Autor Wątek: Egmont 2022  (Przeczytany 496845 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bazyliszek

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2010 dnia: Cz, 30 Czerwiec 2022, 21:44:27 »
A pamiętacie jak wiosną 2016 roku na Pyrkonie TK mówił "tajemniczo", że już nie trzeba kupować drogo Hush'a na Allegro? W tym właśnie czasie Egmont opracowywał pierwsze tomy polskiej WKKDC, a pewnie wiedział o tym wcześniej. I jednocześnie wydawał dzielnie miesiąc w miesiąc kolejne tytuły z niemieckiej listy WKKDC w swojej DCDeluxe. Tak właśnie działa "pierwszeństwo" Egmontu. Widzą coś na Zachodzie i wydają 2 miesiące przed premierą. Działają jak Vulture w Brooklyn Nine-Nine. :) Najnowszy przykład to Kosmiczna Odyseja i cofnięcie się do Wojny korpusu Sinestro już po wydaniu Blackest Night.

Ale od czasu przedwczesnego urwania WKKDC PL to w DC Deluxe nie ukazał się żaden kolejny tom z niemickiej listy. Przepraszam - wyszło wreszcie KC, które miało być 10 tomów po tym ostatnim polskim 80-tym. Ale nic więcej.
« Ostatnia zmiana: Cz, 30 Czerwiec 2022, 21:48:02 wysłana przez Bazyliszek »

Offline kelen

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2011 dnia: Cz, 30 Czerwiec 2022, 21:46:30 »

Czyli wtedy kiedy mogły latać plotki o starcie/teście WKKM pojawiły się plotki że Egmont myśli o Nowym DC. Następnie w lipcu Egmont zapowiedział że myślą o Batmanie/Nowym DC a dopiero w sierpniu WKKM ruszyła z testem. Czyli wg. tego uważacie, że Egmont był pierwszy :D Prawda - nie widzę żeby były wycieki odnośnie WKKM przed startem testu, czyli zakładamy że ich nie było? Bo jeśli były (a logiczne że były, przecież trzeba było zrekrutować ludzi do robienia polskiej kolekcji, w komiksowie tzw. wszyscy się ze sobą znają, a że na forum nie wyciekło [albo ja nie widzę że wyciekło] to inna sprawa), to to co pokazuję świadczy, że Hachette i Egmont pomyśleli "jednocześnie" (przypadek?) :)

W lipcu nie było o tym, że myślą, tylko deklaracja, że tak będzie. To, że ja usłyszałem o tym w maju, nie oznacza, że wcześniej już nad tym nie pracowano. Plan pewnie sięga znacznie wcześniej, ale Egmont nie mógł przecież wystartować od razu z Nowym DC Comics (np. w 2012 roku), bo było za mało materiału po stronie amerykańskiej, żeby wydawać w miarę regularnie bez sytuacji typu max. 1 tom na rok. To nie jest tajemnicą, że DC, czy Marvel wymaga odstępu czasu od premiery w Stanach, zwykle to jest właśnie od 1 roku w górę. A odstęp od premiery materiału z New 52 w Polsce a w USA to właśnie mniej więcej półtora roku.

ukaszm84

  • Gość
Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2012 dnia: Cz, 30 Czerwiec 2022, 21:50:08 »
Ale w czym problem? Nawet jeśli (jeśli, nie wiem jak było tutaj) ktoś ma wiedzę o planach konkurencji i nie zdobył tej wiedzy niezgodnie z prawem to jej wykorzystanie i wyprzedzenie konkurencji jest całkowicie normalnym i racjonalnym zachowaniem.

