Autor Wątek: Egmont 2022  (Przeczytany 603028 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pimpek

  • Gość
Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2085 dnia: Wt, 05 Lipiec 2022, 22:37:27 »
To jest w ogóle mega ciekawe, że Egmont od początku dziejów nie angażował się w społeczność komiksową. Ja też jej nie lubię, ale może właśnie dlatego, że kontrolowana jest przez Stowarzyszenie Komiksowe, czyli organizację mającą na względzie bardziej twórców i wydawców niż klientów i czytelników (kolejny mindfuck). To niespotykane w innych dziedzinach. Trochę tak jakby na targach E3 zabrakło EA Play albo Ubisoft czy CD Projekt nie wynająłby Keanu Reevesa. To ogromne niedopatrzenie, że Egmont miksuje się z takiego miejsca, co potwierdza styl polityki Kołodziejczaka - samotnej wyspy ściągającej najbogatsze dzisiaj statki. Nie inwestującej w szlaki morskie, nie szukającej potencjału nowych lądów czy kompanii - liczy się tylko to, żeby do końca kwartału było jak najwięcej po stronie przychodu, choćby kosztem genialnego ruchu, który zapewni dekady dobrobytu. Takie podejście z lat 90.
Mucha - drugi ważny gracz też mało się angażuje, ale to dlatego, że nie jest w Polsce i w gruncie rzeczy nie ma pojęcia o społecznościach. Osoby odpowiedzialne merytorycznie za Polskę, m.in. pan Sidorkiewicz to antypatyczne i antysocjalne osobniki, związane z Kołodziejczakiem. Przypadek? Nie sądzę. Pamiętacie jak Sidorkiewicz próbował poprawiać Kołodziejczaka podczas omawiania Knightfalla na prezentacji nowości? Haha, o tym mówię. Jakiś tłumacz, "znawca popkultury" próbuje Kołodziejczaka zdyskredytować w tak podstawowej kwestii jak liczba tomów i ich wielkość. Wiedziałem wtedy, że niezależnie od prawdy Knightfall wyjdzie tak, jak powiedział Kołodziejczak, nawet jeśli to był błąd.

NSC też nie buduje żadnej relacji z czytelnikami poza "-40%". Więc o kształcie społeczności decyduje Stowarzyszenie Komiksowe powiązane z lokalnymi graczami numer 4 i 5 na rynku. Patologia? Chyba tak.

A to bardzo ciekawe. Mógłbyś coś więcej napisać o tym kontrolowaniu społeczności komiksowej przez Stowarzyszenie Komiksowe w powiązaniu z graczami nr 4 i 5? Trochę się pogubiłem w tych analogiach z Keanu Reevesem. Co dokładnie się dzieje z tą społecznością teraz (nastawioną na autorów i wydawców) a co powinno się dziać w idealnej sytuacji, czyli jak rozumiem nastawieniu na czytelników i klientów?

Offline freshmaker

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2086 dnia: Wt, 05 Lipiec 2022, 22:52:48 »
autorzy dostają tantiemy od każdego kolejnego wydania, także tego w polsce

Offline Kot Tip-Top

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2087 dnia: Wt, 05 Lipiec 2022, 23:29:23 »
Egmont właśnie ogłosił wyniki entej edycji konkursu na nowe komiksy dla dzieci, które potem zresztą wydaje. Inicjatywa na łamach której wyłonił całą masę debiutantów lub rozwinął kariery mniej znanych twórców.

W jaki sposób to nie jest inwestowanie w nowe lądy tylko ściąganie najtłustsze żaglowce (czy jak tam ta metafora idzie)???

