Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - derp

Strony: [1]
1
Komiksy europejskie / Odp: Szninkiel
« dnia: Pn, 13 Maj 2019, 23:56:03 »
Takie pytanie do szczęśliwych nabywców.
Czy takie ekskluzywne wydania w ogóle się czyta, czy trzyma na półce jako lokatę kapitału?

Wiadomo, że można używać rękawiczek, czytać tylko przy stole itd. ale wiadomo, że każde otwarcie takiego woluminu wiąże się z ryzykiem zabrudzenia, zagięcia, zarysowania itd. Sam dbam o swoje komiksy, ale są dla mnie jednak przedmiotem użytkowym - czytam w łóżku czy przy jedzeniu. Czy taka skrajna ostrożność i świadomość wartości komiksu nie odbiera przyjemności jego czytania?
Z perwersyjną przyjemnością potargam folię a każdą stronę opalcuję. Mówię to poważnie, bez zgrywy. Nie jestem inwestorem a entuzjastą komiksów. Żadnego z albumów nie kupiłem z myślą o odsprzedaży. Lubię popatrzeć jak się prezentują na półce, od czasu do czasu przekartkować czy odświeżyć sobie historie.
Nie wierzę, że mój zbiór makulatury będzie miał wartość większą niż opałową (nie licząc ewentualnej wartości emocjonalnej) dla moich spadkobierców. Nie chodzi bynajmniej o stan w jakim będą się znajdować - nie siadam do nich jedząc skrzydełka z kurczaka czy czipsy... Po prostu tak mi się to układa z mojego doświadczenia zdobytego w erze pre-allegro i spektakularnych wtop na Lądowaniu w Andach, Strażniczce kluczy, Piętnie wygnańców etc. :D

2
Komiksy europejskie / Odp: Thorgal
« dnia: Pn, 13 Maj 2019, 23:07:28 »
Tak jak wizerunkowo stracił Egmont, gdzie artbook wyprzedał się przed premierą, tam samo jak Studio Lain gdzie pierwsze Slainy również się powyprzedawały przed premierą itd. itp. Nie bardzo rozumiem do czego dążysz? Że niedoszacowany nakład? Przecież każda edycja limitowana jest z definicji niedoszacowana.
Tak jak pisał Szekak - wizerunek psuje dzisiejsza "Numbergate" ;)
Niedoszacowane nakłady czy ceny, a o tym świadczy wyprzedanie pełnych nakładów w ciągu kilku godzin na długie tygodnie przed premierą, to "problem" wydawców nie mój.

3
Komiksy europejskie / Odp: Thorgal
« dnia: Pn, 13 Maj 2019, 22:44:24 »
Nie wierzę żeby poważne wydawnictwo, współpracujące z poważnym dystrybutorem odwaliło taki numer/pozwoliło odwalić taki numer w cywilizowanym kraju. Zysk rzędu tysiaka? A straty wizerunkowe jakiego rzędu?
Poważne wydawnictwo nie ale gdzieś na końcu łańcuszka jest jeden człowiek i to on się rzucił na tego kafla. Tutaj akurat miał niefart (ewentualnie miał to w pompie), że ktoś go szybko powiązał z dystrybutorem.

4
Komiksy europejskie / Odp: Thorgal
« dnia: Pn, 13 Maj 2019, 22:24:54 »
Dobra. Ale tak serio: czy ktokolwiek jest zdziwiony? To jest Polska i o pewnych standardach cywilizacyjnych można na razie zapomnieć. Było oczywiste, że tego typu numery (choć może nie aż tak bezczelne) będą mieć miejsce. Najwyraźniej do pewnych rzeczy trzeba dorosnąć.
Nie chodzi o standardy cywilizacyjne. Gdzie jest opcja szybkiego zysku tam każdy niezależnie od narodowości będzie kombinował. W tym konkretnym przypadku stopa zwrotu skusiłaby już niejednego Niemca czy nawet Szwajcara :D

5
Komiksy europejskie / Odp: Thorgal
« dnia: Pn, 13 Maj 2019, 22:03:13 »
W tym przypadku to jest sklep stacjonarny Planety Komiksów, gdzie je możesz odebrać. Poza ołówkiem na foli bąbelkowej, w środku jest nr.

Nie byłoby problemu jak komiks byłby oryginalnie zafoliowany, bez nr na zew. Wtedy przyznaję losowość miałaby miejsce tj. kupowałem wydanie Delux Incala z Humanoids - w środku dopiero jest nr. NA zew info, że wydanie było w ilości takiej.

Nie wiem jak Wy ale ja czuję spory niesmak. Cebula, januszerka czy wręcz przewał.
Jedna aukcja a jak szerokie spektrum chorób trawiących nasz komiksowy rynek:
- Album sprzedawany za 3-krotność swojej wartości w niespełna miesiąc po swojej premierze -> mocno niedoszacowany nakład i/lub cena;
- Album, rozsprzedany w kilka godzin w przedpremierze na miesiąc (!!!) przed premierą, wystawiony na aukcji głównego (sic) dystrybutora -> januszerka zarówno dystrybutora jak i wydawcy, że dobrał sobie takich partnerów. Strata wizerunkowa jak dla mnie nie do odrobienia;
- Osobliwy numerek, wbrew zapewnieniom wydawcy co do losowości tychże, wypływa na aukcji głównego dystrybutora -> czemu sprzedaż nie była prowadzona w formie aukcyjnej z możliwością kupna konkretnego numerka? Czy pełna transparentność nie byłaby wobec nas - dawców kapitału uczciwsza?
- Chora spirala cen i elitarność, rozbijająca się o to kto w odpowiednim momencie wyczytał jakiś przeciek gdzieś na forum czy fejsbuku; miał dostęp do komputera o porze X itd.

Słabe to.

6
Komiksy europejskie / Odp: Szninkiel
« dnia: Pn, 13 Maj 2019, 16:42:02 »
Pieprzę tą ekskluzywność i te wydania - nie podoba mi się to od samego początku. Gdyby stał za tym jakiś sprawdzony, doświadczony krajowy wydawca.... A tak - skok na kasę i tyle.
Żal tylko Szninkla....
Niestety, wygląda na to, że "taki mamy klimat". W mojej ocenie polski rynek komiksowy jest mocno zepsuty. Podejrzewam, że jeśli chodzi o tego typu wydania to z 1/3 nakładu w ogóle nie jest wyjmowana z folii. Zalegają na półkach, w szafach, strychach w oczekiwaniu na mityczne zwroty z inwestycji. Wydawcy mają tego świadomość i być może tylko dzięki tej specyfice mamy cokolwiek na rynku (?)
Dla mnie np. numerki, sztampowe autografy itp. nie przedstawiają żadnej wartości. Książka ma się prezentować zjawiskowo na półce. W tym konkretnym przypadku czuję mniejszy ból wyskakując z 6 stów, niż np. po zakupie blisko 10-krotnie tańszej Ekspedycji, której gdzie nie postawię to szpeci. Chętnie kupiłbym wydanie odchudzone o limitacje nakładu, ww. autograf czy litografię ale mam wrażenie, że się po prostu takiego nie doczekam.

7
Komiksy europejskie / Odp: Szninkiel
« dnia: Pn, 13 Maj 2019, 13:22:15 »
Nie mam rozeznania, ale bardzo chętnie posłucham osób które mają, bo ten nakład też mi się wydaje lipny. Pójście na maksymalną ilość kasy wydaje się zrozumiałe, ale żeby zaraz nie okazało się, że będą zalegać te ultra kolekcjonerskie wydania latami na magazynach, bo jeszcze szybciej się skończy przygoda wydań kolekcjonerskich z naszym rynkiem niż się zaczęła.
O magazyny wydawcy bym się nie martwił, bo te znowu opustoszeją na długo przed premierą. Chyba, że mówisz o allegro :)


8
Komiksy europejskie / Odp: Thorgal
« dnia: Pn, 13 Maj 2019, 00:58:52 »
 
Dobre  :)
Użytkownik i tak pewnie pluje sobie w brodę bo pierwszy egzemplarz sprzedał za 700.
Nieźle. Osobiście typowałem, że cena ustabilizuje się na tych 700 PLN. I będzie to kolejny "biały kruk", których allegro jest pełne. Magia Rosińskiego u nas w kraju robi jednak swoje. Ciekaw jestem z jaką ceną wystartuje Szninkiel, bo wygląda na to, że podobnie jak w przypadku artbooka najbardziej "frajerują się" wydawcy ;)

9
Komiksy europejskie / Odp: Thorgal
« dnia: Wt, 30 Kwiecień 2019, 10:01:02 »
30 osób obserwuje - będzie się działo  ;)

z czego może 2-3 zainteresowanych kupnem ;)

Prawdziwą wartość będzie można poznać dopiero przy drugim albumie. Wg mnie, tak jak pisałem wcześniej, kupno pierwszego albumu w momencie, kiedy sprzedający ma prawo pierwokupu następnych numerów jest bezsensowne. Wyszła z tego taka quasi prenumerata, tyle że bez odstępnego.
Po zamknięciu serii, natomiast, będzie trzeba jednorazowo wydać ponad 5k. To już cena, za którą można mieć fajny artwork czy nawet planszę.