Offline Nawimar III

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2013 dnia: Cz, 30 Czerwiec 2022, 22:57:36 »
Zastanawiam sie jeszcze na ile o decyzji wydawania ,,Nowego DC Comics!" wplynac mogl pozytywny odbior ,,Jokera" duetu Azzarello/Bormejo (premiera w pazdzierniku 2011 r.) oraz entuzjastyczny wrecz odbior szybko wyprzedanego ,,Zabojczego zartu" (marzec 2012). Zdaje sie, ze to po tych dwoch tytulach ,,rednacz" Klubu Swiata Komiksu, wczesniej wielokrotnie deklarujacy sie jako sceptyk wobec konwencji superbohaterskiej byc moze doszedl do wniosku, ze takze w jej kontekscie ,,pecunia non kotlet". No i sie zaczelo dogadywanie z mocami sprawczymi DC Comics. Chociaz podskornie czuje, ze przygotowania do operacji o tej skali i zasiegu co WKKM mogla trwac juz wczesniej, a w srodowisku tak malym jak uczestnicy przygotowan polskich komiksowych edycji wyplynelo to miedzy jednym, a drugim piwem doslownie z dnia na dzien. Zreszta znana sprawa przejecia przez Egmont ,,Kaznodziei" od zainteresowanego tym tytulem kolegi Wrobla z Mandry takze daje sporo do myslenia.

Offline Grzmichuj

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2014 dnia: Pt, 01 Lipiec 2022, 11:53:19 »
Zastanawiam sie jeszcze na ile o decyzji wydawania ,,Nowego DC Comics!" wplynac mogl pozytywny odbior ,,Jokera" duetu Azzarello/Bormejo (premiera w pazdzierniku 2011 r.) oraz entuzjastyczny wrecz odbior szybko wyprzedanego ,,Zabojczego zartu" (marzec 2012). Zdaje sie, ze to po tych dwoch tytulach ,,rednacz" Klubu Swiata Komiksu, wczesniej wielokrotnie deklarujacy sie jako sceptyk wobec konwencji superbohaterskiej byc moze doszedl do wniosku, ze takze w jej kontekscie ,,pecunia non kotlet". No i sie zaczelo dogadywanie z mocami sprawczymi DC Comics.

Ależ Mistrzu Spekulacji. WKKDC to 2016 rok. Kto o zdrowych zmysłach brałby pod uwagę sprzedaż one shota z 2011 roku? Do momentu startu WKKM pan Tomasz Kołodziejczak hołdował zasadzie "4 Batmany w ciągu roku - więcej się nie sprzeda". W 2015 roku rozmawiałem z nim i jego szefową PRu. Szacował wtedy, że czytelników komiksów w Polsce jest 1500 i co roku mniej. Albo robił przede mną zasłonę dymną albo ten człowiek naprawdę nie ma czucia rynku albo jego mega ostrożne podejście do wydawania komiksów gwarantuje mu sukces. Albo jest takim monopolistą rynku, że czego by nie zrobił, to masą i tak wygra.

Wiem również, że Egmont miał ofertę wejścia w WKKM i odmówił. Więc z WKKDC już nie chciał, ale tutaj się spóźnił.
Możemy się kłócić co miało największy wpływ na rozwój rynku komiksowego w Polsce: kolekcja Hachette czy filmy MCU (czy może i to i to), ale wiemy, że nie był to Egmont - oportunista rynkowy, mega monopolista, blokujący konkurencję i bardzo agresywny gracz. Oczywiście my czytelnicy nie odbieramy tak negatywnie istnienia Egmontu, bo mamy z tego korzyści - stabilne działki kokainy komiksu w nienajgorszej jakości. Ale ja należę do opcji krytyków za bierną postawę na rynku i degrengoladę polskiego komiksu, niskiej jakości rynek lokalny i brak polityki rozwijającej rynek. Egmont rozwija się poprzez zwiększanie oferty a nie poszukiwanie nowych odbiorców. Trochę huba drzewna - nie wnosi nic poza drenażem. Z małym wyjątkiem - w covidzie ich zachowanie zasługuje na szacunek, ale znowu - zagarnęli jeszcze więcej rynku kosztem innych wydawców a nie pozyskiwania nowych odbiorców.
jeżeli nadal będzie opowiadał takie bzdury, to skontaktuję się z odpowiednimi organami odnośnie pomawiania mnie, Egmontu i jeszcze kilku innych polskich wydawnictw. Ciekawe, czy wówczas będziesz takim kozakiem?