Offline Cringer

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2088 dnia: Śr, 06 Lipiec 2022, 00:05:22 »
Bo jesteście! Są wychowani klienci, którzy są gotowi zapłacić za komiks po polsku nawet więcej jak za oryginalny.
Przepraszam bardzo, o ile mnie pamięć nie myli to ty kupisz nowego drogiego Epica, nie ja.
Jedyne co to możesz mi zarzucić że wydałem kiedyś sporo na Azyl Arkham i Kongdome Come gdy się ukazały. Gdzie lata później ukazały się ich nowe, tańsze wydania. Tyle że to ten sam wydawca.
Idąc twoim tokiem rozumowania to się okaże że tej sytuacji też byłem winien. Bo jestem! Są wychowani klienci, którzy są gotowi zapłacić za reedycję komiksu po polsku mniej niż za pierwsze wydanie. W sumie to nie mam za bardzo ochoty się kłócić. Więc niech będzie. Jestem winien sytuacji w której komiks był tani :)

Offline Grzmichuj

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2089 dnia: Śr, 06 Lipiec 2022, 09:34:36 »
Nie będę komentował całego posta, ponieważ jest pełen bzdur.
Zawsze po takim wstępniaku czytam największe bzdury i nie jest inaczej tym razem. I choć podejmę polemikę, to zwracam uwagę, że to bardzo ułomne zaczynać odpowiedź od takiego stwierdzenia. Zwłaszcza będąc totalnie nieprzygotowanym.

Egmont na bardzo różny sposób promuje komiks w Polsce od ponad 20 lat. Trzeba pamiętać, że przez Egmontem w Empikach nie istniało coś takiego jak półka z komiksem. Ale po co mam w ogóle gadać z gościem, który nie czyta tego co piszę.
Bzdura numer 1
W empikach komiks był od zawsze. Od Siedmiorogu po KAW. Ja to pamiętam, bo mam tyle lat i tak się składa, że we wczesnych latach 00 pracowałem w empiku. Egmont stworzył własne półki i zmonopolizował ofertę empiku, płacąc komiksami Dyrektorom Działu Książki za utrzymywanie ekspozycji. I mogę wezwać pod sąd osobę, która brała te gratisy i wszem i wobec się tym jarała.

Poza tym: Egmont nigdy nie promował komiksu. Egmont zawsze promował własną ofertę.

Ja napisałem:A ty piszesz:W skrócie: pomijając krótki fragment tuż przed startem WKKM, oferta Marvela i DC w Czechach zawsze wyglądała biedniej niż w Polsce.
Oferta czeska w zagraniczne komiksy była bogatsza niż polska. W rodzime również. To trudne do udowodnienia stąd tę bzdurę pozostawiam w zawieszeniu, bo nie ma fachowej literatury. W każdym razie polecam ten wątek z 2004 i 2005 i mnóstwa ochów i achów o rynku naszych południowych sąsiadów.
https://forum.gildia.pl/index.php/topic,5559.75.html

Nie zmienia to faktu, że obecnie rynek czeski nadal w dużej części zaspokajają kolekcje od Hachette. Natomiast oferta wydań standardowych, od Crew czy BBArt, szczególnie w zakresie Marvela jest dużo, ale dużo biedniejsza niż w Polsce i nie wiem, czy rocznie wychodzi tam więcej niż 15 tytułów.
Bzdura nr 3. W Czechach wydaje się rocznie około 300 tytułów. W latach 2013-2018 wydano ponad 500 pozycji superhero, co w zaokrągleniu można uznać za DC i Marvel (nie wlicza to Vertigo, ale też innych superhero, więc zaokrąglenie jest jak najbardziej na miejscu). To wychodzi 86 na rok, a nie 15. W ogóle te 300 tytułów to ich odwieczny szklany sufit, który coraz częściej da się jednak przebić, jak w 2018 - 412.
https://is.muni.cz/th/bhhwm/diplomova_prace_finalni_verze.pdf

Do tego oferta komiksów oryginalnych jest znacznie bardziej rozbudowana, również w sklepy stacjonarne, również w zeszytach, co w Polsce oferuje jedynie mały sklepik w Krakowie. I nie tylko Praga ma swoje księgarnie z ofertą zagraniczną. Online komiksy z USA oferuje 5 sklepów (stan wiedzy na późny 2021)

Sytuacja w Słowacji jest już w ogóle tragiczna, tam komiksów się praktycznie w ogóle nie wydaje.
Nikt nie pisał o Słowacji, nie wymyślaj argumentów, podałem kraje których używam do porównania.

