Autor Wątek: Egmont 2022  (Przeczytany 603008 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bazyliszek

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #3330 dnia: Śr, 26 Październik 2022, 22:20:32 »
@UP
No i wykręciła, jak było drugie wydanie przecież. :) Na Empic.com ten komiks się wyprzedał, a np. Superman Dziedzictwo jest dalej dostępny. ;)



Akurat Shazam z N52 był bardzo fajnym komiksem. Udany zakup do mojej Kolekcji. Potem Superman/Shazam w WKKDC też dobra historia. I dlatego ja kupiłem Potworne stowarzyszenie Zła i przykro mi że wy nie kupujecie tak DCkow jak ja. Chociaż ja też nie jestem bez winy. Omega Men do dziś nie kupiłem.

Dlatego powtarzam - po co okupować tylko dla siebie tą licencję DC, skoro nie wydaje się tych komiksów, które ludzie chcieliby poczytać. Gdyby nie kolejna Kolekcja DC, której na szczęście Egmont Polska już nie opracowywuje, to dalej byśmy nie zobaczyli tego, tego i tamtego.

Offline laf

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #3331 dnia: Cz, 27 Październik 2022, 08:04:39 »
Omega Men do dziś nie kupiłem.
To możesz żałować, bo to naprawdę dobry komiks. Wydaje mi się, że trafiłby w Twoje komiksowe gusta  :)

sum41

  • Gość
Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #3332 dnia: Cz, 27 Październik 2022, 08:19:24 »
Ale taka Śmierć Supermana mogłaby wykręcić podobne liczby co Knightfall.

Ale to będzie bo było gadanie o tym w Łodzi.

Offline Bazyliszek

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #3333 dnia: Cz, 27 Październik 2022, 15:33:55 »
To możesz żałować, bo to naprawdę dobry komiks. Wydaje mi się, że trafiłby w Twoje komiksowe gusta  :)

A ty wszystkie DC od Egmontu kupiłeś? Ja nie, bo nie będę przecież kupować każdego Gacka z dna beczki ktòry Egmont wyskrobał od Panini (Potwory, Rok 100, Gotyk). Ale do Omega MEN to mnie ciągnie i może wreszcie kupie. Ale to bardziej może w styczniu, może potem.

Offline Corto Maltese

  • Wiadomości: 169
  • Polubień: 427
  • „Jestem Polakiem, więc mam obowiązki polskie"
    • Zobacz profil
Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #3334 dnia: Cz, 27 Październik 2022, 17:55:19 »
@UP
Akurat Shazam z N52 był bardzo fajnym komiksem. Udany zakup do mojej Kolekcji. Potem Superman/Shazam w WKKDC też dobra historia. I dlatego ja kupiłem Potworne stowarzyszenie Zła i przykro mi że wy nie kupujecie tak DCkow jak ja. Chociaż ja też nie jestem bez winy. Omega Men do dziś nie kupiłem.

Dlatego powtarzam - po co okupować tylko dla siebie tą licencję DC, skoro nie wydaje się tych komiksów, które ludzie chcieliby poczytać. Gdyby nie kolejna Kolekcja DC, której na szczęście Egmont Polska już nie opracowywuje, to dalej byśmy nie zobaczyli tego, tego i tamtego.
To jest najgorsze co można robić, kupować bez solidnej przyczyny. Kreować sztuczny popyt i fałszywe informacje przekazywać producentom. Niestety, inflacja, a poza okresami wysokiej inflacji, a np. przy spowolnieniu gospodarczym, propaganda głosi "kupuj, napędzaj gospodarkę". Jak zwykle też działasz na zasadzie "nie wiem ale się wypowiem". Nie znamy warunków umowy Egmontu z DC. Może np. licencja na całość i wieloletnia umowa są bardziej opłacalne finansowo ogólnie? A wydawnictwo, jak to firma, ma na siebie zarabiać, to wydają to co się sprzedaje plus czasami strzały typu "Jonah Hex" gdzie sam TK mówił, że seria się sprzedaje średnio ale chce ją wydać i dokończyć bo lubi tę postać. Zbyt wiele takich "strzałów" w ciemno jednak robić nie mogą, a naprawdę widać, że mają wiele informacji na temat tego co się sprzedaje, a co nie. To nie Apple, że można kreować popyt na kolejnego iphone'a i ludzie kupią.
A że kreowanie popytu raczej nie działa w wielu przypadkach, możesz dostrzec na przykładzie filmów. Tam np. możesz mieć film za 100 mln usd, dodatkowe 50 mln dajesz na marketing, a finalnie i tak klapa. Na takiej zasadzie np. "Wonder Woman 1984" ma 136 mln usd straty.
Nie można powiedzieć, że nie próbowali wybadać popularność innych postaci niż choćby Batman. I jeśli myślisz, że jakby licencja była otwarta na inne wydawnictwa to od razu by się rzuciły wydawać komiksy albo słabe albo takie gdzie występują postacie nieznane 99% odbiorców komiksów to... cóż, mylisz się. Jeśli coś jest spodziewanym hitem, Egmont to na pewno wyda, mniejsze ryzyko straty.
Model kolekcyjny, jaki ubóstwiasz, sprzedażą prenumeratową sprawia, że dobre czy świetne tytuły zachęcają do prenumeraty i przez to finansują chłam wydawniczy. A czytelnik kupuje wszystko.