Offline Nawimar III

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2015 dnia: Pt, 01 Lipiec 2022, 12:22:47 »
Oj chyba skroty Ci sie z lekka pomerdaly 😄 Niby roznica miedzy WKKM i WKDC niewielka, ale jednak 😎

Offline Hobgoblin

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2016 dnia: Pt, 01 Lipiec 2022, 13:22:59 »
Egmont rozwija się poprzez zwiększanie oferty a nie poszukiwanie nowych odbiorców. Trochę huba drzewna - nie wnosi nic poza drenażem.


Nie wystawiają się na ryzyko (choć odmówienie wydawania polskiej lokalizacji kolekcji, o której piszecie powyżej to już raczej totalna pasywność - wolimy dalej wydawać drogo), ale wiedzą gdzie są pewne do pozyskania pieniądze i ich target to kolekcjonerzy. Wiadomo, że kolekcjonera łatwo regularnie ruchać na kase jak już zakotwiczy mu się wyższy poziom cen.
Odnośnie nowych klientów - nowi klienci jacy ich interesują to rodzice kupujący komiksy dzieciom.

Offline Dracos

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2017 dnia: Pt, 01 Lipiec 2022, 15:20:12 »
Z małym wyjątkiem - w covidzie ich zachowanie zasługuje na szacunek, ale znowu - zagarnęli jeszcze więcej rynku kosztem innych wydawców a nie pozyskiwania nowych odbiorców.

A mam takie pytanie i nie jest to próba przyczepienia się tylko autentycznie jestem ciekawy czy zwiększanie ilości pozycji dziecięcych w niewygórowanej cenie to nie jest właśnie próba pozyskania nowych odbiorców ? Bo szczerze mówiąc patrząc na swoich znajomych już sformatowanych dorosłych to imo nie ma absolutnie żadnego sposobu żeby zainteresować ich komiksami (za wyjątkiem tylko tych którzy faktycznie jakieś Thorgale albo Tm-cemici czytali, ale i wtedy tylko jakiś nikły procent wyraża zainteresowanie przeczytaniem, już nie mówiąc o wydaniu pieniędzy.)

Offline Piterrini

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2018 dnia: Pt, 01 Lipiec 2022, 16:00:22 »
W lipcu nie było o tym, że myślą, tylko deklaracja, że tak będzie. To, że ja usłyszałem o tym w maju, nie oznacza, że wcześniej już nad tym nie pracowano.
Jasne, bo przecież przygotowanie testu WKKM to taka mała operacja, że spokojnie w lipcu Hachette "podchwyciło" pomysł od Egmontu i w sierpniu wydało pierwszy komiks na naszym rynku :D
(...) przygotowania do operacji o tej skali i zasiegu co WKKM mogla trwac juz wczesniej (...)
To wcale nie musiało trwać np. roku, ale kilka miesięcy na pewno - Hachette miało już doświadczenie w innych kioskowych kolekcjach na naszym rynku (tak rozumiem, jakieś figurki, modele itp....), więc dystrybucja i sposób rozeznania w rynku (test) to było tylko do przyklepania, ale całe przygotowanie polskiej wersji kolekcji i później logistyka produkcji (druk itp.), to trwało na pewno kilka miesięcy (tak jak najpewniej Nowe DC...).

Ale w czym problem?
Jeśli o mnie chodzi - znów "narzekania" na Egmont i jakie to kolekcje świetne, na co zleciał się forumowy fanklub Egmontu i pokazuje, że kolekcje (WKKM) nie miały wpływu na Egmont, bo to Egmont był pierwszy, a następnie wzajemne poklepywanie się po plecach jak to znów udowodnili "lunatykom" że nie mają racji. Nie wiem czy pod tym kątem było to dyskutowane w 2014 (vel @Michał81), ale dla mnie oczywistym jest, że nie wiadomo kto był pierwszy (Egmont i Hachette jako międzynarodowe firmy obserwują rynki i równie dobrze w jakimś kraju E mógł rozruszać rynek i Hachette podchwyciło robiąć ichnie WKKM, albo właśnie odwrotnie i Egmont [nawet międzynarodowy] podchwycił od Hachette [np UK] takie możliwości dla krajów gdzie rynek komiksowy miał wówczas potencjał...). Także jak bym chciał żebyście mieli rację, bo też nie podobają mi się te "trollingi" i ciągle identyczne dyskusje, tak tym razem argumentacja jest naciągana i sprowadza zdanie obu stron do zbliżonego poziomu (nie)prawdopodobieństwa.

