Autor Wątek: Amazon w Polsce  (Przeczytany 11276 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gazza

Odp: Amazon w Polsce
« Odpowiedź #30 dnia: Śr, 19 Luty 2020, 09:09:56 »
Bo z PP tak jest jak mówi przysłowie - jak coś jest od wszystkiego to jest do niczego ;)
Mnie interesuje obsługa przesyłek, a gdy stoję w kolejce to zauważam, że 80% klientów załatwia zupełnie inne tematy: wpłaty/wypłaty, opłacanie rachunków, kantor, ogarniają jakieś tony korespondencji firmowych z wypisywaniem fv itp, przekazy pieniężne czy choćby zakupy (czego to już nie można kupić w okienku na poczcie...). Na dodatek od kilku lat 40% powierzchni lokalu zostało wyłączone na potrzeby banku poczty, na którym to jeszcze oprócz pracownicy za biurkiem chyba nigdy nikogo nie widziałem. Reszta petentów tłoczy się na pozostałej powierzchni w kolejce do w porywach 2 (z 3) czynnych "okienek" (najczęściej za jednym jakaś pracownica i tak jest zajęta czymś innym i nie obsługuje...). Stąd w 90% przypadków wybieram inpost gdzie nie tracę czasu i wszystko co mnie interesuje (przesyłki) śmiga jak w zegarku! O proszę, zaraz będzie kurier inpostu z wysłaną wczoraj z Gildii paczką! To szanuję!

Bender

  • Gość
Odp: Amazon w Polsce
« Odpowiedź #31 dnia: Śr, 19 Luty 2020, 09:10:14 »
I zapominacie o jednym - poczta jest tam, gdzie nie ma nawet paczkomatów, o Ruchu nie wspominając.

Nikt o tym nie zapomina. Chodzi o opcje.

Offline Antari

Odp: Amazon w Polsce
« Odpowiedź #32 dnia: Śr, 19 Luty 2020, 09:17:25 »
Ziom, no sorry, ale PP to głębokie PRL jest w porównaniu do innych firm świadczących podobne usługi.
Przykład paczkomatów- średni czas odbioru 30 sekund, na poczcie średni czas odbioru 15 minut, (sprawdzałem po 3 razy i na PP i przy paczkomacie). Co do stanu dostarczanej przesyłki to bywa róznie ale w sumie to bardziej leży w gestii wysyłajacego niż firmy dostarczającej (ale zeby nie było, to tylko moja opinia). Mieszkam w Poznaniu, tu cały czas stoi się w korkach, kolejkach, przeciska w tłumie, i mnie kur@#$ trafia jak mam jeszcze czekac na poczcie choć paczkomat mam 300m dalej (lub w drodze do sklepu).

U mnie na poczcie minimum 30 minut (średnio otwarte 1 okienko z 5, od święta 2). Paczkomat 100m od pracy, średni czas odbioru max minuta i zero kolejek dobrze znanych z Poczty. Inpost ma przynajmniej sprawnie działający system śledzenia. A u PP to fikcja. Na listach poleconych rejestrowanych numery śledzenia pokazują drogę paczki dopiero po doręczeniu. Wielokrotnie się z tym zmagałem i widzę, że jest coraz gorzej. Mój opiekun dla klienta masowego nie widzi w tym nic złego, że paczka rejestrowana jest nie do wyśledzenia przed doręczeniem :) Tracking działa normalnie jedynie w przypadku Pocztexu. Reklamacje praktycznie nigdy nie są uznawane gdy paczka zaginie. W Inpoście działa to lepiej, da się sprawdzić i wywalczyć swoje.

Offline Dracos

Odp: Amazon w Polsce
« Odpowiedź #33 dnia: Śr, 19 Luty 2020, 10:02:26 »
Obiektywnie patrząc to paczkomat zawsze będzie moim pierwszym wyborem. PP nie jest taka zła jeśli idzie o usługi kurierskie imo nie odbiegają jakością i czasem dostarczenia przesyłki od DHL, DPD itd.. Ale odebranie czegoś na poczcie to horror, a przynajmniej duża niedogodność szybciej odbierałem w żabce z klientami sklepu w kolejce przede mną, niż w placówce PP z kilkoma okienkami i biletem do kolejki (a do żabki też poczta dostarcza). Tak więc obsługa kurierska wg mnie ok obsługa w placówce sporo do poprawienia, tak samo jak z trackingiem.

sum41

  • Gość
Odp: Amazon w Polsce
« Odpowiedź #34 dnia: Śr, 19 Luty 2020, 10:05:25 »
Mieszkam na wsi i tutaj listonosz podwozi mi samochodem paczki pod drzwi - zawsze. Jesli mnie niema podejmuje drugą próbę a potem dopiero awizo.

