Autor Wątek: Egmont 2022  (Przeczytany 620678 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline amsterdream

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2205 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 15:29:00 »
@Amsterdam Ale wypowiadały się osoby które przeszły z komiksu do mangi ?

Nie mam pojęcia, ale pod kilkoma takimi dyskusjami na FB i na YT najbardziej lajkowanymi komentarzami były "because not sjw".
Czas nas zmienił, chłopaki...

ukaszm84

  • Gość
Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2206 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 15:34:51 »
Z jednej strony czytelnicy mangi faktycznie w większości należą do "progresywnych". Z drugiej ja nie uświadczyłem tam tematów tabu, więc może dlatego "tradycjonaliści" też lubią. Bo z jednej strony są mangi o wszystkich elementach LGBT i innych nośnych dzisiaj tematach, z drugiej są mangi, w których tak przedmiotowe traktowanie kobiet jak tam nie przeszłoby w komiksach z innych kręgów cywilizacyjnych. W ogóle mam teorię, że dużo luźniejsze podejście do seksualności w tych komiksach niż w Stanach czy Europie czytelnicy sobie bardzo cenią. Ja na przykład tak, strasznie mnie już męczy traktowanie tego jak temat tabu, albo udawanie, że nie istnieje w zachodniej popkulturze.

Offline Crono

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2207 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 15:51:57 »
Mam wrażenie, że duża część rynku mangowego to komiksy skierowane do młodzieży i o ile nie ma w tym nic złego, to niestety są to tytuły co najwyżej średnie. W dodatku to wszędobylskie LGTB czy ecchi. Żebyśmy się dobrze zrozumieli, nie mam nic przeciwko takim komiksom, ale mam wrażenie że to one zdominowały rynek. Rynek ten jest bardzo specyficzny i o ile lubię mangę od lat 90-tych, tak stanowi ona tylko margines tego co czytam, a szkoda, bo pasuje mi styl opowieści.

Offline Dracos

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2208 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 16:07:28 »
z drugiej są mangi, w których tak przedmiotowe traktowanie kobiet jak tam nie przeszłoby w komiksach z innych kręgów cywilizacyjnych.

Czytając twój komentarz przypomniało mi się jak na FB przy poście o tych nowych edycjach Serpieriego była okładka "Kobiety dzikiego zachodu" i jedna użytkowniczka domagała się żeby ten post usunąć bo ona nie czuła się bezpiecznie, tak ją terroryzował obrazek na okładce komiksu.

Według mnie popularność mang rośnie dzięki temu że dużo ludzi w dzieciństwie oglądało dużo bajek japońskich. Naprawdę mocno wpływa na późniejsze wybory to czym nasiąkamy w dzieciństwie do tego dochodzą różne trendy światowe jak fascynacja kulturą Japoni w latach 80-90 była fascynacja karate sztukami walki, ninja teraz manga i anime.

Online Martin Eden

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2209 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 16:18:06 »
Progresywność mang nie jest jednoznaczna z tym, co w USA określa się mianem sjw czy "woke".

Podstawowa różnica to to, że w mangach takie a nie inne wybory bohaterów są częścią ich życia i jedną ze składowych fabuły. Poza tym są osadzone w danym gatunku mangi. To, co zarzuca się wielkiej dwójce (ale oczywiście nie tylko jej), to to, że traktuje obecnie medium komiksu czy filmu jako platformę do szerzenia określonych treści i robi to w sposób totalnie nieumiejętny. A manga tego nie robi. Wstawia to po prostu jako część charakterystyki bohatera, przynajmniej w większości.
Problemem jest też to, że te wielkiej dwójki komiksy robi się po to, żeby zadowolić grupę, która ich nie czyta. To chyba największy paradoks. A tych, co czytają komiksy i zgłaszają zastrzeżenia określa się mianem "toxic fandom". A zatracona umiejętność tworzenia nowych fabuł prowadzi do tworzenia postaci "out of character".
Przykład z ostatnich tygodni: leci batman nad miastem i widzi włamanie. Mówi do siebie: "to nie sprawa dla mnie, niech się włamują, bo ten bogacz na pewno jest ubezpieczony. Muszę poszukać czegoś innego."
Drugi, bardzo głośny: "What if Miles Morales was Thor." I tutaj totalnie stereotypowy wizerunek czarnej społeczności. Asgard wymazany graffiti, bohater sypiący tekstami z MC Hammera (!), wielgachne sneakersy na nogach. Wyszło na to, że ci wielcy wojownicy sjw są największymi rasistami i seksistami. Autor tego komiksu już zdążył się naprzepraszać na Twitterze.