Zastanawiam sie jeszcze na ile o decyzji wydawania ,,Nowego DC Comics!" wplynac mogl pozytywny odbior ,,Jokera" duetu Azzarello/Bormejo (premiera w pazdzierniku 2011 r.) oraz entuzjastyczny wrecz odbior szybko wyprzedanego ,,Zabojczego zartu" (marzec 2012).
W to bym się nie zagłębiał, Nowe DC to szerzej zakrojona sprawa i była ewidentną odpowiedzią na WKKM.

Mogło być tak, że Hachette odezwało się do Egmontu, ale Egmont nie wierzył że to (WKKM) ma szansę ruszyć w Polsce, dopiero po tym jak było wiadomo że już druk i zaraz test to stwierdzili, że Hachette musi mieć rację że z tym rusza i sami zrobili alternatywny ruch z komiksami DC, mogło tak być, czy nie mogło? 8)

Wiem również, że Egmont miał ofertę wejścia w WKKM i odmówił. Więc z WKKDC już nie chciał, ale tutaj się spóźnił.
Do wszystkich takich rzeczy podchodzę subiektywnie, chyba że ktoś mógłby potwierdzić że tak faktycznie było? Ale jasne - jest to bardzo prawdopodobne, a hipotetyczna decyzja Egmontu żeby nie wejść we współpracę z Hachette (bo np.: "my się zajmujemy wydawaniem komiksów, nie przygotowywaniem ich do wydania przez innego wydawcę") wciąż musi im się odbijać echem. Wyobraźcie sobie jak odmienny byłby obecny rynek, Egmont wziąłby się za przygotowywanie WKKM to nie zabrałby się jednocześnie za Nowe DC, nie wiadomo jak odebraliby sukces sprzedażowy WKKM i czy później zalaliby rynek jeszcze bardziej, czy może standardowo ostrożnie i do dzisiaj oferta byłaby znacznie mniejsza... A że weszli we współpracę z Eaglemoss zdaje się potwierdzać to co pisze @Grzmichuj, bo nie tylko wyłączność na komiksy DC miała wpływ (bo przecież jak widać kolekcji kioskowych dotyczy to w ograniczony sposób), ale też chęć nie popełnienia drugi raz tego samego błędu. Plus (a dla E minus) że przy kolejnych kolekcjach Hachette już miało ludzi do których się odzywali (np. Mucha) i E mógł nawet nie być uwzględniany do współpracy w przyszłości po tym hipotetycznym odrzuceniu propozycji odnośnie WKKM.

Ależ Mistrzu Spekulacji. WKKDC to 2016 rok.
Oj chyba skroty Ci sie z lekka pomerdaly  Niby roznica miedzy WKKM i WKDC niewielka, ale jednak
Jemu się pomyliło WKKDC (Eaglemoss) z Nowym DC (Egmont) jak się wczytasz ;)

A mam takie pytanie i nie jest to próba przyczepienia się tylko autentycznie jestem ciekawy czy zwiększanie ilości pozycji dziecięcych w niewygórowanej cenie to nie jest właśnie próba pozyskania nowych odbiorców ?
Jest :) @grzmichuj z tego co zaobserwowałem po prostu dosyć bezkrytycznie prowadzi dyskusje, są plusy i minusy, plusem rozruszanie forum, minusem że pomija pewne "niewygodne" przy argumentacji rzeczy... ;)

Offline Hobgoblin

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2019 dnia: Pt, 01 Lipiec 2022, 16:15:21 »


Mogło być tak, że Hachette odezwało się do Egmontu, ale Egmont nie wierzył że to (WKKM) ma szansę ruszyć w Polsce, dopiero po tym jak było wiadomo że już druk i zaraz test to stwierdzili, że Hachette musi mieć rację że z tym rusza i sami zrobili alternatywny ruch z komiksami DC, mogło tak być, czy nie mogło? 8)


Prawdopodobne.
Czy jajko czy kura było pierwsze wiadomo, że Egmont był nastawiony na ostrożność i wysokie ceny - wytresowani i wyrozumiali dla cen klienci brali to wszystko finansowo na siebie. Po Hachette, które udowodniło, że można robić superhero z rozmachem i na większą skalę w atrakcyjnej cenie  Egmont bardzo się poprawił a teraz z racji  słabej konkurencji na rynku + paniki na surowcach równie szybko się pogarszają.