A ty wszystkie DC od Egmontu kupiłeś? Ja nie, bo nie będę przecież kupować każdego Gacka z dna beczki ktòry Egmont wyskrobał od Panini (Potwory, Rok 100, Gotyk). Ale do Omega MEN to mnie ciągnie i może wreszcie kupie. Ale to bardziej może w styczniu, może potem.
"Rok 100" i "Gotyk" to bardzo solidne historie, zwłaszcza "Rok 100". Znacznie lepsze niż choćby "Batman and Outsiders" jakie wspominałeś. "Omega Men" to dość specyficzny komiks. Choćby przez zachowanie typu "out of character" Kyle'a Raynera. Kwestia gustu, jednym forumowiczom się podoba, mi np. nie.
"Głównym obiektem zainteresowania całego chrześcijaństwa jest człowiek stojący na rozdrożu. Natomiast rozległe, płytkie filozofie – wielkie syntezy bredni – zawsze traktują o epokach, ewolucji i ostatecznych rozwiązaniach." G.K. Chesterton

Login lichess/chess.com: CortoMaltesePL

Online michał81

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #3335 dnia: Cz, 27 Październik 2022, 18:14:19 »
To możesz żałować, bo to naprawdę dobry komiks. Wydaje mi się, że trafiłby w Twoje komiksowe gusta  :)
Nie trafi. On nie zrozumie o czym jest ten komiks. Ale.... skoro teraz to napisałem to będzie się nim zachwycał na przekór tego co napisałem. Choć... teraz może jednak nie będzie się zachwycał, też na przekór. Jedno jest pewne i tak napisze, że "Egmont jest zły" i dlaczego nie wydaje Zielonych Latarni tylko takie komiksy jak Omega Men.
« Ostatnia zmiana: Cz, 27 Październik 2022, 18:28:56 wysłana przez michał81 »

Offline Raveonettes

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #3336 dnia: Cz, 27 Październik 2022, 18:21:28 »
Nie trafi. On nie zrozumie o czym jest ten komiks.
Nie ferowałbym tak wyroków odnośnie innych osób bo to strasznie słabe.

Offline Bazyliszek

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #3337 dnia: Cz, 27 Październik 2022, 18:56:57 »
Nie można powiedzieć, że nie próbowali wybadać popularność innych postaci niż choćby Batman. I jeśli myślisz, że jakby licencja była otwarta na inne wydawnictwa to od razu by się rzuciły wydawać komiksy albo słabe albo takie gdzie występują postacie nieznane 99% odbiorców komiksów to... cóż, mylisz się. Jeśli coś jest spodziewanym hitem, Egmont to na pewno wyda, mniejsze ryzyko straty.
Model kolekcyjny, jaki ubóstwiasz, sprzedażą prenumeratową sprawia, że dobre czy świetne tytuły zachęcają do prenumeraty i przez to finansują chłam wydawniczy. A czytelnik kupuje wszystko.