10
Komiksy europejskie / Odp: Thorgal
« dnia: So, 27 Kwiecień 2019, 01:47:33 »
Witajcie Forumowicze,

trafiłem na ten wątek/forum przypadkiem, desperacko poszukując sklepów gdzie mógłbym zakupić ww. album. Podobnie jak w przypadku poprzedniego thorgalowego białego kruka - artbooka, nie pofarciło mi się. W jednym i drugim przypadku byłem spóźniony mimo, że poszukiwania zacząłem, wydawałoby się, na długo przed datą premiery. Swego czasu Strażniczkę kluczy też musiałem "motać", podobnie jak Piętno wygnańców, które przepłaciłem w jednym z antykwariatów zaledwie kilka dni po premierze. To tak tytułem przedstawienia się ;) Obecnie w zakupach ograniczam się wyłącznie do rynku pierwotnego. Nie jest to bynajmniej objaw bólu pupy. Po prostu chłopakowi beznadziejnie zakochanemu w Kriss (TAK - scena pod wodospadem z Oczu Tanatloca musiała wyryć swoje piętno na umyśle siedmiolatka), coraz trudniej przebić się przez racjonalizm swojego nosiciela. Cały czas jednak moja kolekcja makulatury rośnie. Mimo, iż akurat ta pozycja jej nie zasili postanowiłem podpiąć się pod ten temat. Chciałbym podzielić się kilkoma subiektywnymi luźnymi obserwacjami nt. podobnych kolekcjonerskich perełek. Ciekaw jestem na ile jestem odosobniony w mojej ocenie.
  • Rynek wyje o wydania, które bez żenady; docinek od strony partnerek; politowania w spojrzeniach odwiedzających nas znajomych etc. można postawić na eksponowanym miejscu na witrynie/regale w salonie. Nie skitrane gdzieś po "gabinetach", garażach czy innych samotniach dużych chłopców.
  • Niezrozumiała forma sprzedaży - w przypadku artbooka całość nakładu sprzedana w przedsprzedaży po kosztach - gdzie tu logika? W przypadku integrala - ściśle ograniczony nakład, cena już bez bonifikaty, jednak jak pokazuje wynik sprzedaży też niedoszacowana  :o  Czemu tego typu pozycje nie są od razu sprzedawane w trybie aukcyjnym? To też wiążę się z kolejnym punktem czyli
  • Numeracja egzemplarzy - dla jednych mniej dla innych bardziej istotna. Czemu każdy z numerków nie był wystawiony osobno na sprzedaż w trybie aukcyjnym?
  • "Kolekcjonerstwo" - rozumiane jako rozwinięcię dwóch poprzednich punktów. Innymi słowy sprzedaż czy kupno na rynku wtórnym. W przypadku artbooka sprawa jasna rynek wycenił album i odpowiednio przetestował próg bólu. W sytuacji integrala sprawa jest beznadziejna. Trzeba pamiętać, że będzie to seria. Nakład sprzedał się w całości i prawo do zakupu w przedsprzedaży kolejnych albumów jest w całości rozdysponowane. Kupując nr 1 z drugiej ręki, nabywca niejako wiąże się ze sprzedającym na całą długość serii. Godzi się tym samym na testy zasobności swojego portfela przez sprzedającego przy okazji każdego kolejnego albumu.
  • "Sztampowy" autograf - dla mnie nie stanowi żadnej wartości dodanej. Bezcenny jeśli otrzymany bezpośrednio od twórcy. Nie wyborażam sobie odsprzedaży takich relikwii. Wyleszczenie jakiejś biednej Zosi uznaję za niesmaczne :)
 

Nabywcom gratuluję i szczerze zazdroszczę.
Pozdrawiam

Strony: [1]