Autor Wątek: Co stałoby się z waszą kolekcją w wypadku niespodziewanej smierci?  (Przeczytany 10180 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bazyliszek

Odp: Co stałoby się z waszą kolekcją w wypadku niespodziewanej smierci?
« Odpowiedź #90 dnia: So, 15 Lipiec 2023, 10:48:27 »
Wiesz, za kilku członków rodziny też osobiście nie odpowiadam. Na szczęście u mnie nikt nie pali, ale instalacja elektryczna może zawieść. Cały czas przenoszę moje komiksy z domu rodzinnego.

Sąsiedzi to zawsze większe ryzyko, zgadzam się. Nie znam się na pożarach, więc nie wiem jakby pożar się rozprzestrzeniał w bloku takim jak mój - betonowe ściany, betonowa klatka, brak elementów drewnianych. Jak ewentualne zadymienie poprzez kominy wentylacyjne, wpływa na komiksy? Na szczęście odpada mi zalanie, bo mieszkam na najwyższym piętrze. W moim bloku nie ma też instalacji gazowej, więc wybuch i zawalenie z tego powodu też odpada.

Offline Teli

Odp: Co stałoby się z waszą kolekcją w wypadku niespodziewanej smierci?
« Odpowiedź #91 dnia: So, 15 Lipiec 2023, 11:28:31 »
Jak przy rodzinnym domu masz działkę to może przy tym stopniu obaw rozważ budowę bunkra na komiksy?

Po śmierci mogli by Cię w nim pochować wraz z całą kolekcją jak przystoi na prawdziwego faraona powieści graficznej.

:)

Offline plast

Odp: Co stałoby się z waszą kolekcją w wypadku niespodziewanej smierci?
« Odpowiedź #92 dnia: So, 15 Lipiec 2023, 13:34:46 »
Regały jezdne - dzięki za pomysł, jak będę się budował to poważnie rozważę :D

A co do ubezpieczeń, to w dobrym ubezpieczeniu domu/mieszkania książki/komiksy po prostu podlegają pod ruchomości domowe:

https://rankomat.pl/nieruchomosci/ruchomosci-domowe

Ja mam listę wszystkiego co kupuję wraz z datą i ceną, plus zdjęcia co jakiś czas robię. Mam nadzieje, że nigdy nie będę musiał z tego korzystać, ale gdyby coś, to właśnie w ten sposób do tego podejdę. Oczywiście trzeba patrzeć na SU (sumę ubezpieczenia), bo jak jest za mała to może nie starczyć :)