Na poczte jade do 80tys miasta sa kolejki to fakt ale takie po 10 - max 20 minut - no niema swiata idealnego :)

Offline eyesore

Odp: Amazon w Polsce
« Odpowiedź #35 dnia: Śr, 19 Luty 2020, 10:35:23 »
up
w sumie masz racje, jak coś mam zamówić poczta to robię wysyłkę do moich rodziców, miejscowośc raczej mała, kilka tys osób, gdzie osobiście znają listonosza  który sie stara i dobrze wykonuje swoją robotę (w Poznaniu nawet nie dzwonia czy jestem tylko wrzucaja od razu awizo choc siedzę w domu)

Offline xanar

Odp: Amazon w Polsce
« Odpowiedź #36 dnia: Śr, 19 Luty 2020, 10:37:22 »
No i źle było na wsi, ale się zachciało miasta  :) tam też możesz siedzieć cały czas w domu  ;)
Twój komiks jest lepszy niż mój

Offline eyesore

Odp: Amazon w Polsce
« Odpowiedź #37 dnia: Śr, 19 Luty 2020, 10:41:07 »
No i źle było na wsi, ale się zachciało miasta  :) tam też możesz siedzieć cały czas w domu  ;)
Za stary juz jestem żeby u rodziców mieszkać  ;) a na wieś z chęcia wrócę, robię już małe przymiarki do tego, w bloku regały z komiksami sie nie mieszczą  8)

Offline Teli

Odp: Amazon w Polsce
« Odpowiedź #38 dnia: Śr, 19 Luty 2020, 11:03:01 »
... na wieś z chęcia wrócę, robię już małe przymiarki do tego, w bloku regały z komiksami sie nie mieszczą  8)

Jak tylko dlatego to nie na wieś. Polecam Łódź dalej mamy jeszcze kilkanaście opuszczonych magazynów i hal pofabrycznych. Jedna taka i problem magazynowania komiksów masz z głowy na jakieś dziesięć lat :)

Offline xanar

Odp: Amazon w Polsce
« Odpowiedź #39 dnia: Śr, 19 Luty 2020, 11:18:01 »
Tam w tej Łodzi to niedługo nikogo nie będzie  ;)
Twój komiks jest lepszy niż mój

Offline death_bird

Odp: Amazon w Polsce
« Odpowiedź #40 dnia: Śr, 19 Luty 2020, 14:03:31 »
Bo z PP tak jest jak mówi przysłowie - jak coś jest od wszystkiego to jest do niczego ;)
Mnie interesuje obsługa przesyłek, a gdy stoję w kolejce to zauważam, że 80% klientów załatwia zupełnie inne tematy: wpłaty/wypłaty, opłacanie rachunków, kantor, ogarniają jakieś tony korespondencji firmowych z wypisywaniem fv itp, przekazy pieniężne czy choćby zakupy (czego to już nie można kupić w okienku na poczcie...).

Ale weź pod uwagę również to, że dzisiejsze społeczeństwo nie składa się wyłącznie z ogarniających wirtualną rzeczywistość młodego i średniego pokolenia. Są jeszcze miliony tych, którzy nie zrobią tego wszystkiego co wymieniłeś przez sieć i poczta jest właśnie po to żeby mogli to załatwić.
Poczta przyjęła taki a nie inny model biznesowy. Jednym to pasuje, innym nie.
Jak mam czas to nieraz postoję w kolejce (mała placówka to więcej niż pięć osób na raz w ogonku nie stoi) a jak mi się nie chce to wpadam następnego dnia. W każdym razie kolejka trafia się na ogół w określonych godzinach - zanim ludziska pójdą do pracy i jak z niej wracają. Inna sprawa, że paczkomaty byłyby krokiem naprzód, ale nikt chyba nie twierdzi, że PP działa fantastycznie. Po prostu nie wydaje się być najgorszą opcją. I jako instytucja jest raczej godna zaufania czego nie da się powiedzieć o wszystkim co funkcjonuje nad Wisłą.
"Właśnie załatwiliśmy Avengers i to bez kiwnięcia palcem".