"Rok 100" i "Gotyk" to bardzo solidne historie, zwłaszcza "Rok 100". Znacznie lepsze niż choćby "Batman and Outsiders" jakie wspominałeś. "Omega Men" to dość specyficzny komiks. Choćby przez zachowanie typu "out of character" Kyle'a Raynera. Kwestia gustu, jednym forumowiczom się podoba, mi np. nie.

Mówisz że dobre? Nie wiem - nie czytałem. Mnie te opisy fabuł jakoś nie zachęciły. "Batman Sekta" bym może przeczytał, ale tu z kolei są fatalne rysunki i to mnie zraża. Nie każda fabuła może być tak dobra jak w "Long Halloween", by wynagrodzić okropną stronę graficzną. W końcu to komiks i powinien też cieszyć oczy.

Nie l8ubię jak ktoś mi pisze co ja sobie myślę. Jest wręcz odwrotnie. Nie chodzi o to, że chciałbym jakieś kolejne komiksy typu np. Blue Bettle czy Etrigan które wydałby ktoś inny, gdyby licencja nie była zblokowana.  Nie - mnie po prostu już wpienia że wydawane są jakieś Ziemie Jeden, jakieś White Knight Haley Queen, Ostatni Rycerz na Ziemi, Przeklęty (mam oba), niszowy Animal Man, nie dla każdego Invisibles. Na te i na podobne mało znane tytuły Egmont ma kasę czas i środki by je wydać. A tymczasem Invasion! nie jest wydana. One Milion też nie jest. Camelot 3000 nie, 52 też nie. "Godzinę Zero" musi wydawać Hachette.

O to mi chodzi - na razie jest pominiętych dużo GŁOŚNYCH a nie niszowych tytułów. I nie wiem czy one są dobre. Nie wiem co jeszcze w DC jest warte wydania. Bo Egmont nas wcale nie uświadamia, nie edukuje w zakresach tego co by warto przeczytać jak robią to materiały dodatkowe, wstępniaki i okładki podobnych tytułów w Kolekcjach Komiksowych. Co bardziej irytujące - w Marvelu jest zupełnie inaczej. Tam Egmont Polska poszedł szeroką ławą i wydaje o wiele więcej rzeczy i to z różnych okresów i o różnej tematyce i bohaterach. A to wszystko dlatego wg mnie, ze nie ma wyłączności. Wie, że jeśli by poszedł skromniej, to w końcu jakiś inny wydawca poszedł by do Panini po tytuły. Sidece się nie udało, ale odgoniona od DC Mucha podleciała właśnie na kupkę z Marvelem. Jedyny problem, że wydaje 4 komiksy na rok. :)

Wyłączność Egmontu Polska na DC jest niekorzystna dla czytelników. Dobrze, ze Hachette Polska, tak jak Eaglemoss wykorzystali umowną lukę kolekcyjną :) albo europejską licencję swoich central i wydają nam premierowe komiksy z DC. Na oczy byśmy nie zobaczyli WKS, Kosmicznej Odyseji. GZ, Projekt Omac, Poświęcenie itp.

@Corto - czytałeś Starmana, Hawkmana, Deathstroke'a? Nie znałem tych tytułów a po lekturze mi się bardzo spodobały. Tak samo Shazam wcześniej i teraz w BiZ. Zatem warto.

Offline Midar

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #3338 dnia: Cz, 27 Październik 2022, 18:57:29 »
Nie ferowałbym tak wyroków odnośnie innych osób bo to strasznie słabe.
Widać, że krótko i słabo znasz Bazyla.

Offline Bazyliszek

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #3339 dnia: Cz, 27 Październik 2022, 19:05:40 »
@UP
Widać, że zna zasady netykiety i wie by nie umniejszać rozmówcy tylko dlatego, że się z nim nie zgadza.

Dzięki @Raveonettes za rozsądne słowa. Ja lubię się przerzucać argumentami z innymi forumowiczami i staram się to robić w kulturalny sposób.

Offline Raveonettes

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #3340 dnia: Cz, 27 Październik 2022, 19:09:53 »
Akurat już trochę na forum jestem. Nie zgadzam się z tym co wypisuje odnośnie Egmontu,  Hatchette itp. Natomiast z tego co kojarze to nie urządza sobie osobistych wycieczek do innych użytkowników.

