Autor Wątek: Książki  (Przeczytany 2751 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gashu

Książki
« dnia: Cz, 26 Listopad 2020, 16:34:52 »
Zainspirowany pewnymi wypowiedziami w dziale "Literatura” postanowiłem pochwalić się 😊 swoją uwiecznioną na dołączonym obrazku kolekcją książek związanych z grami video. Na zdjęciu widoczne są między innymi:

  • Książki opisujące historie branży na świecie i w Polsce: „Wielka księga gier”, „Wojny konsolowe”, „Nie tylko Wiedźmin”.
  • Losy studiów developerskich: „Masters of Doom” (Id Software), “Not all fairy tales have happy endings” (Sierra), “BioWare – Stories and Secrets” (wiadomo kto).
  • Poradniki (trzymane głównie ze względów, hmm… estetycznych): „Uncharted 3, „Pillars of Eternity
  • Ciekawostki: „Retro GameDev” (podręcznik tworzenia oprogramowania na C-64 za pomocą współczesnych narzędzi), „Critical Path” (poradnik tego, jak zrobić karierę jako recenzent gier, niestety książka zupełnie nie przystająca do naszej polskiej rzeczywistości).



Jak to wygląda u Was? Poza pocinaniem w giereczki lubicie o nich również poczytać? Może posiadacie, albo możecie zarekomendować jakieś fajne książki związane z omawianym tematem?



Offline Lou

Odp: Książki
« Odpowiedź #1 dnia: Pt, 27 Listopad 2020, 18:20:09 »
Książek o branży nie czytam. Ograniczam się jedynie do artykułów na zachodnich portalach. Zwyczajnie nie mam czasu na długą lekturę.
Jeśli chodzi o moją kolekcję okołogrowych publikacji to po zawartości półki widać jakie tytuły lubię. Kupuję zarówno poradniki, artbooki, jak i książki uzupełniające lore gry.

Never trust the friendly ones.
Yuri Daily

Michael_Korvac

  • Gość
Odp: Książki
« Odpowiedź #2 dnia: Cz, 17 Grudzień 2020, 10:57:50 »
Co ciekawe, bodaj od 8-9 grudnia 2020 roku - o czym kurka nie miałem pojęcia, a w tym temacie trochę fanowsko trwam - dostępna jest w sprzedaży, przetłumaczona na język polski i wydana przez polskie wydawnictwo "Open Beta", książka z branży czy też gatunku: ,,historii gier video". To pozycja "Masters of Doom" Davida Kushnera, a to o czym pisze tu autor przedstawiać raczej nie trzeba; dla growych wyjadaczy jest to wystarczająco wiadome. Najciekawsze jest to, że publikacja liczy sobie ponad 10 lat. Dla geeków interesujących się dość mocno grami video - czyli nie tylko łupaniem całymi dniami w gry - to pozycja znana, dostępna od lat w opcji anglojęzycznej. Wiadomo, że ją kupię... kwestia czasu - toż to perełki, tytuły rzadko spotykane, bardzo istotne dla zrozumienia funkcjonowania segmentu gier video w popkulturze.



Offline R~Q

Odp: Książki
« Odpowiedź #3 dnia: Cz, 17 Grudzień 2020, 11:06:38 »
Ja mam książki Mass Effect Karpyshyna i są całkiem niezłe.

Offline Leyek

Odp: Książki
« Odpowiedź #4 dnia: Nd, 30 Maj 2021, 20:21:20 »
Zbiórka na wspieram.to na polską edycję książki Historia Amigi Pixel po pixelu (już ufundowana):



W kilku progach jako dodatek limitowana edycja KDP64+ Śledzia:



https://wspieram.to/amiga

Choć z Amigą miałem tylko przelotną znajomość i to u innych to zamierzam książkę nabyć, zastanawiam się tylko w którym progu.

Offline gashu

Odp: Książki
« Odpowiedź #5 dnia: Pn, 31 Maj 2021, 15:57:12 »
Wiadomo, czy książka będzie dostępna w normalnej sprzedaży? Czy tylko dla wspierających?
Nie mogłem się doszukać tej informacji na stronie zbiórki.

Offline Leyek

Odp: Książki
« Odpowiedź #6 dnia: Pn, 31 Maj 2021, 17:10:00 »
Info nie ma, bo też szukałem. Wydany podobnie (przez osoby związane z Pixelem) KDP64+ Śledzia jest bez problemu dostępny np. na Allegro, więc myślę, że jest duża szansa na dostanie tego później (pewnie w podobnej lub nawet lepszej cenie).

Offline HugoL3

Odp: Książki
« Odpowiedź #7 dnia: Pt, 17 Luty 2023, 10:11:18 »
Jestem po przesłuchaniu audiobooka Jacked - historia GTA. Trochę żenada, że ta książka dotarła do nas dopiero teraz - zdziwił mnie brak rozdziałów na temat GTA V, ale jak się spojrzy na oryginalną datę publikacji, to ten brak przestaje dziwić.
Książka raczej tylko dla fanów serii, ewentualnie ciekawych zagadnień związanych z ochroną nieletnich przed brutalnymi grami, ale mam wrażenie, że dzisiaj taki problem kompletnie nie występuję.

Offline Leyek

Odp: Książki
« Odpowiedź #8 dnia: Nd, 12 Marzec 2023, 23:22:04 »
Przedsprzedaż nowej wersji Cyfrowych marzeń / Wielkiej księgi gier P. Mańkowskiego - Twórcy światów: Kroniki gier wideo: https://shop.tobilet.pl/event/pga/

Cena zacna 150 zł, choć też format z tego co czytałem to prawie A4, ok. 600 stron, a papier zbliżony do tego co znamy z komiksów. Mam kupione kiedyś za grosze Cyfrowe marzenia i się waham czy wchodzić, bo niby są przeredagowane rozdziały, kolor, dużo screenów i trochę nowej treści, ale znów nie tak dużo jej - jak przejrzalem spis treści to może z 10-15%.

Komentarz autora co do zawartości:

Cytuj
Ogólnie złożyliśmy książkę na nowo, jest piękny, nowoczesny, kolorowy layput. Została zrobiona potężna korekta materiału, największa ever. Jeszcze nie widziałem gotowego produktu, nikt go jeszcze nie widział, bo aktualnie środki skończyły się suszyć i pojechały do introligatorni, żeby zostać zmontowane z okładką, ale przez ponad dwa miesiące uczestniczyłem w tytanicznym składzie i wiem, że to już nie jest ta sama książka. Zmieniła się struktura rozdziałów, doszły nowe, pojawiły się nowe wstawki, około 500 nowych zdjęć z podpisami, podpisy do innych zostały rozszerzone. Cóż, można by wyliczać. Ogólnie to przez następnych 5 lat na pewno nie będę robił update'ów materiału bo nie ma po co. To jest zdecydowanie najlepsza jego wersja.










« Ostatnia zmiana: Nd, 12 Marzec 2023, 23:26:41 wysłana przez Leyek »

Offline Murazor

Odp: Książki
« Odpowiedź #9 dnia: Pn, 13 Marzec 2023, 07:17:41 »
Szukałem jakiegoś spisu treści i znalazłem to podrzucam, bo info, że ma 1000+ zdjęć i ponad milion słów to taki średni konkret.

Spoiler: PokażUkryj

1. Zapomniani pionierzy
2. Automat z grą wideo
3. Pierwsza konsola
4. Przynieście mi głowę Ponga
5. Atari i Warner Communications
6. Jak stworzyć fabułę?
7. Nolan Bushnell musi odejść
8. Przebudzenie Japonii
9. Komputery Commodore
10. Salony gier
11. Uciekinierzy od Kassara
12. Kobiece Centipede
13. Szaleństwo Pac-Mana
14. Na automatach i na Apple II
15. Donkey Kong ratuje Nintendo
16. Trójwymiarowe światy Atari
17. Gwiazdy świecą w Sunnyvale
18. Złoty wiek gier wideo
19. Ostatnie cuda przed burzą
20. Krach 1983 roku
21. Wynalazki sir Clive'a Sinclaira
22. Commodore bez Jacka Tramiela
23. Sekrety Matthew Smitha
24. Magiczny rok 1984
25. Tekstówki Infocomu
26. Dziewicze lata Electronic Arts
27. Przygoda Sierry On-Line
28. Izometryczne krainy braci Stamperów
29. Celtyckie mity spod Birmingham
30. Wysyp gier labiryntowych
31. Mastertronic sprzeda tanio
32. Ośmiobitowe kopaniny
33. Nieśmiertelne serie na NES
34. Królowa Amiga
35. W kadrach Cinemaware
36. Rewolucja Maniac Mansion
37. Dungeon Master i renesans RPG
38. Zmierzch ośmiu bitów
39. Profesjonalizm Ocean Software
40. Psygnosis z logo sowy
41. Gry w Polsce
42. Game Boy mobilnym królem
43. Początek dominacji PC
44. Strategiczno-lotnicze MicroProse
45. Francuska nowa fala
46. Teksturowanie 3D
47. Dune 2 i narodziny RTS
48. Horror w Alone in the Dark
49. Boskie gry Petera Molyneux
50. 7th Guest heroldem epoki multimedialnej
51. Skalowane drzewa, Krondor i RPG
52. Activision powraca do Zorku
53. Renderowane przygodówki
54. Początki brutalności w grach
55. Narodziny epoki 3D
56. Kosmiczne symulatory z Hollywood
57. Filmy interaktywne
58. Nintendo kontra Sega
59. PlayStation kwestią honoru
60. Zmierzch przygodówek
61. Najważniejsza kobieta w grach
62. Dziwni i dziwniejsi
63. RPG według Interplaya
64. Ostatnie dni Sierry
65. Fin de siėcle
66. Coraz więcej grozy
67. Ludziki Willa Wrighta
68. Gry a sztuka
69. Droga do Deus Ex
70. Premiera Xboxa
71. Miejskie środowiska 3D
72. Odznaka wojskowości
73. W sieciach korporacji
74. Fantasy Blizzarda
75. Siódma generacja konsol
76. Xbox 360 bronią na Sony
77. Wysyp gotyckich RPG
78. Wirtualne życie
79. Elektroniczna rozrywka bije rekordy
80. Rakieta Wii
81. Gadżety, przystawki, dodatki
82. Symbole AAA
83. Gry sieciowe i przeglądarkowe
84. Sony kontra Steam
85. Twórcy spod znaku indie
86. Wirtualna rzeczywistość
87. Battle royale
88. Abonamenty i transmisje

Offline gashu

Odp: Książki
« Odpowiedź #10 dnia: Pn, 13 Marzec 2023, 17:10:07 »
Kupiłem najpierw Cyfrowe Marzenia, potem Wielką Księgę Gier.
Trzeci raz tego samego nie wezmę.  :P

Offline PJP

Odp: Książki
« Odpowiedź #11 dnia: Pn, 13 Marzec 2023, 17:29:44 »
Tak właśnie wygląda rynek komiksowy 8) Ale przynajmniej są jakieś dodatki, szkice, wywiady...

FikoFaryzmWsteczny_DC

  • Gość
Odp: Książki
« Odpowiedź #12 dnia: Śr, 15 Marzec 2023, 13:46:54 »
Bang, bang!


Jacked.Chuligańska historia Grand Theft Auto
Autor: David Kushner

,,Popkultura to dla ciebie chleb powszedni? Interesujesz się jej wpływem na życie codzienne? A może jedną z twoich ulubionych gier jest "Grand Theft Auto"? Najnowsza książka Davida Kushnera "Jacked. Chuligańska historia Grand Theft Auto" to przesycona humorem opowieść o grupie marzycieli, którzy postanowili przewrócić zasady branży gier do góry nogami!".



Itchy, tasty. Nieoficjalna historia Resident Evil
Autor: Alex Aniel

,,Itchy, tasty. Nieoficjalna historia Resident Evil" to prawdziwa gratka dla wszystkich fanów znanego na całym świecie uniwersum. Poznaj kulisy powstawania popularnej gry, która dała początek licznym filmom, mangom, powieściom i komiksom!''.

Open Beta, jako wydawnictwo książkowe, proszę bardzo: stara się jak może! Zadowolonko! Bo pozycje, które zapodałem powyżej, nie ważne czy okażą się po prostu nijakie, ważne że to o czym i jak piszą w tematyce gamedevu i świata gier video ogólnie bardzo intryguje. I to intrygowanie kusi, żeby się w nie zaopatrzyć! Damn it!  :o ;D ;D

Offline Adolf

Odp: Książki
« Odpowiedź #13 dnia: Nd, 19 Marzec 2023, 15:53:48 »
Kupiłem najpierw Cyfrowe Marzenia, potem Wielką Księgę Gier.
Trzeci raz tego samego nie wezmę.  :P

A ja właśnie poprzednich książek nie kupiłem i dlatego nabyłem Twórców Światów. Książka piękna, gruba, warta tych 169 zl (!!!). Cena okładkowa powala, ale mam nawet autograf Piotra, który włożył dużo serca w nowe wydanie.

FikoFaryzmWsteczny_DC

  • Gość
Odp: Książki
« Odpowiedź #14 dnia: Śr, 22 Marzec 2023, 10:20:09 »
Internetowa ,,dziwność". Coś, co należy do ,,kategoryji" książek growych czy też literatury growej ogólnej.


Far Cry: Łzy Esperanzy, 88 stron za 30/40 zł. Komiks na jedno posiedzenie, ciekawa linia rysunku, no i jakiś suplement dla geeków od Uniwersum Far Cry. Ale czy warto?


Assassin's Creed. Miecz Shao Jun. Chiny. Tom 1, 160 stron, no ale przynajmniej to jest manga. No ale... na podstawie "Assasin' Creed"?... Hmmm



Dungeons & Dragons. Zaćmione życzenie, 120-kilka stron, intrygująco, bo jeśli nigdy nie miało się styczności z kultową grą fabularną RPG fantasy, to niestety ten komiks może okazać się jedynie ciekawostką.


Ktoś z was ogarniał powyższe tytuły kiedykolwiek?  8) Co sądzicie?