Autor Wątek: Dlaczego akurat komiks?  (Przeczytany 11007 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bender

  • Gość
Odp: Dlaczego akurat komiks?
« Odpowiedź #30 dnia: So, 04 Styczeń 2020, 09:21:04 »
W moim przypadku odpowiedź na to pytanie przychodzi całkowicie naturalnie. Jestem grafikiem, trochę malowałem, rysowałem i rzeźbiłem (w szkole). Więc wszelkie sztuki wizualne to moje medium. Zwłaszcza statyczne.

Zazdroszczę wszystkim pamięci. Wszyscy pamiętają co robili latem 1984 i jaki komiks kupili w którym kiosku.
Ja niestety nie. Ale pamiętam emocje i pierwszy kontakt. Koziołek matołek, Gucio i cezar Kajtek i Koko w Wieczorze wybrzeża, komiksy ze Świata Młodych. Ale za najbardziej świadomy kontakt z komiksem uznałbym Tytusa i uwielbiam Tytusy do dziś. Ale to jednak ta wizualność była dla mnie najwżniejsza. Nawet jeśli dziś nie pamiętam treści to niektóre kadry, które dziś oglądam po wieeeeelu latach pierwszy raz, wydają się znajome jakbym je oglądał wczoraj. Tytuły pewnie to samo co u wielu z Was, czyli to co było w kioskach. Relaxy, Alfy, Thorgale, Baranowski, Komiks fantastyka, potem trochę semików.

I paradoksalnie to trochę chyba Semiki są odpowiedzialne, za dłuższą przerwę jaką sobie zrobiłem od komiksu. To był czas na grafikę, filmy. Wróciłem stosunkowo niedawno. Jakieś 12 lat temu kupując sobie Hellboya.  Znałem temat wcześniej oczywiście, ale Mignola ponownie oczarował moje zmysły i powoli znów zacząłem wsiąkać. Superhero niestety (a moze na szczęście) do dziś mnie niezbyt interesuje ale odkryłem cały niesamowity świat komiksu, o którego istnieniu wcześniej nie miałem pojęcia.

Tak czy inaczej, to strona wizualna jest dla mnie głównym "stymulantem" w komiksie.

Kapral

  • Gość
Odp: Dlaczego akurat komiks?
« Odpowiedź #31 dnia: So, 04 Styczeń 2020, 09:58:56 »
Jeśli Mignola, to tylko wczesny :) Polecam serdecznie.
W zeszytach ciężko będzie skompletować, ale są już wydania zbiorcze.