Polubienia

Przejrzyj stronę ulubionych postów oraz otrzymanych polubień za posty użytkownika.


Polubione

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 23
Wiadomości Liczba polubień
Odp: Jak czytamy komiksy? Jeśli przejrzeć wątki forum, to dość łatwo zauważyć, że najwiecej miejsca poświęca się tutaj komiksom, które mają jakieś błędy, najcześciej drukarskie: przemieszczenie składowych kolorów, niedostateczne nasycenie czerni etc., jak i również niedoróbkom okładek: krzywe grzbiety, nierówne okładki przednia i tylna itp. Dość popularnym tematem są również błędy tłumaczeniowe.

Dlatego jeśli miałbym wybrać, którąś z zaproponowanych przez Ciebie opcji, to obstawiłbym: "Szukamy błędów i znajdując je, cieszymy się jak dzieci".

Co więcej, ww. błędy są gwarantem zaistnienia komiksu w forumowych dyskusjach. Natomiast jesli komiks nie zawiera żadnych błędów, wowczas nie ma potrzeby o nim wspominać, bo nie ma o czym.

Konkluzja z tego płynie taka, że gdybym był wydawcą, to specjalnie zlecałbym drukarniom, nawet za dodatkową opłatą tworzenie egzemplarzy z krzywymi grzbietami i rozjechanymi kolorami, a tłumaczom mylenie się w tłumaczeniach, bo jak wiadomo: "Nieważne co o nas mówią, ważne by mówili".

W zw. z tym nasuwa się pytanie, czy przypadkiem nasi wydawcy komiksów nie wpadli na to dużo wcześniej? ;) 

Wt, 30 Lipiec 2019, 21:57:57
1
Odp: KBOOM Eeeeh, no to lecimy jeszcze raz. Cena komiksu to nie tylko prosty przelicznik strona/złotówka i kolor/brak koloru. Warto zwrócić uwagę na to, że "Spawacz" kosztuje tyle co "Hrabstwo Essex". Ktoś krzyknie "ale halo, to prawie dwukrotna różnica w ilości stron!" no i pewnie będzie miał rację. Sprawdźmy więc, jak to rozwiązali amerykanie i jakie oni ustalili ceny. I tutaj niespodzianka. Obydwie pozycje w HC kosztują dokładnie tyle samo, czyli 30$. Czym to może być spowodowane?

1. Kosztem licencji (pisząc "Spawacza" Lemire był już bardzo uznanym twórcą, więc zapewne wydawnictwo zapłaciło więcej za jego usługi, co mogło wpłynąć na koszt licencji)
2. Jakością papieru (o wiele cieńszy w "Essex")
3. Formatem (w "Spawaczu" większy)

Czy to oznacza, że powinieneś komiks kupić i nie narzekać na cenę? Oczywiście nie, Twoje prawo. Ale zwalanie tutaj winy na wydawnictwo jest według mnie nieuzasadnione.

Wt, 06 Sierpień 2019, 16:01:02
1
Odp: 30. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier 27-29.09.2019 A od kiedy to poczynanie jednej osoby mają wpływ na całe forum? Jeżeli ktoś pousuwał posty to jego sprawa, a jeżeli było w nich coś obraźliwego to taka osoba powinna dostać ostrzeżenie albo bana. Rzadko kiedy edytuje się starsze posty, także kompletnie nie rozumiem blokowania takiej możliwości. Było dobrze nie trzeba było tego zmieniać.



ZAPOWIEDŹ GOŚCIA

RICARDO CABRAL - rysownik komiksowy. Jego kariera jako artysty komiksowego zaczęła się od fikcjonalnej biografii himalaisty João Garcii pod tytułem "Evereste". Sławę w Portugalii przyniosły mu jego podróżnicze powieści graficzne: "Israel Sketchbook", "Newborn: 10 Days in Kosovo", "Loose Tips: Cities" oraz "Loose Tips – Lisboa". Na arenie międzynarodowej debiutował w projekcie Comic Transfer z komiksem opowiadającym o Lizbonie, w czasopiśmie „Creepy” dla wydawnictwa Dark Horse oraz w projekcie City Stories: Łódź (2010).

