Autor Wątek: Studio Lain  (Przeczytany 1544615 razy)

Cringer, Tomi, ryba, badday i 8 Gości przegląda ten wątek.

Offline Kvothe

Odp: Studio Lain
« Odpowiedź #11550 dnia: Dzisiaj o 17:26:14 »
Już z pięć razy pisał, że Lain USA będzie iść osobno, więc nadal mogą ominąć cie dobre rzeczy.

Offline Castiglione

« Odpowiedź #11551 dnia: Dzisiaj o 17:36:34 »
Oho, kolejne wyimaginowane defekty się szykują ::)

No ostatnim razem też zapytałem i odpowiedzi nie uzyskałem, także tego... Do następnego defektu ;D

Online Zwirek

« Odpowiedź #11552 dnia: Dzisiaj o 17:57:38 »
i jeszcze pewnie dlatego, że bohaterowie są czarnoskórzy ;)

wylacz lampke - swietna rzecz - poczytaj zreszta w sieci ;)

naukowcy pomagali przy budowie podwalin pod uniwersum - chodzilo min o prawdawne wierzenia ludow afrykanskich, mity i legenedy miejskie z poczatkow ameryki itp

Komentarze z sieci mówisz? ;)

Think ghostbusters, a black family, 1920’s, except the monsters that they are exterminating are poisoned with racism.

The End.

Mediocre character development, the entire holocaust shit in the end was confusing, below average writing. Cool idea, poor execution.

Graficznie wygląda fajnie.
Łudziłem się jednak, bo o czym innym mógłby być komiks stworzony przez czarnych tworców, jak nie o... rasizmie?! ;D

Offline studio_lain

« Odpowiedź #11553 dnia: Dzisiaj o 18:05:00 »
Na początku XX wieku mieli z czym walczyć :)
i nie ma co ukrywać, że dla czarnoskóych społeczności rasizm jest elementem ich tożsamosci kulturowej
inna sprawa, ze to rodzi także idiotów w stylu black power

to trochę jakby miec pretensje, ze w komiksie o Polsce z 1940 na przykład ważnym tłem są naziści

natomiast rasizm w tej historii jest systemowy, jest elementem systemu opresji społecznej jaki miał miejsce w USA w czasach kiedy rozgrywa się akcja, sama historia to świetna opowieść o tym co ważne miłości, przyjaźni, szukaniu miejsca dla siebie

to ciekawe ze wybrales akurat jednozdaniowy komentarz jakiegos uprzedzonego rasowo cymbala ;)

a nie ten

4.75 stars rounded up to 5 - This whole series is incredible. The world-building is masterfully done, in the way it melds together the style and culture of the 1920s with timeless themes, exploring the battle between dark and light forces and how hatred, racism, and grief can transform a person. In this series, the darkest parts of one's soul, the suffering stuck there, literally turns them into monsters, and the story centers on one family that has fought these monsters for generations, for the sake of humanity. Sometimes the goal is to cure the human beneath the monster and sometimes there is no choice but to kill them. The characters are often wrestling with these ideas, and some of the key characters experience profound changes as their own inner demons and doubts transform them and they search for a "cure" or simply just a way out of the torturous pain of watching humanity crumble.

The illustrations were incredible and by far my favorite part, because it just felt so real, vibrant and tactile, you could almost hear some panels. Many of the splash pages were stunning and captured the energy and action of the story. This omnibus is full of variant covers and artwork adaptations that are so much fun to flip through.

The reason this is nearly 5 stars for me is because, while I love this series and know I'll be thinking about it for a long time, the pacing sometimes was a little off for me, and even the very end felt so rushed that I felt like I didn't actually 'see' the conflict resolved. No spoilers, but it reminds me of watching a movie where you don't get a clear shot of the bad guy getting taken out, and instead one of the main characters just says "the job is done" and you just take their word for it. I think this series could have been longer, with some storylines more fleshed out and a bit more action incorporated into the final events. With that being said, I loved all the characters, especially the little squeaky animals with robotic limbs. The significance of this story, especially for any non-white audience or anyone who wants to combat supremacist hatred and darkness, is so clear and it brings so many topics and issues to the forefront. There is just so much to discuss and talk about here, much that ties into our current-world problems without feeling overly meta. The bonds between the characters are tender and deep, and the Sangerye family (and the idea of family), as a whole, becomes the true hero.