Ogólnie porównywanie rynku polskiego z rynkami jugosłowiańskimi, gdzie jednak kultura komiksowa od dekad była na zdecydowanie wyższym poziomie jest bez sensu.
No nie żartuj tylko. Nie można porównać się do 4 milionowej Chorwacji, bo tam kultura komiksowa jest na wyższym poziomie? Czy może do 7 milionów Serbii? No bo do Czarnogóry z 700 tys. mieszkańców to chyba już można, co? Bzdura nr 4.

jeżeli nadal będzie opowiadał takie bzdury, to skontaktuję się z odpowiednimi organami odnośnie pomawiania mnie, Egmontu i jeszcze kilku innych polskich wydawnictw. Ciekawe, czy wówczas będziesz takim kozakiem?

Online Interloper

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2090 dnia: Śr, 06 Lipiec 2022, 09:51:13 »
autorzy dostają tantiemy od każdego kolejnego wydania, także tego w polsce
Nieprawda. Autorzy z Wielkiej Dwójki nie dostają nic z kasy, która poszła na zakup licencji dla innego kraju.
https://twitter.com/steve_lieber/status/1539056787361370114?s=20&t=_6SSkeWe82JsFLQtA0QagA

Offline Kot Tip-Top

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2091 dnia: Śr, 06 Lipiec 2022, 10:04:35 »
Bzdura numer 1
Poza tym: Egmont nigdy nie promował komiksu. Egmont zawsze promował własną ofertę.

No ciężko by przy tak obfitej ofercie jaką mają Egmont znaleźli czas by sobie po promować projekty konkurencyjnych wydawnictw. Promują tytuły które mają i to bardzo i najwyraźniej są skuteczniejsi niż większość konkurencji patrząc jak im się to wszystko rozrasta.

A co twoim zdaniem by było promowaniem komiksu?

Offline radef

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2092 dnia: Śr, 06 Lipiec 2022, 10:26:01 »
W empikach komiks był od zawsze. Od Siedmiorogu po KAW. Ja to pamiętam, bo mam tyle lat i tak się składa, że we wczesnych latach 00 pracowałem w empiku. Egmont stworzył własne półki i zmonopolizował ofertę empiku, płacąc komiksami Dyrektorom Działu Książki za utrzymywanie ekspozycji. I mogę wezwać pod sąd osobę, która brała te gratisy i wszem i wobec się tym jarała.
Jakie niby komiksy były na półkach Empiku w latach 90. Proszę o tytuły. Bo sam wymieniasz tylko dwa wydawnictwa. KAW, który wydawał komiksy w latach 80., a także Siedmioróg zaczął wydawać w 2000 roku, czyli kilkanaście miesięcy po starcie KŚK. Co było pomiędzy? TM-Semic nie jest odpowiedzią, bo to była prasa.
Oferta czeska w zagraniczne komiksy była bogatsza niż polska. W rodzime również. To trudne do udowodnienia stąd tę bzdurę pozostawiam w zawieszeniu, bo nie ma fachowej literatury. W każdym razie polecam ten wątek z 2004 i 2005 i mnóstwa ochów i achów o rynku naszych południowych sąsiadów.
https://forum.gildia.pl/index.php/topic,5559.75.html
Czyli rozumiem, że jako dowód na to, że w Czechach jest lepiej niż w Polsce przytaczasz wątek sprzed 17 lat (!). Przecież napisałem, że były okresy, że w Czechach była lepsza i szersza oferta niż w Polsce, ale to dawno i nieprawda.