Online michał81

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #3341 dnia: Cz, 27 Październik 2022, 19:45:46 »
Akurat już trochę na forum jestem. Nie zgadzam się z tym co wypisuje odnośnie Egmontu,  Hatchette itp. Natomiast z tego co kojarze to nie urządza sobie osobistych wycieczek do innych użytkowników.
Wiele razy publicznie ze swoich fajkowych kont atakował wiele osób i im ubliżał. Nawet posuwał się do publicznego ubliżania na swoim blogu między innymi ekipie Sfilmowanych, czy administratorom forum gildii. Oczywiście przedstawiał siebie w roli pokrzywdzonego, po tym jak zasłużenie go wyrzucono z forów. Choć najpaskudniej zachował się na forum Avalonu, kiedy wyszedł z niego prawdziwy incel w stosunku do jednej z użytkowniczek, tylko tam admini szybko postawili go do pionu. Nie znasz go i nie wiesz do czego jest zdolny.

"Batman Sekta" bym może przeczytał, ale tu z kolei są fatalne rysunki i to mnie zraża.
Rysunki to kwestia gustu, ale tu się mylisz, bo rysunki są świetne, dopełniają dobrze fabułę, która stoi na bardzo dobrym poziomie.

Nie każda fabuła może być tak dobra jak w "Long Halloween", by wynagrodzić okropną stronę graficzną. W końcu to komiks i powinien też cieszyć oczy.
Wiem, nie podoba ci się kreska Sale'a. Rozumiem lubisz cukierkowe kreski jak w animacjach. Sale jest docenionym i świetnym rysownikiem, z bardzo konkretną kreską, która nie jest okropna. Ty naprawdę nie widziałeś źle narysowanych komiksów.

  Nie - mnie po prostu już wpienia że wydawane są jakieś Ziemie Jeden, jakieś White Knight Haley Queen, Ostatni Rycerz na Ziemi, Przeklęty (mam oba), niszowy Animal Man, nie dla każdego Invisibles.
Bo większość tytułów jest dobra. I tak jak Hachette jest zobowiązane do wydanie niektórych tytułów będących totalnymi gniotami, tak licencja zobowiązuje też Egmont do publikacji pewnych tytułów.

Na te i na podobne mało znane tytuły Egmont ma kasę czas i środki by je wydać. A tymczasem Invasion! nie jest wydana. One Milion też nie jest. Camelot 3000 nie, 52 też nie. "Godzinę Zero" musi wydawać Hachette.
Może coś więcej o tych tytułach niż to, że wyszły w jakieś kolekcji i tylko dlatego o nich cały czas piszesz.


O to mi chodzi - na razie jest pominiętych dużo GŁOŚNYCH a nie niszowych tytułów.
White Knight jest głośnym tytułem i to nie tylko w Polsce. Zresztą wyprzedanie pierwszego nakładu o tym świadczy. Ziemie Jeden nie jest niszowa, tak samo jak Animal Man czy Niewidzialni. To że ty wcześnie o tych tytułach nie słyszałeś (bo nie wyszły za granicą w kolekcji) nie znaczy, że są od razu niszowe. Pierdzielisz ciągle o Invasion, które jest crossoverem swojej epoki, a skreślasz dobre tytuły.


Wyłączność Egmontu Polska na DC jest niekorzystna dla czytelników. Dobrze, ze Hachette Polska, tak jak Eaglemoss wykorzystali umowną lukę kolekcyjną :) albo europejską licencję swoich central i wydają nam premierowe komiksy z DC. Na oczy byśmy nie zobaczyli WKS, Kosmicznej Odyseji. GZ, Projekt Omac, Poświęcenie itp.
Tak jesteś zacietrzewiony, że wypisujesz głupoty. Kosmiczną Odyseję wydał Egmont. Rzucasz tymi tytułami sam nie widząc kto co wydał. jpdr


@Corto - czytałeś Starmana, Hawkmana, Deathstroke'a? Nie znałem tych tytułów a po lekturze mi się bardzo spodobały. Tak samo Shazam wcześniej i teraz w BiZ. Zatem warto.
Jest coś takiego jak DC UNIVERSE INFINITE, które pokaże ci jak wiele pozycji jeszcze nie znasz. Jak nie tylko Egmont ale i Hachette olewa masę dobrych historii i tytułów. No ale lepiej pierdzieć w stołek i pisać ciągle ten sam spam i jeszcze się do tego plącząc w tytułach.