Długi temat.

Offline sad_drone

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2210 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 16:33:17 »
@Martin_Eden Odnośnie tej zadowolenia grupy która jej nie czyta, ja to interpretuje w ten sposób że to jest szukanie nowych rynków zbytu wśród właśnie tej progresywnej młodzieży. Możliwe że to odstrasza częściowo główną grupę czytelniczą, chociaż moim zdaniem problem nie jest w "forsowaniu" poglądów, a w jakości tego co się pisze. Tak jak przywołujesz tę aferą z milesem, problemem nie jest fakt że zrobiono taki what if, bo gdyby był napisany przez sprawnego autora mógłby z tego wyjśc fajny komiks. Problemem jest to że zatrudnia się miernotę która nie ma żadnych kreatywnych pomysłów na fabułe, zamiast tego nieudolnie skupia się na przypodobaniu się określonej grupie społecznej, co przy okazji wychodzi okropnie rasistowsko xd.

Przywołam argument którego już używałem wielokrotnie w dyskusjach tutaj, wątki "sjw" zawsze były w komiksach, najwięksi autorzy komiksów zachodnich (morrison, moore, gaiman) to hardkorowi lewacy którzy zawsze wrzucali progresywne treści w swoich tytułach. Także problemem nie są moim zdaniem te wątki, problemem jest olbrzymi kryzys pomysłów i dobrych scenarzystów. Superhero dla mnie od wielu lat zjada swój ogon i wielu dobrych autorów katapultowało się juz do pisania autorskich serii np w image. A marvel i dc zamiast próbowac ratowac sytuacje zasłaniają ten problem identity politics, ale w nie ma opcji żeby w ten sposób uratowali zdychającą sprzedaż kiedy same komiksy są w dużej częsci do banii. W ogóle mam wrażenie że częscią problemu jest ta "korporacyjna" struktura marvela i dc w której tabelki w excelu zastąpiły chęc opowiadania nowych kreatywnych historii, w mangach to jednak autor decyduje co i jak będzie pisał zamiast siedzącego mu nad głową redaktora.

@down A tak, sorry, źle zrozumiałem trochę twój post a faktycznie pisałeś o problemie kiepskich fabuł.
« Ostatnia zmiana: Wt, 12 Lipiec 2022, 16:53:45 wysłana przez sad_drone »
If I Had More Time, I Would Have Written a Shorter Letter.

Online Martin Eden

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2211 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 16:45:44 »
Ależ oczywiście, że tak, o tym przecież napisałem. Czytelnicy szukają jakości i znajdują ją w tytułach typu Berserk (ogromna radość w komiksowym USA na wieść, że będzie kontynuowany mimo śmierci autora), One Piece, czy One Punch Man.
Co do poszukiwania tych nowych czytelników, to tu chyba kolejna nieumiejętność, skoro serie są szybko zamykane, starzy czytelnicy odwracają się plecami, bo są antagonizowani, a manga swoich czytelników znajduje. Coś im tutaj też nie wyszło z tym nowym rynkiem.

Offline Lipa

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2212 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 19:14:00 »
12 lipiec i brak zapowiedzi na wrzesień?

Albo jakaś bomba się szykuje, albo tą bombą będą kolejne podwyżki cen

Offline xanar

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2213 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 19:43:34 »
Nie będzie, bo nie kupujecie.
Twój komiks jest lepszy niż mój

Offline death_bird

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2214 dnia: Wt, 12 Lipiec 2022, 19:51:57 »
Pewnie też egzotycznośc i odmiennośc kultury japońskiej od zachodniej jest pociągająca dla młodzieży, masz poczucie że znając ją jesteś w "wewnętrznym kręgu" i stajesz się członkiem subkultury, w większym stopniu niż np czytelnicy superhero.

