpretacyjnie jest głębszy od Sabriny i Beverly (które również uwielbiam). A będzie o tym komiksie wkrótce głośno, bo Ari Aster ma na jego podstawie stworzyć swój kolejny film.

3
Dział ogólny / Odp: Tłumaczenia komiksów
« dnia: Cz, 06 Kwiecień 2023, 15:50:10 »
„Kobiety” były tłumaczone z japońskiego. Prawa były kupowane od Hiszpanów, bo oni byli w ich posiadaniu.

O, kojarzyłem, że w stopce było wspomniane o tłumaczeniu z hiszpańskiego, plus jeszcze komentarz na lubimyczytać to potwierdzał. No ale nic, najwyraźniej coś mi się pomieszało...

4
Dział ogólny / Odp: Tłumaczenia komiksów
« dnia: Cz, 06 Kwiecień 2023, 13:10:53 »
@holcman Chyba jeszcze w zmierzchłych czasach Kobiety Tatsumiego szły z hiszpańskiego, o ile dobrze pamiętam? Tak z ciekawości, skąd taki nieoczywisty wybór źródła przekładu?

5
Dział ogólny / Odp: Timof Comics
« dnia: Pn, 13 Luty 2023, 17:32:12 »
Tak szczerze to nie rozumiem tego narzekania na brak folii. Większość zagranicznych dużych wydawców nie foliuje swoich komiksów i nigdzie nie widziałem krytyki z tego powodu. Mówię tu o takich wydawnictwach jak Image, Fantagraphics, Drawn&Quarterly, éditions Cornélius, L'Association, Coconino Press, Atrabile i w sumie mógłbym tak dalej wymieniać. Sam też nie znalazłem żadnych wad na komiksach timofa wynikających z braku folii, a kupuję ich dużo. Co najwyżej dostałem obite egzemplarze przez złe zabezpieczenie paczki.

6
Dział ogólny / Odp: Podsumowania roku 2022
« dnia: So, 21 Styczeń 2023, 00:53:12 »
@turu
Plansze z tej notatki co wrzuciłeś świetne niektóre. I takie rzeczy bym czytał. Ale takich nie dostajemy. Pewnie i na japońskim rynku za dużo czegoś takiego nie ma. Czyli wyjątki potwierdzające regułę :)

Po angielsku wychodzi dużo mang z Garo, polecam bardzo! W zeszłym roku np ukazało się bardzo udane Talk to my back, a chociażby taka Red colored elegy jest utrzymana w europejskim stylu, z nawiązaniami do francuskiej nowej fali. Powiem nawet, że na zachodnich europejskich rynkach publikowanych jest dużo pozycji autorów wywodzących się z Garo. Kolekcja dzieł Yoshiharu Tsuge wychodzi we Francji i Niemczech (i oczywiście w Stanach). U nas hanami zatroszczyło się o ten rodzaj mangi – mamy jeszcze Dwie poduszki czy Dynię z majonezem. Dostaliśmy jeszcze Tatsumiego od KG i wydawnictwa komiksowego. Ale po pierwsze ponoć bardzo słabo schodzą, a ponadto trudno o nowe tego rodzaju publikacje ze względu na dziwne licencje. Sam kupowałbym po polsku wszystkie mangi z Garo jak leci, ale muszę zadowolić się wydaniami angielskimi. Do tego mamy takie braki jak komiksy genialnego Yuichiego Yokoyamy.