Bzdura nr 3. W Czechach wydaje się rocznie około 300 tytułów. W latach 2013-2018 wydano ponad 500 pozycji superhero, co w zaokrągleniu można uznać za DC i Marvel (nie wlicza to Vertigo, ale też innych superhero, więc zaokrąglenie jest jak najbardziej na miejscu). To wychodzi 86 na rok, a nie 15. W ogóle te 300 tytułów to ich odwieczny szklany sufit, który coraz częściej da się jednak przebić, jak w 2018 - 412.
https://is.muni.cz/th/bhhwm/diplomova_prace_finalni_verze.pdf
Znowu nie czytasz co napisałem. Napisałem:
Cytuj
Nie zmienia to faktu, że obecnie rynek czeski nadal w dużej części zaspokajają kolekcje od Hachette. Natomiast oferta wydań standardowych, od Crew czy BBArt, szczególnie w zakresie Marvela jest dużo, ale dużo biedniejsza niż w Polsce i nie wiem, czy rocznie wychodzi tam więcej niż 15 tytułów.
I sprawdźmy to, ponieważ Czesi mają bardzo fajną bazę, która jest naprawdę kompletna - https://comicsdb.cz/
W 2021 roku POZA KOLEKCJAMI w Czechach wydano z Marvela:
2 Conany
1 Deadpoola
2 tytuły z serii "Legendy Marvela" (coś jak "Klasyka Marvela")
4 tytuły z cyklu "Marvel Action" (liczę je, choć ty byś je pewnie uznał za nic niewartą ofertę dla dzieci)
1 Spider-Man i Venom dla dzieci
1 Thanosa
2 Doktory Strange'a
2 Spider-Many
2 Avengers
1 Thor
2 Iron Many
1 Rocket i Groot
2 Spider-Man/Deadpool
3 Star Wars
1 Strażnicy Galaktyki
1 X-Meni
1 Venom
Czyli, uwaga, cała oferta Marvela w Czechach poza kolekcjami, licząc w tym komiksy dla dzieci, Conana i Star Warsy, to 29 tytułów w 2021 roku. Raj na ziemi i oferta wcale nie ustępująca ofercie komiksów Marvela w Polsce. Gdyby odliczyć komiksy dziecięce, Conana i SW to wychodzi 19, więc wcale nie dużo więcej niż napisałem.

Co do tych 500 tytułów, to masz rację, ale wśród nich 300 tytułów to kolekcje Marvela od Hachette, a kolejne 100 to kolekcja DC od Eaglemossa. W tym samym czasie sam Egmont wydał kilkaset tytułów superhero. Już nie mówiąc o tym, że na polskim rynku wg informacji Biblioteki Narodowej, które nie są pełne, bo nie każdy wydawca wysyła na czas egzemplarze obowiązkowe, ukazuje się rocznie tysiąc tytułów. Więc w jaki sposób czeski rynek może być lepszy? Oczywiście, zdarzają się pojedyncze tytuły, które są wydane w Czechach, a u nas nie, ale czeski rynek cały czas jest w powijakach i tam np. takie "Baśnie" (Vertigo) są cały czas wydawane w tempie 1 tom do roku. Przypomina, wam to coś? Taktyka Egmontu sprzed 2012. Ale w Czechach nadal to jest.
« Ostatnia zmiana: Śr, 06 Lipiec 2022, 10:45:46 wysłana przez radef »
Kacza Agencja Informacyjna - newsy, recenzje, artykuły nie tylko o komiksach Disneya

Offline Bazyliszek

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2093 dnia: Śr, 06 Lipiec 2022, 11:31:45 »
@UP
No ale jeśli w Czechach dalej wychodzi WKKDC, które u nas ucięto, bo współpraca z Egmontem PL była jaka była, to i tak jest im lepiej.