Offline eyesore

Odp: Amazon w Polsce
« Odpowiedź #41 dnia: Śr, 19 Luty 2020, 14:56:38 »
Ale weź pod uwagę również to, że dzisiejsze społeczeństwo nie składa się wyłącznie z ogarniających wirtualną rzeczywistość młodego i średniego pokolenia. Są jeszcze miliony tych, którzy nie zrobią tego wszystkiego co wymieniłeś przez sieć i poczta jest właśnie po to żeby mogli to załatwić.
Poczta przyjęła taki a nie inny model biznesowy. Jednym to pasuje, innym nie.
Jak mam czas to nieraz postoję w kolejce (mała placówka to więcej niż pięć osób na raz w ogonku nie stoi) a jak mi się nie chce to wpadam następnego dnia. W każdym razie kolejka trafia się na ogół w określonych godzinach - zanim ludziska pójdą do pracy i jak z niej wracają. Inna sprawa, że paczkomaty byłyby krokiem naprzód, ale nikt chyba nie twierdzi, że PP działa fantastycznie. Po prostu nie wydaje się być najgorszą opcją. I jako instytucja jest raczej godna zaufania czego nie da się powiedzieć o wszystkim co funkcjonuje nad Wisłą.
Masz rację i dlatego też jestem zdziwiony że A wybierach ich jako partnera biznesowego.
Np taki Inpost był by znacznie lepszy ze swoimi paczkomatami, aplikacją i trackingiem, czyli czymś co trafi do ludzi młodych którzy głównie robią zakupy w Amazonie (lub będa robić).
Porównanie, 3 okienka z czego jedno działa, zero info o paczce gdzie jest i awizo na kawałku papierka kontra 24h paczkomat, aplikacja, ciągłe info gdzie jest przesyłka. Kto wygrywa?

sum41

  • Gość
Odp: Amazon w Polsce
« Odpowiedź #42 dnia: Śr, 19 Luty 2020, 15:08:07 »
Tylko Poczta ma wiekszy zasieg i korzystaja z niego ludzie w kazdym wieku.

Przeciez sledzenie paczek / listow dziala?

Offline Gazza

Odp: Amazon w Polsce
« Odpowiedź #43 dnia: Śr, 19 Luty 2020, 15:12:21 »
Ale weź pod uwagę również to, że dzisiejsze społeczeństwo nie składa się wyłącznie z ogarniających wirtualną rzeczywistość młodego i średniego pokolenia. Są jeszcze miliony tych, którzy nie zrobią tego wszystkiego co wymieniłeś przez sieć i poczta jest właśnie po to żeby mogli to załatwić.
Poczta przyjęła taki a nie inny model biznesowy. Jednym to pasuje, innym nie.
Jak mam czas to nieraz postoję w kolejce (mała placówka to więcej niż pięć osób na raz w ogonku nie stoi) a jak mi się nie chce to wpadam następnego dnia. W każdym razie kolejka trafia się na ogół w określonych godzinach - zanim ludziska pójdą do pracy i jak z niej wracają. Inna sprawa, że paczkomaty byłyby krokiem naprzód, ale nikt chyba nie twierdzi, że PP działa fantastycznie. Po prostu nie wydaje się być najgorszą opcją. I jako instytucja jest raczej godna zaufania czego nie da się powiedzieć o wszystkim co funkcjonuje nad Wisłą.
Przyjęli taki "model biznesowy" i niech mają swoją rzeszę klientów. Ja oceniłem ze swojej perspektywy. Dla mnie pozostanie gorszą opcją od dajmy na to InPostu, dla innych nie. Jak ktoś chce być przewoźnikiem przesyłek, bankiem, sklepem, kantorem - to niech sobie jest. Nie bronię. Wolę podmioty, które specjalizują się w zakresie konkretnej usługi i wywiązują się z niej wzorowo.
Nie rozumiem dlaczego mam brać pod uwagę wspomniane kwestie oceniając ze swojej perspektywy usługi PP. Nie jestem jej przeciwnikiem - choć najwięcej reklamacji miałbym u nich właśnie, ale jeśli zamiast być PRO w obszarze z którego się bądź co bądź wywodzą wolą (może biznesowo tak im lepiej) być od "wszystkiego" to ja wybieram usługodawcę, który spełni MOJE oczekiwania i nie lituję się bo jakaś babcinka tam rentę wypłaca, a Zenek ojro kupuje. ;)

Bender

  • Gość
Odp: Amazon w Polsce
« Odpowiedź #44 dnia: Śr, 19 Luty 2020, 15:15:41 »
^ To. Plus nikt nie mówi o wykluczeniu PP jako opcji. Raczej o wykluczeniu po drodze pozostałych.