Offline Bazyliszek

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2020 dnia: Pt, 01 Lipiec 2022, 20:14:39 »
Ale ja należę do opcji krytyków za bierną postawę na rynku i degrengoladę polskiego komiksu, niskiej jakości rynek lokalny i brak polityki rozwijającej rynek. Egmont rozwija się poprzez zwiększanie oferty a nie poszukiwanie nowych odbiorców. Trochę huba drzewna - nie wnosi nic poza drenażem. Z małym wyjątkiem - w covidzie ich zachowanie zasługuje na szacunek, ale znowu - zagarnęli jeszcze więcej rynku kosztem innych wydawców a nie pozyskiwania nowych odbiorców.

Zgadzam się z tym, bo sam to piszę od 2014 roku. Egmont sam nic nie wymyśla, tylko się podczepia. Tak było w latach 2004-2007, tak jest od 2013 roku. I dlatego tak mnie denerwuje ta postawa zadowolenia i słowa TK na wszystkich spotkaniach, jakoby to Egmont tak doprowadził do wzrostu liczby tytułów i rozwoju rynku. Guzik - zrobiło to Hachette, a huba spija tylko soki. Teraz napuchnie od wzrostu cen, nastąpi rozdarcie a potem będzie obwinianie czytelników, że to tylko ich wina że nie kupują i dlatego nie będzie nowych komiksów.

ukaszm84

  • Gość
Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2021 dnia: Pt, 01 Lipiec 2022, 20:26:51 »
(...)jakoby to Egmont tak doprowadził do wzrostu liczby tytułów i rozwoju rynku. Guzik - zrobiło to Hachette, a huba spija tylko soki.

Rynek komiksu to nie tylko superhero i dla rynku jako takiego Egmont zrobił sporo kiedyś, teraz już faktycznie bardziej zbiera profity. Ale przede wszystkim od wielu, wielu lat rynek rozwijają Kultura Gniewu, Timof, Mandioca itd. Oni poszukują nowych odbiorców i nowych, ciekawych rzeczy do wydania, a nie korpo, których rynkiem są kolekcje kioskowe, od superhero do jakichś kolekcji romansideł, oni nawet nie działają na rynku komiksowym.
« Ostatnia zmiana: Pt, 01 Lipiec 2022, 20:31:48 wysłana przez ukaszm84 »

Offline celtic

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2022 dnia: Pt, 01 Lipiec 2022, 20:31:19 »
Ach ten niedobry Egmont, najpierw zablokował kolekcję DC od Eaglemos, teraz pozwolił na wydanie kolekcji DC od Hatchette. Niech się w końcu Pan Kołodziejczak określi, po której stronie mocy stoi.
Trzy Cienie - 10/10
Opowieści z czasów Kobry -8/10
Twierdzi Pereira -10/10
Bezprawie - 7/10
Locke & Key #1-6 - 9/10
Niezwyciężony - 7/10

Offline Bazyliszek

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2023 dnia: Pt, 01 Lipiec 2022, 21:22:04 »
Guzik miał do pozwalania. Przecież Hachette pewnie wyciągnęło wnioski z tego jak przebiegała "współpraca" Egmont-Eaglemoss podczas WKKDC i postanowiła nie dać się załatwić tak samo. I robi im to ktoś inny, a nie "oficjalny polski dystrybutor komiksów DC". I bardzo kurka dobrze. Dzięki temu mamy i Łuczników i Hawkmana i  Nieopowiedziane legendy o Batmanie, Projekt Omac i będą kolejne dobre komiksy.

Offline SawiK

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2024 dnia: So, 02 Lipiec 2022, 08:31:56 »
Up
Nieopowiedziana legendy o Batmanie to nie jest jakiś super komiks 😔