Autor Wątek: Sytuacja na polskim rynku - ceny, rabaty itd.  (Przeczytany 320022 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Pawel.M

Odp: Sytuacja na polskim rynku - ceny, rabaty itd.
« Odpowiedź #330 dnia: Wt, 03 Marzec 2020, 15:21:27 »
Empik ma obecnie 300 salonów
291 pod szyldem Empik, 35 pod szyldem Mole Mole i jeszcze 11 jako Papiernik by Empik. Do tego dochodzi Smyk.

Offline turucorp

Odp: Sytuacja na polskim rynku - ceny, rabaty itd.
« Odpowiedź #331 dnia: Wt, 03 Marzec 2020, 15:33:26 »
291 pod szyldem Empik, 35 pod szyldem Mole Mole i jeszcze 11 jako Papiernik by Empik. Do tego dochodzi Smyk.

Nie jestem księgowym, staram się jedynie unaocznić (z grubsza), o jakiej skali tutaj rozmawiamy. Jeżeli dla części forumowiczów "bańka" w skali roku jest czymś marginalnym, to ja przepraszam, idę płakać w kącie :(

Offline Antari

Odp: Sytuacja na polskim rynku - ceny, rabaty itd.
« Odpowiedź #332 dnia: Wt, 03 Marzec 2020, 15:37:16 »
Empik ma obecnie 300 salonów, zakładając bardzo pesymistycznie, że w każdym Egmont sprzedaje (w sposób całkowicie niezauważalny dla kogoś, kto wchodzi tam na 5 minut) jeden album komiksowy na dwa dni, to daje +/- 150 dni x 300, czyli 45000 albumów komiksowych w skali roku. Marża Empiku to 50% ceny okładkowej, przy uśrednionej cenie okładkowej komiksów Egmontu daje to 20 PLN na egz.
Czyli przy bardzo ostrożnych założeniach, współpraca Egmontu i Empiku daje temu drugiemu zysk brutto w wysokości 900 000 PLN ze sprzedaży stacjonarnej w skali roku na samych komiksach.

A skąd masz te dane odnośnie marży Empiku?

Poza tym zdecyduj się, mówimy o zyskach ze sprzedaży czy ilości sprzedanych egzemplarzy? Bo nie znam diagramów, które poruszałyby kwestię zysku (bardziej obrazowo podaje się zysk netto btw). Diagramy na której najczęściej się powołują to "gdzie komiksy sprzedają się najczęściej" czyli jasno sprecyzowane kryterium ilościowe. Kwestia zysku nie ma tu znaczenia.