Fajnie, że są też inni, którzy też uważają, jak ja od 2013 roku piszę, że bez startu Hachette z WKKM nie byłoby niczego więcej w polskim komiksowie. I zgadzam się, że inne oddziały Egmontu mają wywalone na Kolekcje komiksowe w innych krajach. Tyle że my mamy to "szczęście", że u nas szefem oddziału jest TK, a jego poglądy na SH są jakie są, to metoda na psa ogrodnika i robienia złośliwych ulepów, ogranicza rozwój polskiego rynku.

Offline freshmaker

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2094 dnia: Śr, 06 Lipiec 2022, 11:39:05 »
@inter twórcy dostają kasę - mówił o tym gaiman na spotkaniach w polsce. zorientował się ze jest tu rynek na jego twórczość w momencie jak zaczęły do niego wpływać tantiemy z ksiazek i komiksów. to samo potwierdzał stan sakai i patrick mills. ciężko mi się odnieść di tego tweeta ale przy opłacaniu licencji jest tam jakiś procent dla autora. może któryś wydawca wyjaśni bardziej szczegółowo?

Offline radef

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2095 dnia: Śr, 06 Lipiec 2022, 11:56:48 »
@inter twórcy dostają kasę - mówił o tym gaiman na spotkaniach w polsce. zorientował się ze jest tu rynek na jego twórczość w momencie jak zaczęły do niego wpływać tantiemy z ksiazek i komiksów. to samo potwierdzał stan sakai i patrick mills.
Tylko że zarówno Gaiman, Sakai i Mills albo tworzą komiksy autorskie, albo dla wydawnictw brytyjskich. A jednak zupełnie inna sytuacja jest, gdy taki Gaiman tworzy dla DC "Sandmana", a inna gdy setny rysownik lub scenarzysta tworzy tysięczny komiks ze Spiderem dla Marvela czy z Batmanem dla DC.
Kacza Agencja Informacyjna - newsy, recenzje, artykuły nie tylko o komiksach Disneya

ukaszm84

  • Gość
Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2096 dnia: Śr, 06 Lipiec 2022, 11:57:45 »
Można też chyba z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że takie gwiazdy mają jednak trochę inaczej (lepiej dla siebie) skonstruowane kontrakty.

Online Interloper

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2097 dnia: Śr, 06 Lipiec 2022, 12:12:26 »
...
Jest w tweetcie napisane jasno, że nie dostają tantiemów autorzy z Wielkiej Dwójki - czyli z Marvela i DC. Stan Sakai to wcześniej Dark Horse, a obecnie IDW. Nie są to wydawnictwa zaliczane do Wielkiej Dwójki.
A Steve Lieber, to rysownik, dzięki któremu mamy "Lepszych wrogów Spider-Mana" (Marvel), a obecnie pracuje w DC Comics. Więc chyba jest to człowiek zorientowany...

Offline HugoL3

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2098 dnia: Śr, 06 Lipiec 2022, 12:28:19 »
@UP
No ale jeśli w Czechach dalej wychodzi WKKDC, które u nas ucięto, bo współpraca z Egmontem PL była jaka była, to i tak jest im lepiej.

1. Tak, bo ta kolekcja decyduje o tym jak żyją komiksy w danym kraju - trolling hard
2. Nie, nie wychodzi wcale dalej ta seria. Wydano 100 numerów i 2 specjały dla prenumeratorów. Ostatni tom ukazał się 11.11.2020.

Źródła:
https://cs.wikipedia.org/wiki/DC_komiksov%C3%BD_komplet
https://www.databazeknih.cz/serie/dc-komiksovy-komplet-6687

Offline freshmaker

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2099 dnia: Śr, 06 Lipiec 2022, 12:50:39 »
zapewne wszystko zależy od kontraktu ale alan grant wspominał w łodzi że dostawał royalties bo anarky pojawił się w którejś grze z serii batman arkham. dowiedział się o tym w momencie jak kasa wpłynęła na konto. pytany o wydanie lobo z egmontu też żartował, że liczy na dobrą sprzedaż bo dostaje swoją dolę. to było kilka lat temu - może standardy w marvelu / dc się zmieniły.