Offline Corto Maltese

  • Wiadomości: 169
  • Polubień: 427
  • „Jestem Polakiem, więc mam obowiązki polskie"
    • Zobacz profil
Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #3342 dnia: Cz, 27 Październik 2022, 20:15:01 »
Mówisz że dobre? Nie wiem - nie czytałem. Mnie te opisy fabuł jakoś nie zachęciły. "Batman Sekta" bym może przeczytał, ale tu z kolei są fatalne rysunki i to mnie zraża. Nie każda fabuła może być tak dobra jak w "Long Halloween", by wynagrodzić okropną stronę graficzną. W końcu to komiks i powinien też cieszyć oczy.
Wiem, że gusta są różne ale jednak trochę szacunku dla pracy Tima Sale'a. Szczególnie, że już nigdy więcej niestety nie będziemy mieli okazji zobaczyć jego nowych dzieł. Okropna oprawa graficzna to może być Rob Liefeld, chociażby.

Cytuj
Nie l8ubię jak ktoś mi pisze co ja sobie myślę. Jest wręcz odwrotnie. Nie chodzi o to, że chciałbym jakieś kolejne komiksy typu np. Blue Bettle czy Etrigan które wydałby ktoś inny, gdyby licencja nie była zblokowana.  Nie - mnie po prostu już wpienia że wydawane są jakieś Ziemie Jeden, jakieś White Knight Haley Queen, Ostatni Rycerz na Ziemi, Przeklęty (mam oba), niszowy Animal Man, nie dla każdego Invisibles. Na te i na podobne mało znane tytuły Egmont ma kasę czas i środki by je wydać. A tymczasem Invasion! nie jest wydana. One Milion też nie jest. Camelot 3000 nie, 52 też nie. "Godzinę Zero" musi wydawać Hachette.
Chciałbyś czy nie chciałbyś, to nie ma znaczenia. Tytułów niszowych na 95% nie wydałby nikt poza wydawnictwem, które mogłoby sobie pozwolić na słabszy strzał, czyli Egmontem. Mniejsi mają mniejszy margines błędu. "Invisibles" czy "Animal Man" to nie moja bajka ale te tytuły zaliczane są do kultowych, mają mnóstwo pozytywnych recenzji. Wydając je, widać, że jest jakaś odpowiedź na głosy środowiska komiksowego. Jak ograniczasz swoje zainteresowanie do superhero to potem opowiadasz takie kwiatki jak, że  to są "mało znane" tytuły.

Cytuj
O to mi chodzi - na razie jest pominiętych dużo GŁOŚNYCH a nie niszowych tytułów. I nie wiem czy one są dobre. Nie wiem co jeszcze w DC jest warte wydania. Bo Egmont nas wcale nie uświadamia, nie edukuje w zakresach tego co by warto przeczytać jak robią to materiały dodatkowe, wstępniaki i okładki podobnych tytułów w Kolekcjach Komiksowych. Co bardziej irytujące - w Marvelu jest zupełnie inaczej. Tam Egmont Polska poszedł szeroką ławą i wydaje o wiele więcej rzeczy i to z różnych okresów i o różnej tematyce i bohaterach. A to wszystko dlatego wg mnie, ze nie ma wyłączności. Wie, że jeśli by poszedł skromniej, to w końcu jakiś inny wydawca poszedł by do Panini po tytuły.
Sam wspominasz, że Mucha również wydaje Marvela. Egmont poszedł szeroką ławą ponieważ filmy z MCU odnoszą ogromne sukcesy (no, teraz faza 4 to zjazd). Filmów i seriali jest dużo, popularność się utrzymuje od czasu pierwszych Iron-Man-ów. Zapytaj na ulicy przypadkowe, młode osoby, sporo będzie kojarzyć Marvela i postacie z tego uniwersum, DC nie. Angielski to już praktycznie norma, dostęp do informacji łatwy, jak ktoś chce poszerzać wiedzę w jakimś zakresie, nie ma przeciwskazań. Tworzenie popytu na konkretny typ komiksów nie jest zadaniem Egmontu. Mają strategię promowania czytelnictwa komiksów ogólnie, wśród dzieci. Konkurs im. Janusza Christy, Smerfy, Asterixy i pełno innych komiksów. Wielokrotnie o tym mówił TK. Dla Egmontu żadna różnica na jakich komiksach będą zarabiać, pod warunkiem, że będą zarabiać. Jak bardziej się będą sprzedawać frankofony, będą wydawać frankofony, jak inne to inne. Tylko w mangę nie chcą wchodzić bo tam ogromna konkurencja, a z japońskimi wydawcami bardzo trudne negocjacje często są.