7
Dział ogólny / Odp: Podsumowania roku 2022
« dnia: Pn, 02 Styczeń 2023, 12:40:12 »
Tak odnośnie tych list od magazynów literackich to w tym roku akurat nic dziwnego, że KG zdecydowanie w nich wygrywa. Nie wspominając nawet o ich skutecznej polityce wysyłania egzemplarzy recenzenckich. Wiadomo, że te magazyny skupiają się na pewnym typie lektur, co wynika z profilu ich odbiorców, ale i zwykłych preferencji czytelniczych. Jeśli ktoś woli kino Lava Diaza, to nie musi przebijać się przez MCU, żeby odkryć, że niezbyt mu te filmy podchodzą. A z punktu widzenia czytelnika, który woli komiks alternatywny, to w tym roku taki Egmont ma niewiele do zaoferowania. Znam to ze swojego przykładu, bo kupiłem dokładnie 3 komiksy od niego – na dodatek chodzi o wznowienie ("Persepolis") i 2 tomy serii ("Niewidzialni"), kupione trochę z ciekawości o co tyle zamieszania. Egmont poszedł w mainstream i komiks dla młodego czytelnika (co akurat jest godne pochwały) i nie muszę przebijać się przez jego ofertę, żeby dojść wniosku, że praktycznie nic tam dla mnie nie ma. Z Muchą jest podobnie. Ok, wydała "Potwory", ale to także komiks, który spotyka się z krytyką. Z kolei sam komiks alternatywny nie miał aż tak dobrego roku w Polsce. Scream akurat mógłby się znaleźć w takich zestawieniach ze swoimi "Mrocznymi miastami", ale nie powiedziałbym, żeby jego brak był zaskakujący. Po pierwsze, jest to wydawnictwo dość hermetyczne, bez większego potencjału na opuszczenie ściśle komiksowej bańki ze względu na swoje ceny. A po drugie takie perełki mogą zwyczajnie umknąć w tonie badziewia, które wydają. Timof z kolei miał, jak na siebie, wyjątkowo słabą ofertę w tym roku, choć znalazłoby się kilka tytułów, które za rzadko pojawiają się na tego rodzaju topkach, między innymi nowe tomy "Donżonu" czy "Andy". Ale ogólnie patrząc, to w minionym roku interesowało mnie bardzo mało pozycji od Timofa. Mandioca miała kilka ciekawszych publikacji, ale nie są to komiksy tak dobre jak wymieniony przez krytykę polityczną Charlie Chan. Zaznaczam, że po jednym tomie "Blast" pozostaje dla mnie rozczarowaniem, "Gniew" postrzegam jako co najwyżej niezły. A KG w tym roku okazała się, jak dla mnie, bezkonkurencyjna. Jeśli miałbym mieć jakiś zarzut do tej "kłirowej" listy, to byłby on prędzej taki, że brakuje mi niektórych publikacji KG, między innymi "Beverly", mojego komiksu roku, czy "Ostatniego spojrzenia". Na szczęście są "Tunele", mój numer 2 ;) W każdym razie chodzi mi o to, że KG miała najmocniejszą ofertę w tym segmencie rynku, naprawdę był to wyjątkowo dobry dla niej okres. Taka Centrala mogłaby być dla niej konkurencją na tym polu (właściwie każdy ostatnio wydany przez nich tytuł jest godny uwagi), ale mam wrażenie, że ludzie z niej wielu rzeczy po prostu nie ogarniają i jej tytuły przepadają na rynku.

8
Nasze komiksowe kolekcje / Odp: marcing - kolekcja
« dnia: Pn, 07 Listopad 2022, 11:28:08 »
Wszystko super, ale szczególnie zazdroszczę tych alternatywnych mang. Ogarniałem kiedyś koszty ich wysyłki od wydawcy, które skutecznie rozwiały moje marzenia ;) aaapoum bapoum ma je na stanie u siebie w Paryżu czy po prostu ściągają na zamówienie?

edit: już sobie odpowiedziałem na pytanie :) super, wiedziałem, że aaapoum jest świetnym sklepem (boję się myśleć, ile wydałem u nich podczas stacjonarnej wizyty), ale nie wiedziałem, że takie perełki mają