Być może słowem kluczem jest tutaj "młodzież", bo tak mi się wydaje, że Japonia to już nie jest jakaś straszna egzotyka. Japonia to chyba najbardziej "zachodnie" państwo Dalekiego Wschodu i ta egzotyczność Japonii chyba jest coraz bardziej taka "spłaszczona". Dzisiaj za egzotykę przez wielkie "E" może robić Bhutan, Wietnam czy inna Kambodża.
Ale przyznaję - klepię w klawiaturę na zasadzie "wydaje mi się" albo (może bardziej) "opatrzyło mi się", bo kiedyś tam deczko się o temat ocierałem.
"Właśnie załatwiliśmy Avengers i to bez kiwnięcia palcem".

Online Konrad

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2215 dnia: Śr, 13 Lipiec 2022, 08:31:22 »
Są już wrześniowe zapowiedzi. Aż 38 komiksów
https://egmont.pl/zapowiedzi?sortBy=dayOfAppearanceDesc

W porównaniu do katalogu są takie zmiany:

- 4 tytuły z października będą we wrześniu
Delisie. Tom 2: Mniam, mniam, mniam!
Kajko i Kokosz. Opowieści z Mirmiłowa: Łamignat straszliwy
Kajko i Kokosz. Opowieści z Mirmiłowa: Obłęd Hegemona
Kajko i Kokosz. Opowieści z Mirmiłowa: Rozróby i romanse

- 5 tytułów z sierpnia będzie we wrześniu
Adaptacje literatury: 20 000 mil podmorskiej żeglugi
Adaptacje literatury: Trzej muszkieterowie
Conan. Wydanie zbiorcze. Tom 6: Pieśń o Belit
Czarodziejki W.I.T.C.H. Tom 6
Ultimate X-Men. Tom 5

- brakuje 8 tytułów, które miały być we wrześniu:
Batman Noir. Batman Black and White: Pięść Demona
DC Limited: Najwięksi superbohaterowie na świecie
Lil i Put. Tom 6
Marjane Satrapi: Persepolis
Marjane Satrapi: Wyszywanki
Myszka Miki: Miki podróżuje w czasie
Oto Tosia. Tom 3
Usagi Yojimbo (kolor) Tom 3: Wojna Tengu!

- są 3 tytuły których w ogóle nie było w katalogu:
Thorgal Młodzieńcze Lata. Tom 10: Sydönia
https://egmont.pl/Thorgal-Mlodziencze-Lata.-Sydonia.-Tom-10,67764229,p.html
Kajtek i Koko. Londyński kryminał
https://egmont.pl/Kajtek-i-Koko.-Londynski-kryminal,67764249,p.html
Wiedźmin. Ronin
https://egmont.pl/Wiedzmin.-Ronin.-Tom-1,67764234,p.html

« Ostatnia zmiana: Śr, 13 Lipiec 2022, 08:47:13 wysłana przez Konrad »

Offline Mateusz

Zapraszamy na https://Filmozercy.com - serwis z najnowszymi newsami ze świata kina oraz ciekawymi filmowymi i komiksowymi artykułami

Offline Tom17

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2217 dnia: Śr, 13 Lipiec 2022, 08:40:28 »
Zaskoczony jestem że postanowili wydać Ród X/Potęgi X w miękkiej no i ta cena dość sporawa jak na takie wydanie

ukaszm84

  • Gość
Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2218 dnia: Śr, 13 Lipiec 2022, 08:44:40 »
O, Londyński kryminał, fajnie. Poza tym w zasadzie nic większego poza Tomem Strongiem. No, jeszcze Thorgal i niektóre z tych polskich rzeczy. W sumie spoko, zostanie więcej na inne wydawnictwa.

Offline eridraven

Odp: Egmont 2022
« Odpowiedź #2219 dnia: Śr, 13 Lipiec 2022, 09:02:09 »
Zaskoczony jestem że postanowili wydać Ród X/Potęgi X w miękkiej no i ta cena dość sporawa jak na takie wydanie


Wolverine & Cyclops też ma wysoką cenę przy tej objętości. Ewidentnie Egmont nie lubi ciągłych serii i nie wydaje ich na twardo. Akurat Ród X/Potęgi X zasługuje na taką formę, a przecież taki Lewiatan z DC miał twardą :/
Komiks to tylko hobby

Piszę sobie na blogu: Comixxy