This omnibus contains about 50+ pgs of essays written on afrofuturism, conjurework, monster horror, and other themes in black media - I read some of these which were great, but once I finished the actual comic series, I wanted to mark this as finished so I could debrief, then take my time with the essays.
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 18:13:24 wysłana przez studio_lain »
Plany Studia Lain

Acriborea - marzec
CE - kwiecień/maj
Kroniki barbarzyńców - kwiecień
Shane - maj
Slaine Pogromca Smoków - czerwiec
Tenebres - lipiec
Tales of Telguth - sierpień

Offline Raveonettes

« Odpowiedź #11554 dnia: Dzisiaj o 18:12:53 »
Wow!!! Bitter Root!!! Czytałem w oryginale. Mega komiks.

Online Zwirek

« Odpowiedź #11555 dnia: Dzisiaj o 18:16:41 »
Zawsze czytam negatywne, bo tak jest efektywniej :)
To nie jest jedyny komentarz tego typu, są obszerniejsze recenzje.
Ogólnie, komiks zawiera odniesienia do prawdziwych wydarzeń, porusza problemy społeczne Ameryki tamtego okresu, plus problem rasizmu. Dla mnie nic tutaj nie ma, bo to mnie po prostu nie interesuje, począwszy od problemów społecznych jako takich, skończywszy na historii Ameryki. Jednak z pewnością znajdzie to czytelników, jest to coś oryginalnego, nietypowego na naszym rynku.
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 18:20:00 wysłana przez Zwirek »

Offline studio_lain

« Odpowiedź #11556 dnia: Dzisiaj o 18:26:50 »
jakbym czytal te negatywne i bral je pod uwage to nic bym nie przeczytal w zyciu ;)
mimo tych negatywow ten komiks ma powyzej 4 a np taki mazeworld ktory ci sie podobal niespelna 4
tam poczytaj recki negatywne ;) ja tam zawsze sie lapie za glowe ;) i dawno sie tym nie kieruje ;)

to co piszesz to jest tlo, tak jak okupacja nazistow
natomiast na tym tle mozna opowiadac rozne historie - a to jest rewelacyjna historia przygodowa o polowaniu na potwory :)

tak jak z temtem wojny - mozesz obejrzec - zapamietaj swoje imie, albo zloto dla zuchwalych :)

pisze to bo nie chce by ktos pomyslal ze to jest dramat spoleczny o problemach rasizmu :)
i nie bylo by w tym nic zlego :)

ale to jest rozrywka jak np Django Tarantino :) ktory tez podejmuje temat rasizmu ;)
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 18:39:45 wysłana przez studio_lain »
Plany Studia Lain

Acriborea - marzec
CE - kwiecień/maj
Shane - maj
Tenebres - lipiec

Offline parsom

« Odpowiedź #11557 dnia: Dzisiaj o 19:37:44 »
Ale to czytanie głównie negatywnych ma sens. Średnie oceny w tych goodreadsach czy innych takich oscylują wokół podobnych wartości, one w zasadzie niewiele znaczą (o ile oceniło daną pozycję wystraczająco dużo osób). Zachwyty zazwyczaj są podobne - podobało mi się, super świat, świetnie napisane itd. To negatywne opinie są bardziej informatywne - bo ludzie mogą nie lubić z wielu różnych powodów (podczas gdy lubią z podobnych). Cytując Tołstoja: "Wszystkie szczęśliwe rodziny są do siebie podobne, każda nieszczęśliwa rodzina jest nieszczęśliwa na swój sposób". Jeżeli więc zarzuty brzmią sensownie, to warto je wziąć pod uwagę. Jeżeli są z dupy wzięte, to akurat może świadczyć na korzyść ocenianej pozycji.

Offline studio_lain

« Odpowiedź #11558 dnia: Dzisiaj o 22:05:53 »
kazdy ma swoj schemat - nic mi do tego :)
nie bede sie tez madrowal socjologicznie ;)
zycia nie starczy ;)

natomiast pytanko brzmi - idziemy w kolor czy czern i biel?
to nie jest gotowe - dlubie caly czas, musze troche poprzesuwac elementy, ale sie zastanwiam ktora...

Plany Studia Lain

Acriborea - marzec
CE - kwiecień/maj
Shane - maj
Tenebres - lipiec

Offline dinogal

« Odpowiedź #11559 dnia: Dzisiaj o 22:11:24 »
wg mnie przy tej okładce zdecydowanie BW :)

Offline Sikor

« Odpowiedź #11560 dnia: Dzisiaj o 22:15:05 »
Zdecydowanie kolor, przy tej konkretnej okładce nie ma co kombinować z B/W
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 22:17:49 wysłana przez Sikor »