Jego najnowsze prace komiksowe to wydana własnym sumptem saga fantasy "Terrea", której fragmenty publikowane były w The Lisbon Studio Series, zbierającej prace członków Studia.

https://komiksfestiwal.com/guest/ricardo-cabral/



Aktualna lista gości:

- Kasia Niemczyk (Mockingbird)
- Marianna Strychowska (Wiedźmin, Nie przebaczaj)
- John Layman (Chew, Predator vs. Judge Dredd, Batman Detective Comics z Nowego DC)
- John Higgins (Watchmen, Szoki Przyszłości, Opowieści Wojenne)
- Mike McMahon (Slaine Świt Wojownika, Sędzia Dredd Kompletne Akta tom 1 i 2)
- Piotr Bednarczyk (Lil i Put)
- Maciej Jasiński (Krasnolud Nap)
- Berenika Kołomycka (Wykolejeniec)
- Przemysław Surma (Kubatu)
- Jakub Syty (Kubatu)
- Krzysztof Trystuła (Krasnolud Nap)
- Cyril Pedrosa (Równonoce, Portugalia)
- Michel Koeniguer (Bomb Road, premiera na festiwalu Misty Mission)
- Grażyna GRAZA Kasprzak (kolorystka Thorgala, Skargi Utraconych Ziem, Dziewczyny z Panamy, Halloween Blues)
- Zbigniew Kasprzak (Yans, Dziewczyna z Panamy, Halloween Blues)
- Bruno Caetano
- João Lameiras
- Nuno Saraiva
- João Tercio
- Marta Teives (Powroty, premiera na festiwalu)
- Grzegorz Rosiński (Thorgal, Yans, Szninkiel, Western, Zemsta Hrabiego Skarbka)
- Sławek Kiełbus (Kajko i Kokosz - Nowe przygody)
- Ricardo Cabral

So, 24 Sierpień 2019, 15:22:42
1
Odp: Clifton Pierwszy post na "nowym" forum... a sądziłem, że wpierw napiszę np. o "Criminal". Tradycja jednak kontynuowana, tak jak na gildii, najpierw obserwowałem dłuższy czas, by wreszcie zacząć pisać.
Od razu powiem, że przygody Cliftona bardzo lubię i kupuję regularnie odkąd Egmont zaczął je wydawać, mając nadzieję, że wydadzą wszystkie. Dla całkiem małych dzieci ten komiks się nie nadaje, nie ma też tego specyficznego rodzaju humoru, który jest rozumiany jedynie przez dorosłych, przez co i oni mogą się bawić obcując z danym dziełem (pozdrawiam fanów "Pingwinów z Madagaskaru"). Próby implementacji tego w Cliftonie zawiodły, bo KOD w tomie koreańskim nie był udanym pomysłem. Może jednak dlatego, że nie lubię odniesień do aktualnej sytuacji politycznej w utworach. Poza tym jednak muszę powiedzieć, że to fajny komiks, operujący zgrabnie schematami szpiegowsko-detektywistycznymi, a styl każdego z rysowników przypadł mi do gustu, nawet jeśli wprowadzali określone zmiany, czuć było, że to dalej ten sam Clifton co zawsze. No i choć nie zawsze mi po drodze z Wyspiarzami, w Cliftonie 100% brytyjskości to pełnowartościowy produkt, poczynając od samochodu marki MG, aż po wizyty w zamkach Szkocji czy zahaczenie o rugby, no i ten skauting! Można się przy tych komiksach uśmiechnąć, zrelaksować, odpocząć od cięższych tematów, podsumowując zatem, polecam.

