Pozostałe > Gry wideo
Książki
gashu:
Zainspirowany pewnymi wypowiedziami w dziale "Literatura” postanowiłem pochwalić się 😊 swoją uwiecznioną na dołączonym obrazku kolekcją książek związanych z grami video. Na zdjęciu widoczne są między innymi:
* Książki opisujące historie branży na świecie i w Polsce: „Wielka księga gier”, „Wojny konsolowe”, „Nie tylko Wiedźmin”.
* Losy studiów developerskich: „Masters of Doom” (Id Software), “Not all fairy tales have happy endings” (Sierra), “BioWare – Stories and Secrets” (wiadomo kto).
* Poradniki (trzymane głównie ze względów, hmm… estetycznych): „Uncharted 3, „Pillars of Eternity”
* Ciekawostki: „Retro GameDev” (podręcznik tworzenia oprogramowania na C-64 za pomocą współczesnych narzędzi), „Critical Path” (poradnik tego, jak zrobić karierę jako recenzent gier, niestety książka zupełnie nie przystająca do naszej polskiej rzeczywistości).
Jak to wygląda u Was? Poza pocinaniem w giereczki lubicie o nich również poczytać? Może posiadacie, albo możecie zarekomendować jakieś fajne książki związane z omawianym tematem?
Lou:
Książek o branży nie czytam. Ograniczam się jedynie do artykułów na zachodnich portalach. Zwyczajnie nie mam czasu na długą lekturę.
Jeśli chodzi o moją kolekcję okołogrowych publikacji to po zawartości półki widać jakie tytuły lubię. Kupuję zarówno poradniki, artbooki, jak i książki uzupełniające lore gry.
Michael_Korvac:
Co ciekawe, bodaj od 8-9 grudnia 2020 roku - o czym kurka nie miałem pojęcia, a w tym temacie trochę fanowsko trwam - dostępna jest w sprzedaży, przetłumaczona na język polski i wydana przez polskie wydawnictwo "Open Beta", książka z branży czy też gatunku: ,,historii gier video". To pozycja "Masters of Doom" Davida Kushnera, a to o czym pisze tu autor przedstawiać raczej nie trzeba; dla growych wyjadaczy jest to wystarczająco wiadome. Najciekawsze jest to, że publikacja liczy sobie ponad 10 lat. Dla geeków interesujących się dość mocno grami video - czyli nie tylko łupaniem całymi dniami w gry - to pozycja znana, dostępna od lat w opcji anglojęzycznej. Wiadomo, że ją kupię... kwestia czasu - toż to perełki, tytuły rzadko spotykane, bardzo istotne dla zrozumienia funkcjonowania segmentu gier video w popkulturze.
R~Q:
Ja mam książki Mass Effect Karpyshyna i są całkiem niezłe.
Leyek:
Zbiórka na wspieram.to na polską edycję książki Historia Amigi Pixel po pixelu (już ufundowana):
W kilku progach jako dodatek limitowana edycja KDP64+ Śledzia:
https://wspieram.to/amiga
Choć z Amigą miałem tylko przelotną znajomość i to u innych to zamierzam książkę nabyć, zastanawiam się tylko w którym progu.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej