@sad_drone z definicji którą podałeś wynika, że to scenarzysta określa układ paneli i kadry. To że rysownik może wykonać tę pracę za scenarzystę lub mogą to zrobić razem, nie zmienia faktu, że jest to część scenariusza. Proszę popraw mnie jeśli się mylę.
Zauważyłem też, że w wątku czasami zamiennie są używane pojęcia fabuła i scenariusz, a to chyba nie to samo.
Dzizas… dobra, tłumaczę:
Fabuła to nie scenariusz.
Fabuła to historia, osnowa, na której buduje się strukturę scenariusza.
W idealnej sytuacji najpierw masz wymyśloną historię (fabułę), z której powstaje wstępny treatment (taki szkic scenariusza).
Następnym krokiem bywa uszczegółowienie tego „szkicu”, czyli scenopis, powstają opisy miejsc, sytuacji i pierwsze dialogi.
Kolejnym etapem jest scenariusz, z rozbudowanymi opisami i rozpisanymi dialogami.
Do tego dochodzą materiały referencyjne (fotografie miejsc, ubrań, przedmiotów, czasami mapy itp.)
Kolejny krok to storyboard, na którym rysownik (a czasami scenarzysta) kreuje kompozycję plansz, kadrowanie itp.
I (prawie) na koniec, rysunek, najpierw szkic w ołówku, potem tusz, kolor, dymki z tekstami.
Dalsze etapy już nie dotyczą tych rozważań.
Wystarczy?