9
Zakupy / Odp: Amazon.pl
« dnia: Cz, 13 Październik 2022, 17:55:00 »
Różnie bywa. Kilka razy mi doszło, kilka razy anulowali. Ale warto zaryzykować, bo jeśli nie zrealizują, to dają 20 zł rabatu na kolejne zamówienie. Do tego, gdy podłączy się kartę, to pieniądze schodzą dopiero po wysyłce

10
Dział ogólny / Odp: Kultura Gniewu
« dnia: Śr, 21 Wrzesień 2022, 12:12:11 »
Bardzo w sumie celne strzały. Poza The Artist :-)

To w sumie nie narzekam, The Artist nie przekonał mnie na tyle :) Jest to fajny komiks, ale nie podzielam niektórych zachwytów (np. Hanselmanna)

11
Dział ogólny / Odp: Ciekawe zapowiedzi ze świata bez trykotu
« dnia: So, 17 Wrzesień 2022, 23:55:42 »
A mnie przekonują te zapowiedzi. Od d&q najbardziej czekam na 20 km/h. Ta antologia od żony Tsuge też może być ciekawa, ale to raczej insajderska publikacja dla fanów tych mang.
Od fanty najlepiej wygląda ten komiks Lukasa Verstraete, szkoda, że okładkowa kosmiczna.


Ciekawie też wygląda Spa od Erika Svetofta



Interesuje mnie też Trigore Labyrinth ze względu na Willa Sweeneya. Słyszałem o nim sporo dobrego, ale nie miałem jeszcze okazji nic czytać

12
Dział ogólny / Odp: Kultura Gniewu
« dnia: So, 17 Wrzesień 2022, 14:16:44 »
Skoro 4 tytuły są możliwe, to zgaduję: The Artist (bo ma taki kulturogniewowy vibe), The grande odalisque (bo wydawca niedawno chwalił  ;) ), The interview (bo Fior już był i chyba nawet przyzwoicie się sprzedał) i Les Ogres-Dieux (bo pasuje do frankofonów, które KG wydaje). Ale bardzo chętnie się pomylę - taki DeForge to wielki brak, a Ant Colony (500-stronicowa cegła Leaving Richard's Valley może pójść jako kolejna) to już mainstream wśród komiksowej alternatywy. Albo Dash Shaw - Bottomless Belly Button to ścisły top obyczajówek, które czytałem

13
Dział ogólny / Odp: Relax magazyn opowieści rysunkowych
« dnia: Pt, 16 Wrzesień 2022, 14:39:00 »
A warto kupować ten nowy numer od labrum bez znajomości poprzednich? Interesuje mnie głównie ze względu na komiks Willumsena. Nazwiska pozostałych twórców też są mocne, ale obawiam się, że ich komiksy są tylko kolejnymi odcinkami historii z poprzednich numerów, a jednak szkoda mi kupować dość drogi magazyn dla pojedynczego shorta

14
Dział ogólny / Odp: Kultura Gniewu
« dnia: Cz, 15 Wrzesień 2022, 20:56:04 »
@holcman jeśli chcecie wszystkich zszokować jakąś niespodzianką, to wystarczy wydać Zamek śpiący ;)

15
Komiksowe festiwale / Odp: 33 MFKiG w Łodzi
« dnia: Śr, 07 Wrzesień 2022, 19:03:01 »
Szufladkujesz trochę kolegę. Niestety prawda taka że większość polskich filmów, które trafią do największych sieci kin to papka. Raz na jakiś czas się trafi jakiś rodzynek wiadomo.

Nie jest to prawda, lecz powtarzanie bardzo szkodliwego stereotypu. A poza tym brzmi jak opis każdego narodowego kina mainstreamowego. Polska kinematografia ma się obecnie całkiem dobrze i wiele filmów jest chwalonych przez recenzentów. Przykłady: Film balkonowy, Sweat, Moje wspaniałe życie, Żeby nie było śladów, Inni ludzie, Hiacynt.
Z komiksem jest podobnie. Mamy też bardzo ciekawą scenę twórców undergroundowych.

Strony: [1] 2 3 4