Autor Wątek: Sytuacja na polskim rynku - ceny, rabaty itd.  (Przeczytany 443782 razy)

Offline Cringer

Odp: Sytuacja na polskim rynku - ceny, rabaty itd.
« Odpowiedź #2745 dnia: Pn, 25 Wrzesień 2023, 11:08:18 »
Jakby nie było komiksy cyfrowe w USA mają się dobrze, ale rynku papierowego nie zastąpiły.
Nie znam się za bardzo na rynku cyfrowym. Jedynie co jakiś czas coś przeczytam albo usłyszę o comixology. I tam chyba sytuacja nie wygląda za różowo. Nie dawno zwolnili sporą liczbę pracowników i chodzą pogłoski o kolejnych zwolnieniach. Gdzieś pojawiają się pytania czy usługa dotrwa do przyszłego roku. Ale na ile to prawda a nie szykanie sensacji to nie wiem.

Dla nas są to komiksy. Przez regularne kupowanie mam dużą Kolekcję, zawsze mogę po nią sięgnąć i nuda mi nie grozi. Niestety inflacja zaczyna mnie zmuszać do refleksji. Bo jeśli cena okładkowa tej samej serii np. Kaczogordu rośnie chociaż tomy wyglądają dokładnie tak samo jak 5 lat temu, to moja podświadomość burzy się przeciwko wydawaniu na te komiksy większej ilości pieniędzy. Bo moja pensja o tyle nie wzrosła. Plus dochodzą inne wydatki i rachunki, obowiązki domowe. Ogólnie w tym roku jest cięższa sytuacja dla komiksiarzy niż w latach poprzednich. A będzie gorzej, jeśli kurs złotówki jeszcze bardziej spadnie.
Dziękuję za to pouczające wyjaśnienie sytuacji w Polsce.

Offline plast

« Odpowiedź #2746 dnia: Pn, 25 Wrzesień 2023, 11:15:35 »
Zastanawiam się nad kupieniem słuchawek za kilkaset złotych, które będę użytkował kilka lat, a to jest przecież koszt dosłownie trzech komiksów.

Tak, ALE :)

Słuchawki kupisz, poużywasz i docelowo zużyte/popsute wyrzucisz -> zasadniczo w momencie wydania pieniędzy już ich nie ma.

Komiks kupisz, przeczytasz, przechowasz -> w każdej chwili możesz go odsprzedać z niewielką stratą, a jego wartość w czasie powinna wręcz rosnąć.