Cytuj
Sidece się nie udało,
xD

Cytuj
ale odgoniona od DC Mucha podleciała właśnie na kupkę z Marvelem. Jedyny problem, że wydaje 4 komiksy na rok. :)
Wydają jak mogą, na swoje możliwości i możliwości rynkowe. Ty byś chciał żeby polski rynek był jak amerykański pod względem ilości tytułów superbohaterskich, a tak się nie da. Z wielu powodów, choć takie trendy jak absolutna dominacja mangi jeśli chodzi o sprzedaż, są zbieżne i w Polsce i USA.
https://boundingintocomics.com/2020/08/14/dc-comics-publisher-jim-lee-reveals-25-of-companys-publishing-line-wasnt-breaking-even-commits-to-diversity-and-inclusivity/
Tu masz chociażby informację z 2020 gdy Jim Lee stwierdził, że 25%, tak, cała 1/4 oferty, komiksów DC Comics nawet nie wychodziła na zero, tylko przynosiła stratę. Moim zdaniem, jeśli będą kontynuować politykę bycia "woke" kosztem jakości historii, będą zaliczać flopy sprzedażowe, dowodem chociażby wyniki serialu konkurencji, Marvela, "She Hulk". Nierozsądne jednak jest jednak, zwłaszcza w trudnych czasach, wydawać niepewne tytuły i historie o drugo czy trzecioplanowych postaciach uniwersum DC lub Marvela.

Cytuj
@Corto - czytałeś Starmana, Hawkmana, Deathstroke'a? Nie znałem tych tytułów a po lekturze mi się bardzo spodobały. Tak samo Shazam wcześniej i teraz w BiZ. Zatem warto.
Nie czytałem, nie kupuję kolekcji. Kiedyś tylko, kilka tomów WKKM. Przykładem na inną sytuację, na to, że coś co jest popularne, a niekoniecznie dobre, jest Deadpool z Now!. Sprzedaż była świetna bo Egmont nawydawał tego na tony. W mój gust kompletnie nie trafił i żałuję zakupu pierwszych paru tomów.
"Głównym obiektem zainteresowania całego chrześcijaństwa jest człowiek stojący na rozdrożu. Natomiast rozległe, płytkie filozofie – wielkie syntezy bredni – zawsze traktują o epokach, ewolucji i ostatecznych rozwiązaniach." G.K. Chesterton

Login lichess/chess.com: CortoMaltesePL

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #3343 dnia: Cz, 27 Październik 2022, 20:20:11 »
  Nie szkoda wam czasu? Przecież to już dekada tego trollingu, on ma głęboko gdzieś wszystko co napiszecie. Funkcjonuje tu tylko od jednych zawiasów do drugich.

Online michał81

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #3344 dnia: Cz, 27 Październik 2022, 20:30:51 »
Moim zdaniem, jeśli będą kontynuować politykę bycia "woke" kosztem jakości historii, będą zaliczać flopy sprzedażowe, dowodem chociażby wyniki serialu konkurencji, Marvela, "She Hulk".
No właśnie jakie są wyniki oglądalności She Hulk? Bo o serialu się mówi, to jak się o nim mówi to już inna sprawa, bo są zarówno recenzje wychwalające pod niebiosa oryginalność i powiew świeżości w MCU i są też takie, które krytykują wszystko w nim. Problem jest taki, że jedne i drugie nakręcają oglądalność. Nie będę zaskoczony jak będzie coraz więcej wychodzić takich pozycji, aż do porzygu.