So, 31 Sierpień 2019, 19:08:56
1
Odp: Ongrys
Rozumiem modę na eightiesy, ale takie ramoty mają sens wyłącznie na zasadzie nostalgii albo uzupełnienia lektur obowiązkowych. A tu ani jedno, ani drugie :(
Powiedz to seriom Hermanna, Blueberry'emu, Valerianowi i komiksom Bourgeona. Wśród dzieł z tamtych lat są ekstremalnie dobre tytuły. Jeśli ten nowy z Ongrysa będzie na poziomie Bernarda Prince'a to się ucieszę.

Pn, 02 Wrzesień 2019, 17:48:44
1
Odp: Ongrys
ale ten Franz to nie jest jakiś tam Franz, żadne jakieś tam małe miki

Franz jest tylko jeden:

Pn, 02 Wrzesień 2019, 20:36:13
1
Odp: Egmont 2019 Eee, lipa. Tyle okładek i prawie same plecy konia. Brakuje mi Dema i Świdzińskiego. Kupiłbym bez zastanowienia.
Śr, 04 Wrzesień 2019, 20:43:37
1
Odp: 30. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier 27-29.09.2019 Właśnie ma miejsce konferencja prasowa festiwalu i wystawy DC jak ktoś ma możliwość to tu jest adres do live streamu:

(ja nie bardzo bom w pracy)
W każdym razie jak już robią konferencję to może wreszcie ujrzymy program.

Śr, 18 Wrzesień 2019, 12:45:53
1
Odp: Ubezpieczenie kolekcji Pozwolę sobie zabrać głos jako pracownik firmy ubezpieczeniowej (nieistotnej której, nie chodzi o reklamę).

Większość Ogólnych Warunków Ubezpieczenia mieszkania/domu kwalifikuje książki jako takie (kategoria "komiks" jest większości ubezpieczycieli obca) jako rodzaj ruchomości domowych. Jest to, nazwijmy to "standardowa" ruchomość. Składka za takie ubezpieczenie nie powinna być wysoka. Sugeruje jednak sprawdzac katalog ubezpieczonych ryzyk. W przypadku książek wazne jest nie tylko ubezpieczenie od pożaru ale też od np. działania dymu i sadzy czy zalania.

Wypłata odszkodowania - szczególnie w przypadku pożaru-  o ile nie jesteście w stanie udokumentować strat (paragony, lista zamówień w księgarnii internetowej, spis z natury lub chociażby zdjęcie księgozbioru)  - może być jednak problematyczna.

Jeżeli książki ubezpieczymy jako ruchomość "standardową" takie też dostaniemy odszkodowanie. Jeżeli likwidatorowi nie będzie chciało się zbytnio wchodzić w szczegóły to wyliczy je na podstawie Waszej deklaracji popartej cenami okładkowymi; bardziej dociekliwy przyjmie coś w stylu "średniej ceny rynkowej" w oparciu o np. ceny księgarnii internetowych.

Jeżeli macie jednak w zbiorach jakieś wyjątkowo cenne okazy (1 nr Supermana?) powinniście ubezpieczyć go w kategorii ruchomości "specjalnych" (dzieła sztuki, zbiory kolekcjonerskie etc). Zakład ubezpieczeń może jednak wówczas zażądać niezależnej wyceny takiego majątku - co w przypadku polskiego rynku komiksowego może być trudne. Z komiksami amerykańskimi sprawa jest prostsza - tam jest dobrze rozwinięty ogólnodostepny rynek wyceny np. wariantów okładkowych.

 Takie ubezpieczenie jest oczywiście - niezależnie od problemów z wyceną - dużo droższe. Przy dużej wartości ubezpieczenia, TU może także zażądać dodatkowych zabezpieczeń przeciwkradziezowych (no chyba, że nie zalezy Wam na ubezpieczeniu tego akurat ryzyka).


Wt, 24 Wrzesień 2019, 21:53:45
1
Odp: 30. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier 27-29.09.2019 Geez, ładnie się nakręcacie. Jeszcze dzień a zapomnicie od czego się zaczęło i przepychanki zaczną żyć własnym życiem! Fabuła Szninkiela się przypomina😆
Cz, 26 Wrzesień 2019, 10:04:27
1